2024 április 24

Itt a Skoda új sztárja

„A ŠKODA a 2014-es rekordév után kiválóan kezdte az új esztendőt is. Az első két hónap eredményei jól tükrözik a márka erőteljes lendületét.” – mondta Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja.

Jön minden idők legjobb ŠKODA autója

skoda superb 2 150330„Különösen nagy öröm számunkra az új ŠKODA Fabia és Fabia Combi sikere. További löketet ad majd értékesítéseinknek az új ŠKODA Superb, amelytől ügyfélkörünk kibővülését várjuk.” – tette hozzá Eichhorn. A cseh fővárosban tartott világpremierje után az új ŠKODA Superb a Genfi Autószalon egyik sztárjaként tündökölt. A márka új zászlóshajója minden idők legjobb ŠKODA autója, és egyben a gyártó modelloffenzívájának eddigi csúcspontja is. A ŠKODA a Superb harmadik generációjával egyértelmű üzenetet fejez ki: érzelmekben gazdagabb formatervezés, magasabb szintű igényeket kielégítő menetteljesítményekkel és kényelemmel. Emellett tovább erősödtek a ŠKODA márka klasszikus alapértékei, mint például a praktikum, a térkínálat és az ár-érték arány. Ezáltal új korszak kezdődött a márka modellpalettáját illetően.

Februárban, Nyugat-Európában a ŠKODA által kiszállított járművek száma 2,4 százalékkal 29 600-ra nőtt (2014. februárjában ez 28 900 volt). Németországban, a ŠKODA világszinten második legnagyobb piacán, 10 500 járművet szállított ki a márka ( ez egy évvel korábban 10 800 volt). A gyártó kétszámjegyű növekedést ért el Spanyolországban (2000 jármű; plusz 27,5 százalék), Svájcban (2700 jármű; plusz 114,2 százalék), Olaszországban (1400 jármű; plusz 24,9 százalék) és Írországban (1100 jármű; plusz 11,9 százalék).

Közép-Európában csúcsformában van a ŠKODA

Kelet-Európában, beleértve Oroszországot is, a ŠKODA 7800 járművet adott át ügyfeleinek februárban (egy évvel korábban 8900-et). A márka piaci részesedése 2014 februárjához képest 3,7-ről 5,1 százalékra nőtt. A gyártó Oroszországban 5600 járművet szállított ki februárban (tavaly 6400-at), így a piaci részesedése 4,5 százalékra nőtt a tavaly 3,3 százalék-ról. A márka kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el Romániában (600 jármű; plusz 52,1 százalék), Szerbiában (500 jármű; plusz 10 százalék), Bulgáriában (200 jármű; plusz 50 százalék), valamint a balti államokban (400 jármű; plusz 20,8 százalék).

Skoda-Superb2015Közép-Európában csúcsformában van a ŠKODA. A márka februárban 12,4 százalékkal 14 500-ra növelte kiszállított járműveinek mennyiségét (2014. februárjában ez 12 900 volt), így 23,1 százalékra nőtt a piaci részesedése a tavalyi 20,6 százalék-ról. Csehországban, a hazai piacon 21,4 százalékkal több, azaz 6600 járművet adott át ügyfeleinek a gyártó (tavaly februárban 5400-at). Szintén kétszámjegyű növekedés tapasztalható Magyarországon (900 jármű; plusz 31,7 százalék) és Horvátországban (300 jármű; plusz 63,7 százalék). Lengyelországban pedig ugyanolyan magas szinten maradt az értékesítés, mint tavaly februárban volt, ami 4900 jármű átadását jelenti.

Ismét erőteljes növekedést ért el a ŠKODA világszerte legnagyobb piacán, Kínában. Itt februárban 17 700 járművet szállított ki, ami 24 százalékos pluszt jelent (2014. februárjában csak 14 200 szállított ki). Egyiptomban pedig megháromszorozta az eladásait a márka (1200 jármű; plusz 207,2 százalék). Továbbá jelentős növekedést könyvelhetett el Törökországban (1300 jármű; plusz 108,4 százalék), Algériában (700 jármű; plusz 89,9 százalék) és Ausztráliában (400 jármű; plusz 63,3 százalék). Indiában a ŠKODA 1100 autót adott át ügyfeleinek februárban szemben a tavalyi 1300-al.