A GM már átesett egy motorcserén - mi jöhet még?

| forrás:
Invest and Trade
| szerző:

Donald Trump kedvenc időtöltései közé tartozik, hogy szinte minden nap más autóipari cégnek üzen hadat. Ebből a hosszú listából emelünk ki egyet, amit megvizsgálunk közelebbről is. A General Motorsról, vagy közkedvelt rövidítésben a GM-ről van szó - írja összefoglalójában az Invest and Trade elemzője.

A General Motors Company nemzetközi autógyár jogelődjét, a General Motors Corporationt 1908-ban alapították. Székhelye a Michigan állambeli Detroit városában található. 2008-ban a világ második legnagyobb autógyára volt az eladott mennyiség alapján. Ezt megelőzően a GM sorozatban 77 éven keresztül, 1931-től egészen 2007-ig, büszkélkedhetett a legjobb eladásokkal!

Jelenleg 34 országban gyárt autókat és teherautókat. A világszerte 244 500 embert foglalkoztató vállalat 140 országban árulja és szervizeli gépjárműveit. 2008-ban 8,25 millió gépkocsit adtak el a világon a GM márkanevei alatt. Az ugyanebben az évben kirobbant gazdasági világválság hatására a General Motors Corporation 2009. június 1-jén csődvédelmet kért. Ennek egyik következménye az volt, hogy a cég részvényeit eltávolították a Dow Jones ipari átlag indexből.

Egy évvel később alakult meg a General Motors Company, ahova átcsoportosították a sikeresebb márkákat, úgymint az Opel és a Chevrolet.

A csődvédelmi kérvényében a GM 82,29 milliárd dolláros vagyont és 172,81 milliárd dolláros adósságállományt jelölt meg, amellyel az Amerikai Egyesült Államok ipari történetének legnagyobb mértékű csődvédelméhez folyamodott. Ennek következtében a cég teljesen átszerveződött.

A ma is jelenlevő cég 2009-ben alakult meg. A csőd után a General Motors Corporationből, amit ma már csak „old GM-nek” neveznek, Motors Liquidation Company lett. Az új vállalat megvásárolta az old GM eszközeit, beleértve a General Motors márkanevet is.

General Motors vs. Trump

Az újdonsült amerikai elnök, Donald Trump a tőle megszokott módon adott ultimátumot a General Motorsnak. Twitter üzenetében azt mondta, ha az autóipari cég nem az Egyesült Államokban fogja gyártani Chevy Cruze típusú modelljeit, akkor nagyobb adót lesz kénytelen fizetni az import után.

Forrás: Invest and Trade

Trump azzal a váddal illette a GM-et, hogy Mexikóban gyártott Chevy Cruze-okat küld az amerikai autókereskedőknek, méghozzá adómentesen. A GM szinte azonnal megcáfolta az elnök kijelentését. Az ő állításuk szerint a Cruze szedánok mind Ohio államban készülnek és amely modelleket Amerikában adnak el, azokat mind Amerikában is gyártják. A mexikói üzemben csak azok az autók készülnek, amelyeket elsősorban nemzetközi szinten akarnak értékesíteni.

Trump szépen megy sorba az autóipari cégeken, hiszen már a Fordot is a célkeresztbe állította. A vállalat ugyanis úgy döntött, hogy mégsem építi fel az új mexikói üzemét, hanem helyette a michigani gyárát bővíti, amivel 700 új munkahelyet hoz létre az Egyesült Államokban. Erős a gyanú, hogy az amerikai elnök hatására döntöttek így. A Ford azért közölte, hogy megtéríti a tervezett gyárépítéssel kapcsolatban mexikói részről felmerült költségeket, bár egyelőre nem lehet tudni, hogy pontosan mekkora összegről van szó.

Önvezérlő járművek

A 2016-os év jobban kezdődött a General Motorsnak, mint az idei. A cég ugyanis tavaly márciusban megvette az önvezető autós technológiával foglalkozó Cruise Automationt. A cég független részlegként működik tovább a GM-en belül, a kaliforniai központjuk pedig az új tulajdonosuk kutatási fejlesztési telephelye lesz.

A 2013-ban alapított San Francisco-i cég olyan berendezéseket fejleszt, amit utólagosan lehet beépíteni a járművekbe, így a hagyományos autók számára is lehetővé teszik az önálló tájékozódást és közlekedést.

Forrás: Invest and Trade

A GM az önállóan navigáló járművekben és a fuvarmegosztó szolgáltatásokban látja a mobilitás jövőjét. Korábban például 500 millió dollárt fektetett be a Lyft fuvarmegosztó szolgáltatásba, amely az Uber egyik legnagyobb vetélytársa, valamint elindította saját fuvarmegosztó szolgáltatását, a Mavent is.

A General Motors a Lyft támogatásával az önműködő autókat igénybe vevő taxiszolgáltatások elterjedését szeretné elősegíteni. A Cruise Automation megvásárlása is valószínűleg ebbe a stratégiába illeszkedik. Dan Ammann, a GM elnökének meggyőződése, hogy a vezető nélküli autók első vásárlói a fuvarozó cégek lesznek, magányszemélyek csak jóval később fognak ilyen autókat vásárolni.

Hirdetés
Szavazz!

A franciák is kilépnek az Unióból?

Tavaly még a Brexit is hihetetlennek tűnt. Idén meg már a francia...

Magyarország jobban teljesít?

Nem csak kormányzati szlogen immár, hogy hazánk jobban teljesít, tavaly a...

Hirdetés
Brexit

Újabb ötletet dobtak be a francia elnökválasztási kampányban.

Óriási veszteséggel számolnak a londoni elemzők, egyes ágazatok teljesen...

Megkezdődött a kilépési folyamat elindításához szükséges parlamenti...

Hirdetés
Előrejelzés

Az átlagkeresetek 10 százalékos emelkedését sem zárják ki ebben az évben az...

Az euróval a héten nem harcolt a forint, szemben a dollár, amivel már voltak...

Egy hét múlva, jövő pénteken kezdődik Magyarország államadós...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Túlárazott az Apple - mikor szálljunk be? »

ALTEO 4800 (1,65 ) ANY 1270 (0,71 ) APPENINN 228 (-0,87 ) Duna House A 3625 (1,03 ) EMASZ 22320 (-0,80 ) ENEFI 196 (2,62 ) ESTMEDIA 2 (-5,88 ) FHB 503 (0,40 ) FORRAS/OE 980 (5,38 ) GSPARK 3090 (0,65 ) KONZUM 56 (3,70 ) KULCSSOFT 700 (-2,64 ) MOL 21050 (-0,52 ) MTELEKOM 524 (0,58 ) NORDTELEKOM 6 (-1,69 ) OTP 9311 (-0,90 ) OTT1 25 (-7,41 ) PANNERGY 466 (-1,48 ) PLOTINUS 5750 (-0,12 ) RABA 1183 (-0,17 ) RICHTER 6650 (-0,43 )