Cáfolja a csalás vádjait a Renault

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Cáfolta a Renault autógyár szerdán, hogy az emissziós értéket illetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel szerelték fel dízelmotoros modelljeiket, ahogy azt a Libératon című napilap állítja. A cég jelezte, hogy minden szabályt betartott, és kizárólag a nyomozóknak hajlandó magyarázatot adni.

A szoftver volt a ludas

A Libération szerdán közzétette a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal (DGCCRF) által készített jegyzőkönyvet, amely alapján január 12-én megtévesztés gyanújával ügyészi eljárás indult az autógyártó ellen.

A 2016. novemberi dokumentum szerint a Renault "megtévesztette a fogyasztókat az elvégzett tesztek révén, mégpedig a károsanyag-kibocsátást ellenőrző vizsgálatokkal. A stratégia célja az volt, hogy meghamisítsák a környezetvédelmi vizsgálatokat".

A lap azt állítja, hogy a jegyzőkönyv a Renault egyes motorjainak teljesítménye közötti eltérésekre világított rá a próbapadon történt tesztelés és a valós körülmények közötti használat során. Az eredményekből azt lehet gyanítani a jegyzőkönyv szerint, hogy egy csaló szoftvert helyeztek el, amely specifikusan módosítja a motor működését a próbapad különleges körülményei között azért, hogy a károsanyag-kibocsátás akkor ne haladja meg a határértékeket.

A Libération szerint az elmúlt hét évben mintegy 900 ezer járművet szerelhettek fel csaló szoftverrel.

Tagadják a vádakat

A gyanú a német Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányára emlékeztet. A legnagyobb európai autógyártó 2015 szeptemberében elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

A Renault szerdai közleményében kiegyensúlyozatlannak nevezte a Libération cikkét, emlékeztetett arra, hogy semmilyen európai vagy francia szabályozást nem sértett meg, és cáfolta, hogy csalásra lehetőséget adó szoftverekkel szerelte volna fel modelljeit.

Az autógyártó hozzátette, hogy nem kíván egy folyamatban lévő eljárást kommentálni, és kizárólag az ügyben eljáró vizsgálóbíróknak tartozik magyarázattal. Carlos Ghosn, a Renault elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy semmilyen csalás nem történt a cégnél.

Hirdetés
Brexit

Londoni elemzők szerint meredeken romlott a fogyasztói bizalom.

A múlt héten megkezdődtek a hivatalos Brexit-tárgyalások, és a héten...

Forex mazsoláknak

Mik voltak a főbb szempontok? A keresés végére több is volt, de a kezdeti...

Hirdetés
Szavazz!

Szétesik a parlamenti patkó?

A frissen megválasztott francia elnök alig egyéves pártja utcahosszal nyerte...

Veszélyes a közösségi média?

Túl sok bizalmas adatot osztanak meg az átlagemberek az internetes közösségi...

Összekap Európa és Amerika?

A francia elnök még csak vasmarokkal szorongatta hosszú másodperceken át...

Vagyon

Amikor a Bloomsbury könyvkiadó 1997. június 26-án piacra dobta a Harry Potter...

Az Állami Számvevőszék lezárta az állami vagyon feletti tulajdonosi...

Hirdetés
Találtuk

Évszázados váltást tervez Harry herceg

Harry herceg szerint korszerűsíteni kell a monarchiát.

Kiderült, mi okozta a londoni toronytüzet

A Scotland Yard pénteki tájékoztatása szerint egy zárlatos hűtőszekrény...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ennyi a fizetés a szlovákiai Volkswagen-gyárban »