2024 április 25

Megéri bérletet venni a Bubira?

Elsőre nem sok minden juthat eszünkbe, hogy mire lehet jó a belvárosban kiépített közösségi bicikli, de jobban meggondolva esténként és a belváros utcái között cikázva sem lehet találni jobb megoldást. Azoknak is jó megoldás lehet, akik a Nyugatiba, Délibe, Keletibe Borárosra vagy a Batthyányira érkezve gyorsan el szeretnének jutni közeli munkahelyükre.

Mennyibe kerül?

Az éves bérlet az első ezer vásárlónak még csak 12 ezer forint, az után pedig 18 900 forint. A teljes díjtábla itt található. Mivel mi tekertük is a Bubikat már, fontosnak tartjuk elmondani, hogy csak rövidtávra érdemes tervezni velük. Az ingyenes félórába maximum 5-6 kilométer fér bele kényelmesen a lezárással és a többi macerával együtt. Hiszen a kerékpár olyan nehéz, hogy könnyen csak egy gyorsabb gyalogos tempójában lehet tekerni.

 

Behatárolt tehát a felhasználás módja. A belvárosban gyorsan juthatunk el akárhova, akár ebédidőben is, vagy ugyanitt használhatjuk esténként is, hogy haza vagy az éjszakai buszhoz menjünk. Sok bejáró még a Budapesti bérletet is elfelejtheti, ha ezzel indul munkába a vonat vagy hév állomástól.

Olcsóbb, mint a saját bicikli?

Saját biciklim is van, ráadásul a kiadásaimból könnyen ki tudom számolni, hogy mennyit költök rá havonta. A lámpákba való elemek cseréjétől kezdve, a kopott gumik cseréjéig körülbelül 3 ezret költök havonta a biciklimre. Amihez képest a Bubi éves díja nem is tűnik olyan soknak. Nekem persze azért nem lesz ez a zöld lomha kerékpár az első számú közlekedési eszközöm, de esténként sokszor indulnék el vele szórakozni. A sajátommal ellentétben nem kell félteni, hogy ellopják, és akkor sem kell aggódnom, ha túl sokat iszom a biciklizéshez.

A 12 ezer forintos ár különben 40 vonaljegy ára, amit bővel lehet spórolni, ha gyakran járunk a belvárosban. Valószínűleg tehát mindenkinek megéri egy bérletet vennie, aki gyakran szorul Budapesten tömegközlekedésre, de még sincs bérlete.