2024 április 16

Sokan költenének okosautóra

Az Ericsson és az AT&T Drive Studio közös tanulmányából kiderül, hogy az okos jármű funkciók és szolgáltatások várhatóan jelentősen befolyásolják majd az ügyfelek jövőbeni járművásárlási döntéseit. Az adatok olyan nemzetközi ügyfelektől származnak, akik a következő öt évben terveznek új autót vásárolni. A felmérést az Ipsos végezte 2014 júliusában és augusztusában.

„Az adatokból világosan láthatók annak jelei, hogy az okos autó funkciók a jövőben fontos szolgáltatásnak számítanak majd az autóvásárlások során, – fogalmazott Arun Bhikshesvaran, az Ericsson marketingigazgatója. – A tanulmányból az is kiderül, hogy az átalakulás világméretű lesz, mely egy olyan világot eredményez, ahol a fogyasztók az összes piacon és az összes autómárka esetében elvárják e szolgáltatások meglétét. Most lépünk a csatlakoztatott jármű innovációk új korszakába, ezek rövidesen életünk összes aspektusát integrálják majd. Az Ericsson, az AT&T Drive Studióval együttműködésben, azon fáradozik, hogy felhőalapú csatlakoztatott jármű megoldást biztosítson, nemzetközi jelenlétünk pedig lehetővé teszi e szolgáltatások globális bevezetését.”

A tanulmány legfőbb megállapításai:

• A világszerte megkérdezett összes járművezető fele cserélné le jelenlegi autómárkáját egy hasonló kategóriájúra, ha lennének hozzá okos jármű szolgáltatások;

• A járművezetők 72%-a elhalasztaná a járművásárlást egy évvel, ha okos jármű szolgáltatásokkal rendelkező autót vásárolhatna kedvenc márkájától;

• A megkérdezett járművezetők közel kétharmada, miután hallott az okos jármű szolgáltatásokról, következő autója fontos jellemzőjeként tekinti rájuk;

• Az egyesült államokbeli járművezetők 67%-a jelezte, hogy nagy valószínűséggel vásárolna csatlakoztatási vagy Wi-Fi szolgáltatást, ha használhatná autójában.

Az ügyfelek tudatossága magas szintű az okos jármű szolgáltatásokat illetően: a szolgáltatások hat jellemzője 50 százalékot meghaladó értékelést kapott:

• Útközbeni műszaki segélyszolgálat (74%);

• Navigáció és valós idejű forgalmi adatok (72%);

• Távoli indítás (71%);

• Valós idejű zeneátvitel (70%);

• Felhasználásalapú biztosításkövetés (52%);

• Wi-Fi hotspot (50%).

Az Ericsson kulcsfontosságú szerepet játszik az AT&T Drive platform működésében: felhőalapú platformot biztosít, ahol az autógyártók maximálisan saját igényeikre szabott okos jármű élményt futtathatnak. A teljes kutatási jelentést az AT&T Drive Studio bocsátja az autógyártók rendelkezésére.