Cáfolja a csalás vádjait a Renault

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Cáfolta a Renault autógyár szerdán, hogy az emissziós értéket illetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel szerelték fel dízelmotoros modelljeiket, ahogy azt a Libératon című napilap állítja. A cég jelezte, hogy minden szabályt betartott, és kizárólag a nyomozóknak hajlandó magyarázatot adni.

A szoftver volt a ludas

A Libération szerdán közzétette a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal (DGCCRF) által készített jegyzőkönyvet, amely alapján január 12-én megtévesztés gyanújával ügyészi eljárás indult az autógyártó ellen.

A 2016. novemberi dokumentum szerint a Renault "megtévesztette a fogyasztókat az elvégzett tesztek révén, mégpedig a károsanyag-kibocsátást ellenőrző vizsgálatokkal. A stratégia célja az volt, hogy meghamisítsák a környezetvédelmi vizsgálatokat".

A lap azt állítja, hogy a jegyzőkönyv a Renault egyes motorjainak teljesítménye közötti eltérésekre világított rá a próbapadon történt tesztelés és a valós körülmények közötti használat során. Az eredményekből azt lehet gyanítani a jegyzőkönyv szerint, hogy egy csaló szoftvert helyeztek el, amely specifikusan módosítja a motor működését a próbapad különleges körülményei között azért, hogy a károsanyag-kibocsátás akkor ne haladja meg a határértékeket.

A Libération szerint az elmúlt hét évben mintegy 900 ezer járművet szerelhettek fel csaló szoftverrel.

Tagadják a vádakat

A gyanú a német Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányára emlékeztet. A legnagyobb európai autógyártó 2015 szeptemberében elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

A Renault szerdai közleményében kiegyensúlyozatlannak nevezte a Libération cikkét, emlékeztetett arra, hogy semmilyen európai vagy francia szabályozást nem sértett meg, és cáfolta, hogy csalásra lehetőséget adó szoftverekkel szerelte volna fel modelljeit.

Az autógyártó hozzátette, hogy nem kíván egy folyamatban lévő eljárást kommentálni, és kizárólag az ügyben eljáró vizsgálóbíróknak tartozik magyarázattal. Carlos Ghosn, a Renault elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy semmilyen csalás nem történt a cégnél.

Hirdetés
Brexit

Jót tenne a brit gazdaságnak, ha az Egyesült Királyság mégsem lépne ki az...

A héten számos piacmozgató eseményre kerül sor, így többek között a...

Téli kikapcsolódás az Alpokban

Az ausztriai téli üdülés az életöröm igazán különleges formája, amely során...

Forex mazsoláknak

Rövid poszt következik. Szembe kell néznem ugyanis néhány dolgokkal.

Hirdetés
Szavazz!

Kell nekünk az euró?

Újra fellángolt a vita, hogy vajon bevezetik-e nálunk az eurót, s ha igen,...

Külföldre megyünk orvoshoz?

Egyre durvább a magyarországi orvoshiány. Ami ráadásul, már közép-európai...

Hunok legyünk vagy avarok?

Meglepő eredményre jutottak a honfoglalás kori leleteket vizsgáló szegedi...

Vagyon

A befektetési alapok vagyona szeptemberben 58 milliárd forinttal, 1...

Emelkedő bevételek mellett jelentősen nőtt a Morgan Stanley amerikai...

Hirdetés
Találtuk

Ilyen hurrikánt még nem látott Európa

Meteorológiai kuriózum az Ophelia hurrikán, amely hétfőn éri el a...

Melyik magyar szálloda a Facebook királya?

Több mint hatezer Facebook-rajongót gyűjtött idén nyáron a Tisza Balneum...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nagy fába vágja a fejszéjét a Mitsubishi »

4IG 2294 (1,73 ) ALTERA 2657 (17,98 ) APPENINN 549 (0,73 ) CIGPANNONIA 281 (-1,75 ) CSEPEL 1011 (0,10 ) Duna House A 3700 (-0,67 ) ELMU 25500 (-0,04 ) EMASZ 22765 (-0,76 ) ENEFI 248 (-0,80 ) FUTURAQUA 37 (-2,63 ) GSPARK 3790 (-0,79 ) KONZUM 2330 (-0,30 ) KULCSSOFT 860 (1,78 ) MASTERPLAST 617 (12,18 ) MOL 3153 (0,80 ) MTELEKOM 474 (-0,63 ) NUTEX 74 (-3,90 ) OPUS 267 (0,75 ) OTP 10655 (0,42 ) OTT1 53 (1,92 ) PANNERGY 536 (0,19 ) RABA 1297 (0,93 ) RICHTER 6598 (-0,44 ) ZWACK 16750 (-0,30 )