Cáfolja a csalás vádjait a Renault

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Cáfolta a Renault autógyár szerdán, hogy az emissziós értéket illetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel szerelték fel dízelmotoros modelljeiket, ahogy azt a Libératon című napilap állítja. A cég jelezte, hogy minden szabályt betartott, és kizárólag a nyomozóknak hajlandó magyarázatot adni.

A szoftver volt a ludas

A Libération szerdán közzétette a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal (DGCCRF) által készített jegyzőkönyvet, amely alapján január 12-én megtévesztés gyanújával ügyészi eljárás indult az autógyártó ellen.

A 2016. novemberi dokumentum szerint a Renault "megtévesztette a fogyasztókat az elvégzett tesztek révén, mégpedig a károsanyag-kibocsátást ellenőrző vizsgálatokkal. A stratégia célja az volt, hogy meghamisítsák a környezetvédelmi vizsgálatokat".

A lap azt állítja, hogy a jegyzőkönyv a Renault egyes motorjainak teljesítménye közötti eltérésekre világított rá a próbapadon történt tesztelés és a valós körülmények közötti használat során. Az eredményekből azt lehet gyanítani a jegyzőkönyv szerint, hogy egy csaló szoftvert helyeztek el, amely specifikusan módosítja a motor működését a próbapad különleges körülményei között azért, hogy a károsanyag-kibocsátás akkor ne haladja meg a határértékeket.

A Libération szerint az elmúlt hét évben mintegy 900 ezer járművet szerelhettek fel csaló szoftverrel.

Tagadják a vádakat

A gyanú a német Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányára emlékeztet. A legnagyobb európai autógyártó 2015 szeptemberében elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

A Renault szerdai közleményében kiegyensúlyozatlannak nevezte a Libération cikkét, emlékeztetett arra, hogy semmilyen európai vagy francia szabályozást nem sértett meg, és cáfolta, hogy csalásra lehetőséget adó szoftverekkel szerelte volna fel modelljeit.

Az autógyártó hozzátette, hogy nem kíván egy folyamatban lévő eljárást kommentálni, és kizárólag az ügyben eljáró vizsgálóbíróknak tartozik magyarázattal. Carlos Ghosn, a Renault elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy semmilyen csalás nem történt a cégnél.

Hirdetés
Brexit

Kevesebb ingatlant vásárolnak a britek Spanyolországban a Brexit miatt.

Szombati brit sajtóértesülés szerint az amerikai kormány Nagy-Britannia...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Búcsút int Törökország a Nyugatnak?

Népszavazás döntött az elnöki rendszer bevezetéséről Törökországban, s az...

Kitört az amerikai-kínai barátság?

Meglepően barátságos és feltűnően sikeres volt Donald Trump amerikai elnök...

Diplomácia afférrá terebélyesedik a CEU ügye?

Tízezres utcai tüntetés és külföldi tiltakozások ellenére is gyorsított...

Vagyon

"A szabadpiaci gazdaságban bárki annyi pénzt csinálhat, ammenyit csak...

Rengeteg felmérés készült már, melyek szerint az ezredforduló gyerekei jók,...

Hirdetés
Találtuk

Halálos áldozatai is voltak az áprilisi télnek Ukrajnában

Eddig négy halálos áldozata és kilenc sérültje van az Ukrajnában pusztító...

A cseh gyerekek fele házasságon kívül születik

A gyermekek mintegy fele házasságon kívüli párkapcsolatból született tavaly...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Kínában versenyhelyzetbe hoznák az e-járműveket »