A csúszós utakon sem veszünk vissza a tempóból

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A télies időjárás a mindennapos közúti közlekedés során is megváltozott feltételeket teremt: az utak csúszósabbak és a látási viszonyok a gyakrabban leszálló köd miatt rosszabbak. Korábban is sötétedik, ráadásul a közelgő karácsonyi láz miatt a közlekedés minden résztvevőjének kicsit sietősebb is a dolga. Egy hazai tulajdonú telematikai vállalat által regisztrált járműadatokból azonban kiderül, hogy a rossz idő ellenére sem vezet mindenki feltétlenül körültekintőbben.

Az i-Cell Kft. több mint 500, városi áruszállításban résztvevő, passzív közlekedésbiztonsági eszközzel felszerelt járművön végzett adatelemzésére támaszkodva hasonlította össze az autósok nyári és télre forduló vezetési szokásait, járműkezelési technikáját - olvasható a cég közleményében.

A közlekedésbiztonsági M2M-eszköz az első ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos/kerékpáros/motorkerékpáros veszélyhelyzetek, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére képes. Az eszköz által rögzített adatok – majd az adatbázisból kinyert statisztikák – alapján pedig pontosabb képet kaphatunk a két évszak vezetési tendenciáiról és legjellemzőbb veszélytípusairól.

Nem lassítunk

A 2017 novembere során kinyert adatokból elsősorban a sebességtúllépésre, az első ütközésveszélyre és a követési távolság betartására vonatkozó riasztások eseményeinek növekvő gyakorisága mérhető. A beküldött adatok túlnyomórészt (57 százalékban) sebességtúllépésekről tanúskodnak, ráadásul ezekben az esetben a vizsgált autósok a sebességkorlátot több mint 35 kilométer/órával lépték túl! 

Az elemzés alapján fény derült arra, hogy hiába fordult zimankósabbra az idő, a sofőrök még a nyáron (2017 júliusában) alkalmazott tempóhoz képest is vakmerőbbek, holott ebben az időszakban a szokottnál defenzívebb és kiegyensúlyozottabb vezetésre lenne szükség a balesetmentes közlekedéshez.

"Tarthatja magát valaki bármilyen rutinos sofőrnek, vehet be bármennyi kanyart a tökéletes íven fordulva, és lovagolhat meg számtalan zöldhullámot, egyénileg jól vezetni és tudatosan, a többi emberre odafigyelve közlekedni két teljesen különböző dolog" - hangsúlyozta Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója.

Életveszély az utakon

"A közlekedésbiztonsági eszközök a nyáron mért adatokhoz képest novemberben 26 százalékkal több ütközésveszélyt észleltek, ami azt jelenti, hogy a sofőrök ez idő alatt, csak emiatt legalább 3 ezer alkalommal kerültek kisebb-nagyobb veszélyhelyzetbe. Azt is látjuk, hogy 47 százalékkal lett gyakoribb a gyalogosokat túl közel észlelő riasztások száma is" - hangsúlyozta a szakember.

"A havazások és a fagypontkörüli hőmérséklet miatt az eszközök által észlelt közlekedési konfliktusok száma becsléseink szerint, a tavalyi adatokból kiindulva, összességében akár 15 százalékkal is megnőhet majd" - tette hozzá.

Figyeljünk egymásra!

"Vigyázzunk egymásra az utakon, hiszen mindenki a családja körében szeretné tölteni az ünnepeket, amihez az átgondolt és a mindenkori időjáráshoz alkalmazkodó vezetési kultúra is elengedhetetlen. A téli időjárásra nem elég csak az autónkat felkészítenünk. Sofőri „határaink” megismerése is fontos” - emelte ki Farkas Károly.

Az i-Cell Kft. ügyfelei évente sokmillió kilométert tesznek meg Európa-szerte az utakon, ezért a közlekedésbiztonsággal és a defenzív vezetési kultúrával kapcsolatos szemléletformálás kiemelt helyen szerepel a telematikai vállalat életében.

Hirdetés
Brexit

Azonnal megoldandó feladatokra figyelmeztet a Gyáriparosok Európai...

A brit gyógyszer- és vegyipari szektor az Európai Unió szabályozási...

Hirdetés
Szavazz!

Meddig szárnyalhat a bitcoin?

Már a csőd szélén álló Venezuela elnöke is saját kriptovalutával akarja...

Minek nyitunk Keletre?

Napokra megbénította a magyar fővárost a kínai miniszterelnök budapesti...

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Vagyon

Értéktelen valutákból és régi játékokból nem lehet meggazdagodni. Vagy mégis?

Öt gyanúsítottat hallgattak ki a nyomozók a napokban az úgynevezett...

Hirdetés
Találtuk

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ezek voltak 2017 legfelkapottabb autói »

ALTERA 4100 (3,77 ) ANY 1310 (-0,68 ) APPENINN 712 (-1,79 ) BIF 1625 (1,56 ) CIGPANNONIA 485 (0,83 ) CSEPEL 995 (1,53 ) Duna House A 3850 (0,79 ) ENEFI 215 (-0,46 ) ESTMEDIA 46 (2,22 ) FORRAS/OE 1280 (4,92 ) FUTURAQUA 58 (3,57 ) GSPARK 3573 (0,08 ) KONZUM 3435 (-1,94 ) MASTERPLAST 575 (-0,35 ) MOL 3019 (1,07 ) MTELEKOM 467 (1,30 ) NORDTELEKOM 23 (4,55 ) NUTEX 73 (1,39 ) OPUS 645 (-0,92 ) OTP 10185 (-0,97 ) OTT1 240 (-4,00 ) PANNERGY 535 (0,94 ) RICHTER 6435 (0,31 ) WABERERS 4750 (-1,04 ) ZWACK 16780 (0,18 )