A külföldi használt autók jobban gurulnak?

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Tovább emelkedett a külföldről behozott használt autók száma, július végéig már csaknem 87 ezer külföldről származó használt személygépjármű érkezett Magyarországra, 6,3 százalékkal több, mint a tavalyi év első hét hónapjában - közölte a Használtautó.hu kedden.

Gyorsuló ütem

Fodor László, a portál értékesítési vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy újra gyorsuló ütemben bővül a külföldről behozott használt autók száma, a gyengébb évkezdetet követően az utóbbi három hónapban a bővülés éves összehasonlításban ismét kétszámjegyű, 11 százalék feletti. A felfutás miatt a Használtautó.hu 150 ezer feletti rekord darabszámot becsül az év végére.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy az elmúlt hat évben a használtautó-import csaknem megötszöröződött. Ez alatt az idő alatt jelentősen átalakult az autók összetétele: 2011-ben még a presztízsmárkák domináltak, a behozatal 26 százaléka Audi, BMW és Mercedes volt, mostanra viszont nő az alsó-középkategóriás, olcsó autók részesedése.

A használtautó-importnak - bár jelentősen hozzájárul a hazai kínálat bővítéséhez - számos negatív hatása van. A behozott személygépjárművek átlagéletkora 11 év, azaz érdemben nem fiatalítják az átlagosan 14 éves hazai személyautó-állományt, emellett nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező járművek érkeznek az országba - olvasható az internetes oldal közleményében.

Nem biztos, hogy megbízható!

A külföldről érkező kocsik megbízhatatlanságára figyelmeztet Frank György, a DasWeltauto márkaigazgatója is. A minőségi használt autók forgalmazására Magyarországon országos hálózattal rendelkező cég vezetője rámutatott, hogy az autók nagy részének manipulálják a kilométeróráját.

Gyakori probléma az is, hogy biankó szerződéssel hozzák el az autót a vevők, akik később nem tudják érvényesíteni a szavatossággal kapcsolatos igényeket, mert az eladó a tranzakció után elérhetetlenné válik. A határon túlról érkező, fiatal gépkocsiknál pedig jellemző trükk az áfacsalás, amellyel 27 százalékos árelőnyre tehet szert a jogszabályokat kijátszó kereskedő - tette hozzá Frank György.

A márkaigazgató szerint a forgalomba helyezés szabályainak változtatására lenne szükség, hogy a rendszer ne ösztönözze az öreg autók megvételét.  

Hirdetés
Brexit

Törökország egyszerre sodródik az unió felé, és a jogállamiságtól el, és...

Nagy-Britannia tiszteletben tartja a kilépésre vonatkozó...

Téli kikapcsolódás az Alpokban

Az ausztriai téli üdülés az életöröm igazán különleges formája, amely során...

Forex mazsoláknak

Rövid poszt következik. Szembe kell néznem ugyanis néhány dolgokkal.

Hirdetés
Szavazz!

Radikalizálódik Közép-Európa?

Egy olyan pártnak jósolnak 10 százalék feletti eredményt, amelynek vezetője...

Kell nekünk az euró?

Újra fellángolt a vita, hogy vajon bevezetik-e nálunk az eurót, s ha igen,...

Külföldre megyünk orvoshoz?

Egyre durvább a magyarországi orvoshiány. Ami ráadásul, már közép-európai...

Vagyon

Miközben szeptemberben újra hatmilliárd forint fölé emelkedett a...

A befektetési alapok vagyona szeptemberben 58 milliárd forinttal, 1...

Hirdetés
Találtuk

Ilyen hurrikánt még nem látott Európa

Meteorológiai kuriózum az Ophelia hurrikán, amely hétfőn éri el a...

Melyik magyar szálloda a Facebook királya?

Több mint hatezer Facebook-rajongót gyűjtött idén nyáron a Tisza Balneum...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Baj van vele, mégis veszik a használt autót »