2024 április 24

Itt az új Suzuki Esztergomból

Az S-Cross motorjaival és futóművével szerelt szabadidőautóban érintőképernyő, távolságtartós tempomat, radaros ráfutásvédelmi rendszer és intelligens összkerékhajtás segíti a vezetőt.

Két évente új modell

Oura Rjoicsi vezérigazgató 2014 novemberében Budapesten jelentette be, hogy Esztergomban megkezdik a felkészülést a Suzuki Vitara sorozatgyártására, és az anyavállalat valamennyi piacára exportálják világszerte. Közölte azt is, hogy az anyavállalat évente új modell bevezetését tervezi, ami a Magyar Suzuki számára két-két és fél évente egy-egy új modell gyártását jelentheti. Az új Vitara gyártásának előkészítése több mint két évvel ezelőtt kezdődött, azóta erre 150-160 millió eurót fordított a cég.

A jármű kisebb az S-Cross-nál, de jobb terepjáró képességekkel rendelkezik. Az S-Crossból ismert 1,6-os, 120 lóerős benzines és turbódízel motorhoz az alapáron járó ötfokozatú manuális váltó helyett egy új, hatfokozatú automata is rendelhető, a dízel csakis 6 sebességes kézi váltóval kapható. Az elsőkerék-hajtású modellek mellett mindkét motorhoz választható összkerékhajtás, amely alapból automatikus, de fixre is zárható, illetve hó- és sportprogramot is kínál.

Szinte egyedülálló funkciók

A Vitara kategóriájában szinte egyedülálló funkciókat kínál a modern vezetőtámogató rendszerek beépítésével. A tempomat háromféle követési távolságot tart magától, a távolságmérést milliméteres hullámhosszú radar biztosítja, amely esőben, ködben, rossz látási viszonyok között is működik. Háromféle követési távolság állítható be, utána az autó úgy gyorsít és lassít, mint egy rutinos sofőr.

A radaron alapul az automatikus vészfékrendszer is, mely először figyelmezteti a vezetőt, hogy nekimehet az előtte lévő autónak. Amennyiben az ütközés elkerülhetetlennek tűnik, az autó magától vészfékez, hogy megelőzze a balesetet vagy csökkentse annak súlyosságát.

Értékesítési rekordév

A Magyar Suzuki Zrt. 2013-ban 161 106 gépjárművet gyártott Esztergomban, ez 3,2 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Saját gyártású autóiból a vállalat az év során 157 755 darabot adott el, amivel 1567 millió eurós értékesítési rekordbevételt ért el. A Suzuki gyár a „mi autónk” gyártásában közvetlenül résztvevő több mint 3 ezer munkáson túl mintegy tízezer munkahelyet biztosít beszállítói hálózata révén.

Negyed évszázad

Suzuki Osamu, a japán autógyár tulajdonosa, Lepsényi István, az Autókonszern Rt. ügyvezető igazgatója és Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettes 25 éve, 1990. január 13-án írta alá Budapesten a Suzuki személygépkocsikat gyártó magyarországi vegyes vállalat alapmegállapodását.

A vállalat 2012-ben, a sorozatgyártás megkezdésének huszadik évfordulóján stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormánnyal. A gyártósorról 2014. július 9-én gördült le a 2,5 milliomodik Suzuki.

A magyarországi gyár termékeit mintegy 60 országba exportálják, fő piaca az Európai Unió. A tervek szerint középtávon több mint 100 országba fognak exportálni, és 2018-ban az itt gyártott járműveknek már mintegy 30 százalékát Európán kívüli országba viszik.

A magyarországi újautó-piacon 2014-ben mintegy 5000 Suzukit adtak el a márkakereskedők, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben maga a piac mintegy 20 százalékkal bővült. A márka részesedése a piacon 7,4 százalék. A Suzuki értékesítésében 70-30 százaléka a flotta-, illetve a magáneladások aránya.

A Magyar Suzuki Zrt. értékesítésből származó bevétele a cég tavaly júniusi közlése szerint 2013-ban elérte az 1567 millió eurót, 11,6 százalékkal nőtt 2012-höz képest.