2024 április 19

Ötszáz lovas országúti luxus monszter

Most azonban a Porsche alaposan felkötheti azt az úgynevezett felkötni valót: Mercedes AMG GT személyében ugyanis hatalmas konkurenst kapott a Porsche 911 típusú sportautója. Stuttgart-Zuffenhausenben működik a Porsche központja, s onnan alig húsz kilométerre, Sindelfingenben a Mercedes törzsgyára. Éveken át jól megfért egymás mellet a két multi. A Porsche a 911-gyel, amelyet a sportautó világ utánozhatatlannak tartott. A Mercedes is örvendezhetett például az S-Modelljével, amely a világ legsikeresebb luxus limuzinjának számít.

Felvette a kesztyűt a Mercedes a sportautó piacon

A Mercedes azonban felvette a kesztyűt a sportautók piacán. Az SLR és az SLS után most igazi „nagymenőt”, egy valódi országúti monsztert akar gyártani. Ez pedig a frissen bemutatott Mercedes-AMG GT, amely – a szakemberek szerint – az Evergreen Porsche 911 méltó piaci ellenfelének ígérkezik. A Mercedes fejlesztési  főnöke nem is titkolózott, amikor úgy nyilatkozott: „A GT-vel egy megfelelő sportautó szegmenst akarunk útjára indítani, mondta. Be akarjuk bizonyítani a világ sportautó szerelmeseinek, hogy milyen egyedülálló autó előállítására vagyunk képesek.”

A GT-t nem Stuttgart-ban „találta ki” a Mercedes, hanem a német nagyváros vonzáskörzetében lévő kis városkában, Affalterbachban. A gyár konstruktőrei hangsúlyozzák, hogy az AMG GT modellt a jól bevált minta alapján építették fel. Az autó alapját ugyanaz az alumínium szerkezet jelenti, amelyet az SLS típusoknál már megismerhettünk. A kocsit az AMG új, duplaturbós V8-as motora hajtja, hétfokozatú duplakuplungos váltót építettek a járműbe. Az autó súlypontját meglehetősen mélyre tervezték, ez biztosítja a járműnek a megfelelő útfekvést.

Alaphelyzetben 462, egyébként 510 lóerő

Alaphelyzhetben a GT 462 lőerős teljesítményre képes. Létezik azonban egy GT S változat is, ami ezt is túlszárnyalja, 510 lóerőt tud. E járművek csúcssebessége 304, illetve 310 kilométer/óra. Száz kilométeres sebességre 4,0 illetve 3,8 másodperc alatt gyorsul fel a sportkocsi.

A Mercedes meg kívánja tartani a tőle megszokott luxust, amit a kocsi belső felszereltsége is hűen tükröz. Ennek megfelelő persze az ára is. Alaphelyzetben száztizenötezer euróról indul a Mercedes AMG GT ára. Képes lesz-e megszorongatni a Porsche Turbót a Mercedes AMG GT, az egyelőre a jövő zenéje, merthogy az előbbi ára azért jóval kedvezőbb. A piaci szakemberek szerint azonban van esély rá.

Kecskeméten is a Párizsi Szalonra készülnek

Az itthoni, a kecskeméti Mercedes gyár is lépést kíván tartani a fejlődéssel. Most a B osztály érkezett el a módosításokhoz. A B osztály második generációjával kezdődött meg a gyártás ismertesen Magyarországon. Változtak némiképp a lökhárítók és a lámpa búrák, megjelent a LED-es fényszóró, a belső térben is vannak a kényelmet segítő újdonságok. Ami a Mercedes kedvelőknek különösen lényeges lehet, a 136 lóerős B200 CDI immár összkerék-meghajtással is elérhető, továbbá a külföldi piacokra készül CNG-s és elektromos változat is.

A Mercedes gyár már nagyban készül – más gyártókhoz hasonlóan – a Párizsi Autószalonra. Erre az idén októberben kerül sor. Valójában mindkét típus ott tartja majd a világpremierjét.