2024 március 28

Sportos lett az új Audi Q7

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztésekért felelős tagja szerint az Audi Q7 kompetenciájuk bizonyítéka. Új referenciát jelent a vetélytársak között 325 kilogrammal kisebb saját tömegével. Körülbelül 26 százalékkal gazdaságosabb, és fedélzetén megtaláljuk a legújabb asszisztensrendszereket, infotainment megoldásokat és connect-szolgáltatásokat.

Az új Audi Q7 mindössze 1995 kilogramm saját tömegével (a 3.0 TDI modell esetében) kategóriájának legkönnyebb tagja, elődjével összehasonlítva 325 kilogrammal nyom kevesebbet. Könnyűszerkezetes karosszériája több különböző anyagot alkalmazó építésmóddal készül. Ennek, illetve a teljesen új futóműnek köszönhetően kényelmes, ám ezzel együtt a sportos Audikra jellemző teljesítményt nyújtja – elsőosztályú CO2-kibocsátási értékek mellett. A Q7 üzemanyag-fogyasztását a fejlesztők 28 százalékkal (TFSI), illetve 23 százalékkal (TDI) is csökkenteni tudták.

Motorjai is csúcsértékeket állítanak fel a nagy összkerékhajtású szabadidő-autók között: a 200 kilowatt (272 lóerő) teljesítményű 3.0 TDI és a 245 kilowatt (333 lóerő) teljesítményű 3.0 TFSI motorváltozatok az új Audi Q7 modelleket 6,1 másodperc (TFSI), illetve 6,3 másodperc (TDI) alatt gyorsítják álló helyzetről száz kilométer/óra sebességre. A V6-os dízelmotor száz kilométerenként átlagosan mindössze 5,7 liter gázolajjal is megelégszik (széndioxid-kibocsátás: 149 gramm/kilométer).

A kezelési koncepció, az infotainment, a kapcsolódási lehetőségek és a vezetőtámogató rendszerek tekintetében is tartalmaz újdonságokat az Audi Q7. A Moduláris Infotainment Rendszer (MIB) második generációja, valamint az Audi virtual cockpit egyaránt megtalálható a fedélzeten. Az új MMI all-in-touch kezelőszerv nagy méretű érintőfelülete egyszerűvé teszi a kezelést. Az Audi connect kibővített szolgáltatáskínálata, a hátsó utasok által használható Audi tablet és a két térhangzású audiorendszer további vonzó innovációk. Szintén új a Google Android Auto és Apple Carplay okostelefon-integráció – a világon az egyik első autóként az új Audi Q7 kínálja e funkciókat.

Az Audi Q7 e-tron quattro, amely valamivel később kerül majd piacra, az Audi első dízelmotoros plug-in hibrid modellje. Erényei közé tartozik a 275 kilowatt (373 lóerő) rendszerteljesítmény és a rendszer 700 newtonméter össznyomatéka, ráadásul a prémium szabadidő-autók között a világon ez az első quattro-meghajtású dízelmotoros plug-in hibrid. Üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,7 liter száz kilométerenként (ami kilométerenként 50 grammnál is kevesebb szén-dioxid kibocsátását jelenti), teljesen feltöltött akkumulátora 56 kilométeres hatótávolságot biztosít.

A képre kattintva galéria nyílik

[extracode type=”gallery” ids=”13870,13871,13872,13873,13874,13875″]