Cáfolja a csalás vádjait a Renault

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Cáfolta a Renault autógyár szerdán, hogy az emissziós értéket illetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel szerelték fel dízelmotoros modelljeiket, ahogy azt a Libératon című napilap állítja. A cég jelezte, hogy minden szabályt betartott, és kizárólag a nyomozóknak hajlandó magyarázatot adni.

A szoftver volt a ludas

A Libération szerdán közzétette a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal (DGCCRF) által készített jegyzőkönyvet, amely alapján január 12-én megtévesztés gyanújával ügyészi eljárás indult az autógyártó ellen.

A 2016. novemberi dokumentum szerint a Renault "megtévesztette a fogyasztókat az elvégzett tesztek révén, mégpedig a károsanyag-kibocsátást ellenőrző vizsgálatokkal. A stratégia célja az volt, hogy meghamisítsák a környezetvédelmi vizsgálatokat".

A lap azt állítja, hogy a jegyzőkönyv a Renault egyes motorjainak teljesítménye közötti eltérésekre világított rá a próbapadon történt tesztelés és a valós körülmények közötti használat során. Az eredményekből azt lehet gyanítani a jegyzőkönyv szerint, hogy egy csaló szoftvert helyeztek el, amely specifikusan módosítja a motor működését a próbapad különleges körülményei között azért, hogy a károsanyag-kibocsátás akkor ne haladja meg a határértékeket.

A Libération szerint az elmúlt hét évben mintegy 900 ezer járművet szerelhettek fel csaló szoftverrel.

Tagadják a vádakat

A gyanú a német Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányára emlékeztet. A legnagyobb európai autógyártó 2015 szeptemberében elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

A Renault szerdai közleményében kiegyensúlyozatlannak nevezte a Libération cikkét, emlékeztetett arra, hogy semmilyen európai vagy francia szabályozást nem sértett meg, és cáfolta, hogy csalásra lehetőséget adó szoftverekkel szerelte volna fel modelljeit.

Az autógyártó hozzátette, hogy nem kíván egy folyamatban lévő eljárást kommentálni, és kizárólag az ügyben eljáró vizsgálóbíróknak tartozik magyarázattal. Carlos Ghosn, a Renault elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy semmilyen csalás nem történt a cégnél.

Hirdetés
Sosem látott újdonságok jönnek

A több éves múltra visszatekintő Brain Bar Budapest, Európa legnagyobb...

Brexit

Theresa May brit miniszterelnök szerint egy esetleges rossz megállapodásnál...

Újabb hírek érkeztek a Brexittel kapcsolatban, melyek a font árfolyamát...

Hirdetés
Szavazz!

Lenyomja az euró a dollárt?

Minden képzeletet felülmúl a francia választások nyomán támadt euró...

Már nem menő a családi ház?

Az elmúlt hónapokban folyamatosan növekedett a nagyméretű családi házak száma...

Összecsap Merkel és Macron?

Épp csak elpukkantak a választási győzelem pezsgői, Angela Merkel német...

Vagyon

Harmincévesen nyugdíjba vonulni? Lehetséges! Takács Szabolcs immáron egy éve...

Nőtt az önkéntes nyugdíjpénztárak és az egészségpénztárak vagyona az első...

Hirdetés
Találtuk

Könnyebben érvenyesíthetjük érdekeinket a hatóságokkal szemben

Az egyszerűbb közigazgatási rendtartás eredményes lehet.

Hogy egy hétig offline legyen a gyerek

Már egy hónap sincs, és itt a nyári szünet! Közel nyolcszáz táborturnus várja...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Egy korszak végén az autóipar - rajtunk múlik a jövője »

4IG 2480 (-6,06 ) ANY 1403 (-0,14 ) APPENINN 214 (-0,93 ) BIF 570 (-0,87 ) CIGPANNONIA 214 (0,47 ) CSEPEL 499 (-0,60 ) ELMU 24500 (2,06 ) EMASZ 21855 (-0,64 ) FHB 545 (-2,68 ) FORRAS/OE 934 (0,43 ) FORRAS/T 900 (-3,02 ) FUTURAQUA 30 (-3,23 ) GSPARK 3239 (-0,06 ) KONZUM 227 (0,89 ) MASTERPLAST 515 (-2,46 ) MOL 22175 (1,28 ) MTELEKOM 463 (-1,07 ) OTP 8750 (1,00 ) OTT1 33 (-2,94 ) PVALTO 1750 (2,04 ) RICHTER 6895 (-1,50 ) ZWACK 17720 (1,26 )