Dél-Koreában is meglebegtették a dízelek végét

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Nemtetszésüknek adtak hangot a dél-koreai autóipari szervezetek az új köztársasági elnök választási ígérete miatt, miszerint 2030-ig teljesen eltüntetnék az utakról a dízel üzemű járműveket.

Népszerűek a dízelek

A múlt szerdán hivatalba lépett dél-koreai köztársasági elnök Mun Dzse In (Moon Jae-in) amellett, hogy a következő évtized végére a dízel járművek teljes száműzését helyezte kilátásba, választási kampányában arra is ígéretet tett: megbízatásának öt éve alatt arra fog törekedni, hogy 30 százalékkal csökkenjen a dízel járművek mikrorészecske kibocsátása.

A dízel járművek teljes kitiltása az utakról nehezen elfogadható megoldás lenne, hiszen kedvező fogyasztásuknak köszönhetően a preferált haszongépjárműnek számítanak a vállalati szférában - mutatott rá a KAMA (Korea Automobile Manufacturers Association) koreai autógyártók szövetségének az igazgatója a Yonhap hírügynökségnek adott interjúban.

Hozzátette: az autógyártók az Euro 6 emissziós norma teljesítése érdekében az elkövetkező években a korábbinál lényegesen alacsonyabb mikrorészecske kibocsátású dízel modelleket fognak piacra dobni.

Fogyasztásban verhetetlen

A dízel járművek betiltása nagy kárt okozna az autóiparnak. Sőt, a tiltás a magánszemélyek tulajdonában lévő dízel autókra is vonatkozna - hangsúlyozta.

A koreai autóimportőrök és autókereskedők szövetsége, a KAIDA (Korea Automobile Importers & Distributors Association) vezérigazgatója elmondta, hogy az Euro 6 besorolású dízel motorok károsanyag kibocsátása csak egy százaléka a régebbi modellekének és ez a technológia fejlődésével csak tovább csökken. Alacsony fogyasztásban pedig semmi nem veszi fel a versenyt a dízellel.

A KAMA adatai szerint tavaly a forgalomba helyezett személygépkocsik 48 százaléka volt dízel, szemben a 2010-es 19 százalékkal. Az idén januártól áprilisig tíz importált autóból hét volt dízel Dél-Koreában.

Hirdetés
Brexit

Azonnal megoldandó feladatokra figyelmeztet a Gyáriparosok Európai...

A brit gyógyszer- és vegyipari szektor az Európai Unió szabályozási...

Hirdetés
Szavazz!

Meddig szárnyalhat a bitcoin?

Már a csőd szélén álló Venezuela elnöke is saját kriptovalutával akarja...

Minek nyitunk Keletre?

Napokra megbénította a magyar fővárost a kínai miniszterelnök budapesti...

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Vagyon

Értéktelen valutákból és régi játékokból nem lehet meggazdagodni. Vagy mégis?

Öt gyanúsítottat hallgattak ki a nyomozók a napokban az úgynevezett...

Hirdetés
Találtuk

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Minden idők legnagyobb váltására készül a Volkswagen »

ALTEO 682 (-1,87 ) ALTERA 3951 (-1,05 ) ANY 1319 (-0,53 ) APPENINN 725 (0,69 ) BIF 1600 (0,19 ) CIGPANNONIA 481 (14,80 ) CSEPEL 980 (-3,26 ) Duna House A 3820 (3,64 ) EHEP 980 (-19,74 ) ELMU 24995 (-0,02 ) ENEFI 216 (-8,86 ) ESTMEDIA 45 (-4,26 ) FHB 733 (0,83 ) FORRAS/T 1300 (-9,72 ) FUTURAQUA 56 (3,70 ) GSPARK 3570 (-0,72 ) KONZUM 3503 (-1,05 ) MASTERPLAST 577 (1,05 ) MOL 2987 (1,77 ) MTELEKOM 461 (-1,28 ) NORDTELEKOM 22 (-4,35 ) NUTEX 72 (1,41 ) OPUS 651 (-1,66 ) ORMESTER 1200 (-1,40 ) OTP 10285 (0,05 ) OTT1 250 (-6,02 ) PANNERGY 530 (1,53 ) RABA 1246 (-0,72 ) RICHTER 6415 (0,23 ) SET Group 102 (4,08 ) WABERERS 4800 (-0,52 ) ZWACK 16750 (-0,24 )