2024 március 29

Telekocsi cégek fuzionálnak a magyar piacon

A közlemény szerint az AutoHop tagok a csatlakozással automatikusan a BlaBlaCar tagjaivá válnak, az AutoHop platform teljes egészében a BlaBlaCar rendszerébe olvad, a tagok profilja, értékelései és meghirdetett útjai tovább élnek a BlaBlaCar-on.

A 2012-ben alapított AutoHop rövid idő alatt a régió legnagyobb telekocsi közösségévé nőtte ki magát, Magyarország mellett Romániában, Szerbiában és Horvátországban is elérhető, 250 ezer tagot számlál – írja a cég. Magyarországon a Budapest – Debrecen, Pécs, illetve Szeged útvonalak a legnépszerűbbek, továbbá, a nagyszámú külföldön munkát vállaló magyar miatt hasonlóan népszerűek a bécsi és müncheni utak is.

Az AutoHop közölte, hogy a közösség építésére és a szolgáltatás fejlesztésére fókuszált, amelyek ingyenesen voltak elérhetők, ezért nem volt bevétele a cégnek. A BlaBlaCar csak nemrégiben kezdett el bevezetni prémium, fizetős szolgáltatásokat néhány országban – például Franciaországban -, bevételei egyelőre nem ismertek. A BlaBlaCar 2014 tavaszán 100 millió dollár tőkét vont be a globális terjeszkedéshez – közölte az AutoHop.

A telekocsi szolgáltatás lényege, hogy összeköti a városok között azonos irányba igyekvő autósokat és utasokat. Az autósok így bármikor találhatnak utasokat, akikkel megoszthatják költségeiket, az utasok pedig olcsón és kényelmesen érik el úti céljukat – olvasható a tájékoztatásban.