2024 április 24

Több mint 38 millió dollárt kaszált a matuzsálem

Tavaly például a csúcskategóriás autókat gyártó, a Porsche 15 százalékos, az Audi 8,3 százalékos, a Bentley pedig 19 százalékos növekedést ért el. A kereslet elsősorban a feltörekvő piacokon, Kínában és Indiában javult erőteljesen. Ezekben az országokban az emelkedő jövedelmi szintek is erősítették a luxustermékek iránti keresletnövekedést.

Igazán borsos a Lamborghini Veneno ára

A. T. Kerney nemzetközi tanácsadó és elemző cég a korábbiakban készített egy kutatást erről a piacról. Ebben úgy fogalmazott, hogy 2017-re Kína lesz a világ legnagyobb luxusautó-piaca. A tanulmány szerint a kereslet mozgatója az egyre tehetősebbé váló kínai milliomos réteg. Az úgynevezett ultra high net worth individuals (UHNI) személyek, azaz a potenciális luxusjárgány vásárlók nem egyszerű milliomosok, az ő vagyonuk átlagosan több mint 12 millió eurót tesz ki.

Közülük sem mindenkinek adatik meg azonban, hogy például olyan autóban feszítsen Sanghai utcáin, mint a kézzel épített Lamborghini Veneno. Ennek az ára ugyanis nagyjából egymilliárd forint körül mozog. Ami a milliárdosokat is álmodozásra készteti mégis csak ez lehet, egy kezünk elég állítólag ahhoz, hogy megszámoljuk mennyi is készült belőle a világon.

Lecsúszott a trónról az árak tekintetében a korábbi szuper drága autó, a híres Bugatti Veyron Super Sports. Ezért az autóért magyar forintban több, mint ötszázmilliót fizethettek boldog tulajdonosai. Négyszázmillió forint feletti árért lehet hozzájutni a Pagani Zonda Cinque Roadsterhez, amelynek szintén az az érdekessége, hogy az európai piacra kevesebb mint fél tucat került.

A szintén csodálatos autó, az Aston Martin One-77 lecsúszott a dobogóról. Ebből a járgányból összesen hetvenhét készült. Nagyjából ugyanannyiba kerül, mint az őt megelőző Pagani Zonda Cinque Roadster. A teljesítményéről annyit, hogy hétszázötven lóerőt tud, a végsebessége pedig 354 kilométer  per óra. A Tőzsdefórum is beszámolt arról, hogy az Aston Martin elegáns limuzint, a luxus kategóriás Lagondát készül visszahozni a piacra, amely felveheti a versenyt akár egy Rolls-Royce Phantom-mal, vagy egy  Bentley Mulsanne-el.

Csúcsáron kelt el a Ferrari 250 GTO

Ha arra gondolunk csupán az új autók piacán léteznek ilyen árak, nagyot tévedünk. Nemrég látott napvilágot a hír, hogy a Robert Brooks aukciós ház nem mindennapi áron, 38,1 millió dollárért értékesített egy ötvenkét éves Ferrari 250 GTO-t. Ez a matuzsálem bizony nem keveset ,,kaszált”, ennyiért még sohasem kelt el autó az oldtimer aukciókon.

Az autóról annyit érdemes tudni, hogy a múlt század hatvanas éveiben az olasz Fabrizio Violati tulajdonában volt. Az italimpérium örököse akkoriban két és félmillió lírát fizetett a csodálatos autóért. Jóllehet az ár meglehetős volt akkoriban is, azt azonban ő sem gondolta volna, hogy fél évszázaddal később ennyit adnak majd ezért az autóért.

Az autó történetéhez tartozik, hogy Violati előtt két autóversenyző, Paolo Colombo és Ernesto Prinoth ,,hajtotta” a kocsit. Az utóbbitól vásárolta, s tartotta meg a haláláig Fabrizio Violati ezt a csoda autót. Ebből a Ferrari 250 GTO-ból egyébként összesen harminckilenc példány készült.

Kína lesz a legnagyobb luxusautó piac

Az aukciós ház tulajdonosa az árverés után optimistán nyilatkozott.  ,,A világon olyan sok pénz van, hogy nincs mitől tartanunk. Eddig inkább az európai, az amerikai, s kisebb részt a japán és a közel-keleti oldtimer szerelmesek uralták a piacot. Egyre inkább kell számolnunk azonban Ázsiával, s különösképpen Kínával. Az kereslet növekedése már erősen tapasztalható például a képzőművészeti alkotások piacán.