Itt a Skoda új sztárja
„A ŠKODA a 2014-es rekordév után kiválóan kezdte az új esztendőt is. Az első két hónap eredményei jól tükrözik a márka erőteljes lendületét.” – mondta Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja.
Jön minden idők legjobb ŠKODA autója
„Különösen nagy öröm számunkra az új ŠKODA Fabia és Fabia Combi sikere. További löketet ad majd értékesítéseinknek az új ŠKODA Superb, amelytől ügyfélkörünk kibővülését várjuk.” – tette hozzá Eichhorn. A cseh fővárosban tartott világpremierje után az új ŠKODA Superb a Genfi Autószalon egyik sztárjaként tündökölt. A márka új zászlóshajója minden idők legjobb ŠKODA autója, és egyben a gyártó modelloffenzívájának eddigi csúcspontja is. A ŠKODA a Superb harmadik generációjával egyértelmű üzenetet fejez ki: érzelmekben gazdagabb formatervezés, magasabb szintű igényeket kielégítő menetteljesítményekkel és kényelemmel. Emellett tovább erősödtek a ŠKODA márka klasszikus alapértékei, mint például a praktikum, a térkínálat és az ár-érték arány. Ezáltal új korszak kezdődött a márka modellpalettáját illetően.
Februárban, Nyugat-Európában a ŠKODA által kiszállított járművek száma 2,4 százalékkal 29 600-ra nőtt (2014. februárjában ez 28 900 volt). Németországban, a ŠKODA világszinten második legnagyobb piacán, 10 500 járművet szállított ki a márka ( ez egy évvel korábban 10 800 volt). A gyártó kétszámjegyű növekedést ért el Spanyolországban (2000 jármű; plusz 27,5 százalék), Svájcban (2700 jármű; plusz 114,2 százalék), Olaszországban (1400 jármű; plusz 24,9 százalék) és Írországban (1100 jármű; plusz 11,9 százalék).
Közép-Európában csúcsformában van a ŠKODA
Kelet-Európában, beleértve Oroszországot is, a ŠKODA 7800 járművet adott át ügyfeleinek februárban (egy évvel korábban 8900-et). A márka piaci részesedése 2014 februárjához képest 3,7-ről 5,1 százalékra nőtt. A gyártó Oroszországban 5600 járművet szállított ki februárban (tavaly 6400-at), így a piaci részesedése 4,5 százalékra nőtt a tavaly 3,3 százalék-ról. A márka kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el Romániában (600 jármű; plusz 52,1 százalék), Szerbiában (500 jármű; plusz 10 százalék), Bulgáriában (200 jármű; plusz 50 százalék), valamint a balti államokban (400 jármű; plusz 20,8 százalék).
Közép-Európában csúcsformában van a ŠKODA. A márka februárban 12,4 százalékkal 14 500-ra növelte kiszállított járműveinek mennyiségét (2014. februárjában ez 12 900 volt), így 23,1 százalékra nőtt a piaci részesedése a tavalyi 20,6 százalék-ról. Csehországban, a hazai piacon 21,4 százalékkal több, azaz 6600 járművet adott át ügyfeleinek a gyártó (tavaly februárban 5400-at). Szintén kétszámjegyű növekedés tapasztalható Magyarországon (900 jármű; plusz 31,7 százalék) és Horvátországban (300 jármű; plusz 63,7 százalék). Lengyelországban pedig ugyanolyan magas szinten maradt az értékesítés, mint tavaly februárban volt, ami 4900 jármű átadását jelenti.
Ismét erőteljes növekedést ért el a ŠKODA világszerte legnagyobb piacán, Kínában. Itt februárban 17 700 járművet szállított ki, ami 24 százalékos pluszt jelent (2014. februárjában csak 14 200 szállított ki). Egyiptomban pedig megháromszorozta az eladásait a márka (1200 jármű; plusz 207,2 százalék). Továbbá jelentős növekedést könyvelhetett el Törökországban (1300 jármű; plusz 108,4 százalék), Algériában (700 jármű; plusz 89,9 százalék) és Ausztráliában (400 jármű; plusz 63,3 százalék). Indiában a ŠKODA 1100 autót adott át ügyfeleinek februárban szemben a tavalyi 1300-al.