A jövő tömegközlekedése: optimalizálják az elektromos buszokat

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az ABB Ability-n alapuló megoldás olyan valós idejű, döntéselőkészítő adatelemzéseket biztosít majd a genfi tömegközlekedést üzemeltető cég számára, amivel felügyelni és irányítani tudják a kritikus eszközeiket. 

Az ABB bejelentette, hogy a genfi tömegközlekedési vállalat, a Transport Publics Genevois (TPG) az ABB Abilityn alapuló megoldás szállításával bízta meg. A megrendelés részeként az ABB a felügyeleti, vezérlő és adatgyűjtő rendszert (SCADA), valamint vállalati eszközgazdálkodási (EAM) szoftvert szállít.

A megoldás a TOSA (Trolleybus Optimisation Systemes Alimentation) elnevezésű projekt keretében hozzájárul a teljesen elektromos hajtású buszok (azaz az e-buszok) üzemének optimalizálásához. 

20 töltőállomást építenek ki

Az ABB a projekt keretében a busz vonalán 13 villámtöltő állomást, továbbá a végállomáson 3, a járműtelepen pedig 4 töltőállomást fog kiépíteni.

A villámtöltés csatlakozási technológiája a világon a leggyorsabb lesz a maga nemében, 1 másodpercnél is rövidebb idő alatt csatlakoztatja a buszt a töltőpontra. Ezt követően a buszmegállóban kialakított 600 kilowattos töltő 15 másodpercig tölti a jármű fedélzeti akkumulátorait. A vonal végállomásán már csupán 4-5 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátorokat teljes kapacitásukig feltöltsék.

Az e-buszokhoz nincs szükség légvezetékre. Ezek a halk és emissziómentes tömegközlekedési megoldást kínáló járművek reális alternatívát kínálnak a dízelüzemű autóbuszokkal szemben, és követendő modellt jelentenek a jövő városi közlekedése számára is.

Maximális hatákonyság

A kiépítésre kerülő ABB Ability Network Manager SCADA rendszer fogja felügyelni és vezérelni a töltőállomásokat és az e-buszokat kiszolgáló villamosenergia hálózatot, így segítségével a közlekedési vállalat maximalizálni tudja majd a járművek rendelkezésre állását és az üzemi hatékonyságot.

Forrás: ABB közlemény

A SCADA rendszert összekapcsolják az ABB Ability Ellipse Select elnevezésű EAM szoftverrel is, amelybe beágyazták a gyakorlati úton megszerzett paramétereket és az iparág-specifikus munkafolyamatokat.

A két rendszer integrálása tovább optimalizálja a karbantartási folyamatokat, lehetővé teszi az esetleges üzemzavarok gyors elhárítását, és javítja a jövőbeni karbantartási igények prognosztizálását.

A komplett megoldás távoli hozzáféréssel és “felhő” képességekkel is rendelkezni fog, a skálázhatóságának köszönhetően pedig a jövőben felmerülő igényeknek is képes lesz megfelelni. 

10 ezer utas naponta

2016-ban a TPG és a svájci buszgyártó cég, a HESS azzal bízta meg az ABB-t, hogy szállítson villámtöltési és fedélzeti energiatárolási technológiát a TOSA projekt keretében üzemelő, és a genfi repülőteret az elővárosokkal összekötő 23-as számú vonalon közlekedő 12 db e-buszhoz. 

A tervek szerint az útvonalon az e-buszok naponta 10 000 utast szállítanak, a szén-dioxid-kibocsátást pedig évente 1000 tonnával csökkentik. E kiemelt fejlesztési projektet a Svájci Szövetségi Energiahivatal (SFOE) támogatja.

„Az ABB Ability alapú, integrált SCADA rendszer és az EAM szoftvermegoldás a TPG számára olyan valós idejű döntéselőkészítő, végrehajtható információkat és elemzett adatokat biztosít, amelyek segítségével optimalizálni tudják az üzemi folyamatokat és állapotfüggő, prediktív karbantartási rendszert alakíthatnak ki” – nyilatkozta Massimo Danieli, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó Hálózatautomatizálás részleg vezetője.

„A digitalizálás támogatására nagy hangsúlyt helyező Next Level stratégiánkkal összhangban, mint azt ez a fenntartható mobilitási projekt is jól példázza, vállalatunk olyan szoftvermegoldásokat bocsát a vevőink rendelkezésére, amelyekkel jobban felügyelhetik és üzemeltethetik a kritikus eszközeiket” - tette hozzá. 

Ellenőrzés, irányítás, fenntartás, innováció

“Ennek az innovatív megoldásnak köszönhetően proaktívan tudjuk majd ellenőrizni, irányítani és fenntartani a kritikus e-buszflottánkat, a döntéshozatal folyamata pedig gyorsabbá és hatékonyabbá válik” - mondta Thierry Wagenknecht, a TPG műszaki igazgatója.

“A költségoptimalizáláson túl ez az új technológia magasabb szintű rendelkezésre állást és zavartalanabb szolgáltatást garantál az utazóközönség számára” – hangsúlozta.

“Ez a projekt is jól példázza, hogy miként törekszünk javítani az üzembiztonságot, a hatékonyságot és a biztonságot azon programunk keretében, amelynek célja, hogy Genf város lakossága számára fenntartható közlekedést biztosítsunk” - tette hozzá.

Energetika, robotika, automatizálás

Az ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) innovatív technológiák vezető fejlesztője és szállítója az energetikai termékek, a robotika és hajtások, az ipari automatizálás és az energetikai hálózatok terén.

Termékeit világszerte a közüzemi energiaszektorban, az iparban, a közlekedésben és az infrastrukturális szektorban működő vevőinek kínálja. 

Az innováció terén több mint 125 éves múlttal rendelkező ABB napjainkban az ipari digitalizálás jövőjét formálja, meghatározó szerepet játszik az energetika átalakításában és a negyedik ipari forradalomban is.  Az ABB több mint 100 országban működik, és 132 000 főt alkalmaz.

Magyarországi vállalata, az ABB Kft. 1991-ben alakult, és azóta az egyik vezető szállítóként van jelen a hazai közmű-, valamint energiaszektorban.

Hirdetés
Brexit

Jót tenne a brit gazdaságnak, ha az Egyesült Királyság mégsem lépne ki az...

A héten számos piacmozgató eseményre kerül sor, így többek között a...

Téli kikapcsolódás az Alpokban

Az ausztriai téli üdülés az életöröm igazán különleges formája, amely során...

Forex mazsoláknak

Rövid poszt következik. Szembe kell néznem ugyanis néhány dolgokkal.

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Kell nekünk az euró?

Újra fellángolt a vita, hogy vajon bevezetik-e nálunk az eurót, s ha igen,...

Külföldre megyünk orvoshoz?

Egyre durvább a magyarországi orvoshiány. Ami ráadásul, már közép-európai...

Hunok legyünk vagy avarok?

Meglepő eredményre jutottak a honfoglalás kori leleteket vizsgáló szegedi...

Vagyon

A befektetési alapok vagyona szeptemberben 58 milliárd forinttal, 1...

Emelkedő bevételek mellett jelentősen nőtt a Morgan Stanley amerikai...

Hirdetés
Találtuk

Ilyen hurrikánt még nem látott Európa

Meteorológiai kuriózum az Ophelia hurrikán, amely hétfőn éri el a...

Melyik magyar szálloda a Facebook királya?

Több mint hatezer Facebook-rajongót gyűjtött idén nyáron a Tisza Balneum...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Felkarolja a női műszaki egyetemistákat az ABB »

4IG 2294 (1,73 ) ALTERA 2702 (19,98 ) APPENINN 549 (0,73 ) BIF 1033 (-6,09 ) CIGPANNONIA 282 (-1,40 ) Duna House A 3700 (-0,67 ) ELMU 25500 (-0,04 ) EMASZ 22650 (-1,26 ) ENEFI 248 (-0,80 ) GSPARK 3790 (-0,79 ) KONZUM 2344 (0,30 ) KULCSSOFT 860 (1,78 ) MASTERPLAST 632 (14,91 ) MOL 3153 (0,80 ) MTELEKOM 474 (-0,63 ) NORDTELEKOM 17 (-5,56 ) OPUS 268 (1,13 ) ORMESTER 700 (13,45 ) OTP 10720 (1,04 ) OTT1 53 (1,92 ) RICHTER 6600 (-0,41 ) ZWACK 16720 (-0,48 )