2024 március 28

Az idei október az autó-visszahívások szezonja volt

Októberben szinte minden hétre jutott egy-egy jelentősebb visszahívás. A világ legnagyobb autógyára, a Toyota azt jelentette be, hogy 1,75 millió autójának kell visszatérnie a javító műhelyekbe. Az érintett típusok között van az Auris, a Crown, a Noah modellek, csakúgy, mint a főként Japánban, Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban forgalmazott Lexus típusok.

A legnagyobbak gyártmányainak kell a szervizbe vonulniuk

A visszahívás okát is megjelölte a gyár. Főként a fékekkel és a benzinvezetékekkel tapasztaltak gondokat. Európában harminchatezer 2005-2010 között épített Lexus van most terítéken. A Toyota úgy ismert, hogy a világ legmegbízhatóbb autóit gyártja. A képet mostanában kissé árnyalta, hogy az idei esztendőben tizenegymillió korábban előállított autóját kellett visszahívnia műszaki okok miatt.

Európa legnagyobb autógyára a Volkswagen és kínai partnere a FAW is nemrég jelentette be, hogy több, mint félmillió autót hívnak vissza Kínában, elsősorban a hátsó tengely problémái miatt. A terítéken ezúttal a VW Jetta testvére a közép kategóriás Sagitar van. Nemcsak Ázsiában, hanem a tengerentúlon is gondjai Vannak a Volkswagennek. Az Amerikai Egyesült Államokban csaknem négyszázötvenezer, Kanadában százhuszonötezer autójának kell felkeresnie a szervizeket. Ezeken a területeken főként 2011-2013 között gyártott Jetták és a 2012-2013-as Beetle-ek érintettek.

A gyár szakemberei úgy nyilatkoztak, hogy a tengely problémái nem okoznak veszélyt a közlekedésben, alapvetően megelőzésről van szó. A gyár változtat, s 2015-től már olyan alkatrészt épít az érintett autókba, amely véglegesen megoldja a mostani gondokat. A visszahívások egyetlen gyár tekintélyét sem javítják. A VW-nek azért is kellemetlen Kínában a mostani helyzet, mivel éppen most hosszabbította meg az együttműködését húsz évvel az ottani partnereivel.

Átprogramozzák a légzsákokat működtető rendszert

Az Audi is bejelentette, hogy nyolcszázötvenezer A4-est hív vissza. A fő ok ezekben a járművekben a légzsák egy veszélyes hibája. Hírek szerint a 2012-ben gyártott A4-esek légzsákját működtető rendszer programjába hiba került. Az Audi egyébként bejelentette, hogy vizsgálják, okozott-e ez gondot a baleseteknél. Mindenesetre most fel kell keresniük az érintetteknek szervizeket, ahol átprogramozzák a szakemberek a járművek légzsák rendszerét.

Különös esetet jelentettek be a a napokban az USA-ban is. A BMW-nek  tetemes összeget kell fizetnie amiatt, hogy az ismertetőiben szereplőhöz képest többet fogyasztanak a Mini autók. Az amerikai környezetvédelmi hatóság vizsgálata szerint az érintett járművek üzemanyag fogyasztása extrém esetekben száz kilométeren 0,7 literrel is túllépi az autók műszaki leírásában ígérteket. Emiatt pedig tetemes kártérítést kell majd fizetnie a BMW-nek.

A hibás adatközlés sok pénzbe kerülhet Amerikában

Az ilyen esetek nem ritkák az Amerikai Egyesült Államokban. Korábban a többi között a Mercedes-Benz, a Ford és a Hyundy/Kia került hasonló helyzetbe. A problémák esetenként a rutinellenőrzések során, máskor a tulajdonosok bejelentése miatt kerültek napvilágra.