2024 április 20

Valentin-napon semmi sem drága?

Személyesen jobb vásárolni

A Mastercard adatai szerint a Valentin-nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor. Összesen 47,4 millió tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt három évben – ebből 150 ezer volt a magyarországi tranzakciók száma. A többség még mindig személyesen veszi meg az ajándékokat, de az online tranzakciók száma is 37 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”103″]

Az elmúlt évek azt is bizonyították, hogy a szívünkhöz Valentin-napon is egyre többször a gyomrunkon át vezet az út, 2014 óta ugyanis 102 százalékkal nőttek az éttermi kiadások világszerte.

Itthon is egyre jobban hódít Valentin

Míg az európai virágeladások stagnáltak az elmúlt három Valentin-napon, hazánkban egyre többen választják a kedveskedés e klasszikus formáját: 36 százalékkal fordítunk többet csokrokra. Összességében a Valentin-nap is felértékelődött a magyarok körében: 66 százalékkal költünk többet ezen a napon mint három éve, ez 17 százalékkal az európai átlag fölött van.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A Valentin-napi ajándékok online beszerzése is robbanásszerűen megugrott Magyarországon, 125 százalékkal nőtt a netes vásárlások száma. De nem csak az interneten, az éttermekben is kétszer annyit költünk, mint 2014-ben. Utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát. 

„Az, hogy hogyan fejezzük ki szerelmünket, sokat változott az elmúlt években, de az biztos, hogy február 14. és a szerelem ünnepe népszerűbb, mint valaha – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Nem bízunk az internetben?

A tanulmány, amely a világ 200 országában kutatja a vásárlói szokásokat, más érdekességeket is feltárt.   A személyes jelenlét még mindig számít: az online kereskedelem növekedése ellenére a Valentin-napi tranzakciók 95 százaléka még mindig személyes vásárlás során történik. Ha az internetes költések arányát nézzük, Európa áll az első helyen: az itt élők 19 százaléka szerzi be a Valentin-napi ajándékokat az interneten.

Az online vásárlásra való átállás ütemében a latin-amerikaiaknál a legnagyobb a változás: 250 százalékos a növekedés három év alatt, míg a lista második helyén a közel-keleti és afrikai régió áll 56 százalékkal.