Dízelcsúcs: eredményes lehet a szoftverfrissítés

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A nitrogén-oxid-kibocsátás 12-14 százalékos csökkenését várja az autóipar az augusztus eleji dízelcsúcson született megállapodástól - jelentette ki Matthias Wissmann, a német autóipari vállalatok szakmai képviseleti szervezete, a VDA elnöke a Handelsblatt pénteki számában megjelent interjúban.

Bontóba a régivel?

A szövetségi és tartományi politikai vezetők, valamint az autóipar képviselőinek a részvételével augusztus elején rendezett dízelcsúcson ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének frissítése mellett megállapodás született a régi autók "minőségi cseréjéről" is.

Az autógyárak a legmodernebb Euro-6 normás dízelautók vásárlására adott kedvezményekkel igyekeznek rávenni a tulajdonosokat régi dízelautóik bontóba küldésére.

Szoftverfrissítéssel a nitrogén-oxid ellen

A VDA (Verband der Automobilindustrie) számításai szerint a szoftverfrissítés 27,5 százalékkal csökkenti majd az érintett járművek nitrogén-oxid-kibocsátását, és a legnagyobb mértékben járul hozzá a levegő károsanyag-terhelésének csökkentéséhez.

A forgalomban lévő dízelautók állományának megújítását célzó "minőségi csere" ennél kisebb részben járul majd hozzá a levegő minőségének a javulásához.

Stefan Bratzel autóipari szakértő viszont a Handelsblatt lapnak adott nyilatkozatában "túlzottan optimistának és ambiciózusnak" nevezte a VDA adatait. Szerinte a legjobb esetben is csak a nitrogén-oxid-kibocsátás tíz százalékos csökkenését lehet elérni, de ha mégis összejönne a 14 százalék, az sem lenne elegendő a dízelautók belvárosi kitiltásának megelőzéséhez.

Nem kell már a dízel a németeknek?

Egyre inkább ódzkodnak dízelautót vásárolni a németek, viszont irreálisan magas elvárásokat támasztanak az elektromos autókkal szemben az Aral benzinkút-hálózat felmérése szerint.

A csütörtökön Frankfurtban bemutatott felmérés szerint a megkérdezett potenciális autóvásárlók 18 százaléka venne dízelautót, ez a szám két éve még 31 százalék volt. Elektromos autó vásárlását viszont mindössze öt százalékuk tervezi.

Dízelcsúcsra készül a német autóipar
Fokozódik a dízelbotrány miatt a gyártókra nehezedő politikai nyomás a német kormány és az autógyárak szerdai "dízelcsúcs" találkozója, a "Nationalen Forum Diesel" előtt.

Hirdetés
Brexit

Csak a főbb kérdések rendezése után lehet tárgyalni egy átmeneti időszakról.

London a Brexit után is biztosítja az uniós állampolgárok jogait.

Forex mazsoláknak

Bemutatunk egy NFP kereskedési stratégiát is, ami kezdőként, demó...

Hirdetés
Szavazz!

Véget vetnek az európai kiküldetéseknek?

Az október 20-i uniós csúcson kerülhet terítékre a munkaerő-piaci...

Tarolják a piacot az elektromos autók?

A nagy autógyárak szerint az utolsó lökést a dízelbotrány adta, hiszen a...

Jár a jegybankároknak az ingyen hitel?

Csak közérdekű adatigénylés nyomán derült ki, hogy több száz jegybanki...

Vagyon

A Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetsége tagjai...

Csányi Sándor és agrárbirodalma a csúcsra ért.

Hirdetés
Találtuk

Nem csak puszításával írt történelmet Irma

Ősi, fatörzsből vájt kenu maradványait hozta felszínre az Irma hurrikán a...

Nagyszabású hadgyakorlatot kezdett Oroszország

Megkezdődött az orosz-fehérorosz Zapad-2017 elnevezésű hadászati hadgyakorlat...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Stabil német kormányra van szüksége az EU-nak »

ALTERA 1474 (16,98 ) ANY 1348 (-0,07 ) APPENINN 425 (0,47 ) BIF 1074 (-0,46 ) CIGPANNONIA 277 (1,09 ) CSEPEL 1059 (-1,03 ) Duna House A 3815 (1,73 ) ELMU 24175 (0,31 ) EMASZ 21530 (-0,78 ) ENEFI 254 (-1,55 ) ESTMEDIA 25 (13,64 ) FHB 523 (0,38 ) GSPARK 3860 (-0,49 ) KONZUM 2311 (2,71 ) KPACK 10000 (8,52 ) MASTERPLAST 550 (-1,61 ) MOL 3057 (0,10 ) MOL_1000 24455 (0,10 ) MTELEKOM 478 (-0,21 ) NORDTELEKOM 20 (11,11 ) NUTEX 85 (1,19 ) OPUS 209 (0,97 ) OTP 10175 (-0,20 ) OTT1 45 (-4,26 ) PANNERGY 484 (-0,21 ) RICHTER 6750 (-0,60 ) TRINV 33 (3,12 ) WABERERS 4951 (-1,94 ) ZWACK 16800 (-0,06 )