A közlekedés jövője Ázsiában kezdődik

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az innovatív autóipar piacon csak Hollandia tudja felvenni a lépést az ázsiai országokkal, ahol Kína vezeti a mezőnyt. Európa komoly lemaradásban van: Ázsiában 2017 első felében kétszer annyi elektromos és hibrid autót adtak el, mint Nyugat-Európában. Ez derül ki a Roland Berger legújabb, autóipari tanulmányából.

A Roland Berger az év elején már tett közzé egy tanulmányt “Automative Disruptive Radar” címen. A radar az adott piac aktivitása, technológia felkészültsége, szabályozási keretrendszere, infrastrukturális helyzete és a fogyasztói érdeklődés tükrében értékeli az országokat. Az ennek folytatásaként 2017 őszén kiadott újabb tanulmány szerint az új mobilitási koncepció gyakorlati megvalósításában Hollandia áll az élen az országok közötti versenyben.

Az értékelési rendszer legfontosabb tényezői közé tartoznak a közösségi mobilitás, az autonóm vezetés, a digitalizáció, az e-mobilitás és mindenekfelett a szabályozási-keret és az infrastruktúra megléte, amely lehetővé teszi az ilyesfajta innovációk létrejöttét. Ezeken a területeken Hollandia vezeti a sort, Németország csak a középmezőnyben található a maga ötödik helyével, míg az Egyesült Államok a tizedik a rangsorban.

A tanulmány elkészítéséhez tizenegy ország összesen tizenegyezer fogyasztóját kérdezték meg Kínában, Németországban, Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Indiában, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Szingapúrban, Dél-Koreában és az Egyesült Államokban.

Főbb változások az első tanulmányhoz képest

Az első tanulmányhoz képest a legfőbb változás a fogyasztói érdeklődésben, a technológiában és a szabályozásban történt. Az iparági aktivitás mellett az előbb említett három kategóriában is az ázsiai országok – Kína, Szingapúr és Dél-Korea – állnak az élen. Szingapúr például csökkentette az autonóm vezetés bürokratikus korlátait és tesztjelleggel bevezette az önvezető turistabuszokat és a vezetőnélküli teherautókat. Ha ezek a próbálkozások sikerrel járnak, akkor a városállam komoly lépést tehet az innovatív forgalom-koncepció felé.

“A jövőt az autonóm vezetés jelenti – elsőként és legfőképpen Ázsiában” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi ügyvezetője. “Míg az olyan országok, mint Szingapúr ráléptek a gázra a törvényhozás terén, addig az olyan hagyományos piac, mint Németország azzal van elfoglalva, hogy csökkentse a dízel-botrány káros hatásait.” 

Mindazonáltal a tanulmány eredménye kimutatta, hogy a felhasználók nyitottak a változásra: a válaszadók 45 százaléka világszerte érdeklődését fejezte ki az autonóm vezetéssel kapcsolatban.

Az elektromos autók még mindig túl drágák

Az autóvezetők nyitottak az új e-mobilitási fejlesztésekkel szemben. Az összes válaszadó 35 százaléka tartja elképzelhetőnek, hogy elektromos autót vásároljon magának, de Ázsiában az arány elérte az 50 százalékot, egyes ázsiai országokra lebontva pedig a közel kétharmadot.  A nyugat-európai országok esetében ez az adat 30 százalék, az Egyesült Államokban pedig alig 15 százalék. „Ezek a változó preferenciák szintén megmutatkoznak az értékesítési adatokban” – elemezte a helyzetet Schannen Frigyes. 

„A tölthető hibrid autók és az elektromos autók eladási számai 2017 első felében kétszer olyan magasak voltak Ázsiában, mint Nyugat-Európában, és két és félszer olyan magasak, mint az Egyesült Államokban.”

Ugyanakkor egy dologban az összes országban egyetértenek a fogyasztók: az elektromos autók még mindig túl drágák. A második legerősebb érv az elektromos autókkal szemben a kezdetleges töltési infrastruktúra. A nyugat-európai országok közül egyedül Hollandiában tűnik elfogadhatónak a helyzet. 

“Habár az értékesítési mutatók a tölthető hibrid és az elektromos autók esetében is csökkentek a támogatások hiányában, az ország kimagasló töltő infrastruktúrával büszkélkedhet. Ez pedig alapot nyújt a jövőbeli növekedésnek” – magyarázta Schannen Frigyes. 

Új lökést kaphat az automata vezetésnek

Kína vezető pozícióban van az e-mobilitás és a közösségi autózás területén, így az összetett rangsorban is a második helyen végzett, emellett még további jelentős fejlesztési potenciállal rendelkezik. Schannen Frigyes szerint, az e-mobilitásban szerzett vezető szerepe mellett, Kínának minden esélye megvan arra, hogy az autonóm vezetés területén is piacvezetővé váljon. Az autonóm vezetés elterjedésének egyik alapvető mozgatórugója az adott ország jogi és szabályozási kerete. Ezen az autópályán pedig Kína halad a belső sávban új autonóm jármű modellekkel a tarsolyában.

Európa még mindig le van maradva. Bár már vannak önvezető autókra vonatkozó iránymutatások, arról továbbra sincsenek hírek, hogy az egyes típusok mikor lesznek jóváhagyva. 

“Ha Európa nem akar lemaradni, akkor a törvényhozásnak minél előbb támogatnia kell az új közlekedési koncepciót és az innovatív mobilitási megoldásokat. Csak így lesz képes növekedni és fejlődni a piac” – mondta Schannen. 

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia az EU-tagság megszűnése után sem züllik...

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Kitör az atlanti kereskedelmi háború?

Megtorló kereskedelmi intézkedéseket helyezett kilátásba Donald Trump az...

Összecsukható a vagyonolló?

Úgy tűnik nem csak a válság tette a gazdagokat még gazdagabbá, a szegényeket...

Vagyon

Bill Gates és Jeff Bezos a kanyarban sincs hozzá képest.

Ebben különbözik az áltagembertől Elon Musk, Mark Zuckerberg vagy éppen...

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nem találja az irányt Európa »

ANY 1390 (0,36 ) APPENINN 693 (-1,00 ) CIGPANNONIA 435 (-2,25 ) GSPARK 3630 (-0,82 ) KONZUM 3100 (-0,80 ) MTELEKOM 468 (-0,11 ) NORDTELEKOM 45 (-1,74 ) OPUS 626 (-0,79 ) OTP 11400 (-0,09 ) OTT1 249 (-0,40 ) SET Group 210 (-3,67 )