2024 március 28

Hankook: nagyobb forgalom, kisebb eredmény

A járműipar világszerte lassulni kezdett, ez a folyamat pedig a Hankook pénzügyi eredményeire is rányomta a bélyegét. Pénteken közzétett gyorsjelentésének tanúsága szerint a Hankook Tire 1741,9 milliárd von (1,33 milliárd euró), az egy évvel korábbi 1705,4 milliárd vonnál 2,1 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 107,1 milliárd von (81,8 millió euró) működési eredményt ért el, 42,2 százalékkal kisebbet a 2018. második negyedévi 185,3 milliárd vonnál. Az idei első negyedévihez képest a Hankook értékesítési árbevétele 6,1 százalékkal emelkedett a második negyedévben, működési eredménye viszont 23,8 százalékkal romlott.

Az idei első fél évben a Hankook Tire 2,1 százalékkal 3314,5 milliárd vonra növelte bevételeit, működési eredménye viszont 33,1 százalékkal 370,1 milliárd vonra süllyedt. Az árbevételt tekintve a Hankook Tire a világ hatodik legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalata. Nyolc gyára – kettő Dél-Koreában, egy Magyarországon, egy az Egyesült Államokban, három Kínában és egy Indonéziában – együttesen 102 millió abroncsot tud készíteni. A második negyedévben a koreai devizában kifejezett bevétel-növekedés főként a prémium kategóriás gumiabroncsok nagyobb forgalmának volt köszönhető. A nagy átmérőjű (legalább 18 hüvelykes) személygépkocsi-abroncsok értékesítése éves bázison 2,8 százalékkal emelkedett, részarányuk pedig a teljes értékesítésben 54,9 százalék volt. A Hankook Tire a továbbiakban is a vállalat prémium márkaként való pozicionálásának megerősítésére összpontosít. Ennek érdekében tovább szeretne terjeszkedni az amerikai piacon, stabilizálná a Tennessee-ben található gyár helyzetét, növelné a nagy átmérőjű abroncsok eladását a nagyobb piacokon, valamint első gyári szerelésű prémium abroncsok biztosításával és a termékek versenyképességének megerősítésével fejlesztené a prémium márkaimidzset.

A Hankook Tire ezek mellett bővíteni szeretné első gyári szerelésű portfólióját is, amellyel megbízható növekedési struktúrát és optimalizált terjesztési stratégiát alakíthat ki minden régióban.