Az okos autókra is veszélyesek a hackerek

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Válaszképp az okos autók és az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL bemutatta a Secure Communication Unit-ot (SCU), azaz egy biztonsági kommunikációs egységet a New Mobility World kiállításon Frankfurtban szeptember 13-án. Az egység prototípusa bemutatja a zavarmentes kommunikáció lehetőségeit az autó alkatrészei között, valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúrával.

Az autóipar a kezdetek óta élen járt az innovációban és az új technológiák beépítésében, alkalmazásában, köztük a távoli diagnosztikával, a telematikai technológiákkal, az önjáró autók fejlesztésével stb. Épp ezért az elektromechanikus alapú járművek hajtóművei, kezelőrendszere egyre több és bonyolultabb számítógépes rendszert igényel komplex érzékelőkkel, vezérlőkkel, alkalmazásokkal, alhálózatokkal, valamint olyan kommunikációs modulokkal, amelyek interaktívak más autókkal és a környezettel. Ezek a funkciók általában távolról is irányíthatóak, és emiatt egyre gyakoribb célpontjaivá válhatnak a kiberbűnözőknek.

Okos autók lehetséges kibercsapdái

A növekvő számú harmadik féltől származó alkalmazások, az okos autókban található rendszer bonyolultsága, valamint a gyakori szoftverfrissítések megnehezítik, hogy tesztelni lehessen a teljes rendszert azért, hogy minden hibát, backdoor-t kiküszöbölhessenek a rendszerfejlesztők.

A SCU szerepe, hogy az okos autók biztonságosak legyenek, függetlenül attól, hogy a milyen külső féltől származó szoftvereket és rendszereket használ az autógyártó. A SCU egy kommunikációs vezérlőegység, amely csatlakozik az autó több alhálózatához és biztonságos átjáróként ellenőriz minden bejövő és kimenő kommunikációt. Szigorú biztonsági protokolljával a SCU megelőz minden „nem kívánt” kommunikációt a különböző egységek között valamint szoftvere biztosítja a megfelelő kapcsolatot az autó hálózatával.

Egyedi operációs rendszer

A termék saját operációs rendszert (KasperskyOS) használ, amelyet kifejezetten beágyazott rendszerekre fejlesztettek és a szigorú kiberbiztonság követelményeknek megfelelően. A KasperskyOS eltávolítja a lehetséges nem dokumentált funkciókat, ezáltal csökkenti a kibertámadások kockázatát.

Például ha egy illetéktelen kód van beágyazva, akkor nem lehet azt végrehajtani, mert alapértelmezés szerint a nem dokumentált parancssor teljesítése tilos. Egyéb összetevője a Kaspersky Security System, amely többek között meghatározza a különböző komponensek közötti interakció jellegét.

„A modern személygépkocsi ökoszisztémája egyre összetettebb és interaktívabb, ezért cseppet sem meglepő, hogy aggályok merülnek fel mind a fogyasztók, mind a gyártók körében az informatikai biztonság kapcsán. Míg a lehetőségek és az előnyök nyilvánvalóak, de még mindig nagy az igény, hogy az autóipari rendszerek biztonságosak legyenek. A SCU prototípus megalkotása egy nagy előrelépés az autók biztonságos kommunikációjának biztosítása érdekében.” – mondta Andrey Doukhvalov, a Kaspersky Lab Future Technologies and Chief Security Architect divíziójának vezetője.

A platform biztosítja az egyedi, testreszabott alkalmazások fejlesztését, lehetővé téve az autógyártók számára, hogy egyedi hardvereszközöket fejlesszenek ki saját autó portfoliójukhoz. A SCU szabadon elérhető az OEM (Original Equipment Manufacturer), ODM (Original Design Manufacturer) , a rendszerintegrátorok és a szoftverfejlesztők számára világszerte.

Hirdetés
Brexit

Jót tenne a brit gazdaságnak, ha az Egyesült Királyság mégsem lépne ki az...

A héten számos piacmozgató eseményre kerül sor, így többek között a...

Téli kikapcsolódás az Alpokban

Az ausztriai téli üdülés az életöröm igazán különleges formája, amely során...

Forex mazsoláknak

Rövid poszt következik. Szembe kell néznem ugyanis néhány dolgokkal.

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Kell nekünk az euró?

Újra fellángolt a vita, hogy vajon bevezetik-e nálunk az eurót, s ha igen,...

Külföldre megyünk orvoshoz?

Egyre durvább a magyarországi orvoshiány. Ami ráadásul, már közép-európai...

Hunok legyünk vagy avarok?

Meglepő eredményre jutottak a honfoglalás kori leleteket vizsgáló szegedi...

Vagyon

A befektetési alapok vagyona szeptemberben 58 milliárd forinttal, 1...

Emelkedő bevételek mellett jelentősen nőtt a Morgan Stanley amerikai...

Hirdetés
Találtuk

Ilyen hurrikánt még nem látott Európa

Meteorológiai kuriózum az Ophelia hurrikán, amely hétfőn éri el a...

Melyik magyar szálloda a Facebook királya?

Több mint hatezer Facebook-rajongót gyűjtött idén nyáron a Tisza Balneum...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nagy fába vágja a fejszéjét a Mitsubishi »

4IG 2294 (1,73 ) ALTERA 2702 (19,98 ) APPENINN 549 (0,73 ) BIF 1033 (-6,09 ) CIGPANNONIA 282 (-1,40 ) Duna House A 3700 (-0,67 ) ELMU 25500 (-0,04 ) EMASZ 22650 (-1,26 ) ENEFI 248 (-0,80 ) GSPARK 3790 (-0,79 ) KONZUM 2344 (0,30 ) KULCSSOFT 860 (1,78 ) MASTERPLAST 632 (14,91 ) MOL 3153 (0,80 ) MTELEKOM 474 (-0,63 ) NORDTELEKOM 17 (-5,56 ) OPUS 268 (1,13 ) ORMESTER 700 (13,45 ) OTP 10720 (1,04 ) OTT1 53 (1,92 ) RICHTER 6600 (-0,41 ) ZWACK 16720 (-0,48 )