A villamosítás nem kérdés a fuvarozásban

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Kulcsfontosságúvá tette az elektromos járműveket a fenntartható fuvarozás megteremtésében, hogy környezetvédelmi előnyeik mellett gazdaságilag is egyre életképesebbek.

Nemcsak a fenntartható alternatívák terén jelentős az úttörő trendek hatása a fuvarozási iparágra, hanem ezeket a jó üzletmenethez is alaposan figyelembe kell venni. A Scania a fenntartható fuvarozási technológiák széles választékán dolgozik a fosszilis üzemanyagok helyettesítése érdekében. A villamosítási terv kulcsfontosságú része ennek a stratégiának.

A villamosítás fontossága a fuvarozásban

Nils-Gunnar Vågstedt, aki a Scania villamosítási technológiával kapcsolatos kutatásait vezeti, elmagyarázta, hogy mennyire fontos ez a trend globális értelemben.

„Először is, világszerte egyre nagyobb figyelmet kap a villamosítás és ennek környezetvédelmi előnyei, beleértve az akár nulla szén-dioxid-lábnyomot, a járművek csendesebb működését és a nulla részecskekibocsátást. Az elektromos járművek használatával nemcsak a károsanyag-kibocsátás csökkenthető, hanem, döntően, az energiafogyasztás is számottevően mérsékelhető.”

Amiért a fuvarozási iparág felkarolja a villamosítást

Számos hajtóerő áll napjainkban a fuvarozási ágazat villamosítása mögött, és habár a hosszú távú fuvarozás kissé az ágazat többi területe mögött jár ebben, elkezdett gyorsan felzárkózni, így egyre több bioüzemanyaggal működő hibrid és teljesen elektromos jármű jelenik meg a piacon. Ebben a Scania vezető szerepet játszik.

A fuvarozási ágazatban tapasztalható gyors változások egyik oka az, hogy az elektromos járművek gazdaságilag egyre életképesebbé válnak saját fejlődésük révén, így már nincs szükségük külön támogatásokra, mint korábban volt a technológia korai fejlesztési fázisaiban.

„Amikor az üzemeltetés gazdaságossága és a társadalom legfontosabb célkitűzését jelentő kisebb környezeti hatás összhangban áll egymással, akkor nagyon egyszerűvé válik a legjobb megoldást választani, és ezt az iparág jelenlegi technológiai modelljének összeomlása követi majd” – magyarázta Vågstedt.

Továbbra is az infrastruktúra és az akkumulátorok jelentik a villamosítás korlátait

Úgy tűnik, hogy az akkumulátorok és az infrastruktúra jelentik a legnagyobb, még megoldásra váró kihívásokat a járművek villamosítása felé vezető úton.

Még mindkét téren jelentős fejlesztésekre van szükség, mielőtt készen állnak arra, hogy tömegesen támogathassanak teljesen elektromos járműveket, valamint a különféle hibrid változatokkal is van még munka, amelyek szintén akkumulátorokat igényelnek, ám manapság jóval elterjedtebbek.

Vågstedt és csapata a Scaniánál tisztában van azzal, hogy még sok a tennivaló. „Már mindenféle méretű járműhöz nagy az akkumulátorok iránti igény, és még mindig csak e technológia alkalmazásának korai fázisában járunk. Jó irányban haladunk, és gyorsan, de még több fenntartható akkumulátor kifejlesztése szükséges.

Forrás: Scania

Ezeknek hosszabb élettartamúaknak és nagyobb energiasűrűségűeknek kell lenniük, míg a költségeiknek csökkenniük kell. Iparági szinten biztosítanunk kell, hogy a nyersanyagok forrása, az energiaigényes gyártás és az akkumulátorok újrahasznosítása idővel mind fenntartható legyen.”

Továbbra is kérdéseket vet fel az akkumulátorok hálózatról való töltésének technológiája; nemcsak a Scania, hanem az egész iparág számára.

„Azok a villamosítási megoldások, amelyekkel foglalkozunk, szorosan összefüggnek a töltőrendszerekkel és a töltési stratégiákkal. Ezért az akkumulátorokat és a töltőrendszereket együttesen kell nézni a teljes infrastruktúra részeként.”

A Scania megközelítése, hogy fenntartható fuvarozási megoldásokat kínál, ennek egyik pillére pedig annak biztosítása, hogy ezek a lehető leginkább energiahatékonyak legyenek. A villamosítás esetében ez a lehető legkevesebb akkumulátor használatát jelenti egy adott fuvarozási megoldáshoz, kiegészítve a töltések miatti megállások optimalizálásával vagy menet közbeni töltéssel, mint ahogyan az elektromos autópályán már láthatjuk.

Nem az a kérdés, hogy a villamosítás elkezdődik-e, hanem az, hogy mikor.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

Szombati brit sajtóértesülés szerint a brit kormány külön szabályrendszerrel...

Hirdetés
Szavazz!

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Kitör az atlanti kereskedelmi háború?

Megtorló kereskedelmi intézkedéseket helyezett kilátásba Donald Trump az...

Összecsukható a vagyonolló?

Úgy tűnik nem csak a válság tette a gazdagokat még gazdagabbá, a szegényeket...

Vagyon

A világ lakóinak magánvagyona eléri a 215 billió dollárt a New World Wealth...

A háztartások nettó pénzvagyona 3262 milliárd forinttal nőtt az elmúlt évben...

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A villamosításért fogott össze két cég »