2024 április 26

Költséghatékonyság a növekvő profit titka

Így alakultak a bevételek

A cég stratégiai termékszegmenseiben a következőek voltak a változások: a biztonsági termékek, megoldások forgalma 1,3 milliárd volt, amely 600 millió forinttal (32 százalékkal) kisebb, mint a bázis; a kártyagyártás, megszemélyesítés árbevétele 0,9 milliárd forintot tett ki, amely 200 millió forinttal (18 százalékkal) marad el az előző év hasonló időszakához képest.

Végül a nyomtatványgyártás, megszemélyesítés, adatfeldolgozás szegmens forgalma 2,4 milliárd forintot tett ki, amely 200 millióval (7 százalékkal) több, mint 2014. azonos időszakában volt.

Így alakult az eredmény

A stratégiai termékszegmensek aránya a teljes árbevételen belül 93 százalékot tett ki az első negyedévben. Az export árbevétel március 31-ig 4 százalékos emelkedést elérve, 1,9 milliárd volt. Az export 37 százalékot tesz ki az árbevételből.

A konszolidált EBITDA 603 millió forint volt, amely 51 millióval (9 százalékkal) nagyobb, mint a 2014. első negyedévi. A növekedés a költséghatékonyság javulásának köszönhető. A konszolidált üzemi eredmény 368 millió forintot tett ki, amely 23 millió forinttal (7 százalékkal) nagyobb, mint a bázis időszak profitja.

A kamat, adózás és kisebbségi részesedés figyelembe vétele után, a konszolidált mérleg szerinti eredmény 238 millió forint volt az első negyedévben, amely 24 millióval (9 százalékkal) alacsonyabb, mint az előző év első negyedévi adata.