Extra veszélyt jelent minden ötödik hazai autós

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Öt magyar autósból mindössze négy használ az évszaknak megfelelő autógumit járművén, derült ki az évente 130 ezer abroncsot értékesítő Automax online kutatásából. Minél idősebb egy gépkocsi, annál valószínűbb, hogy egész évben csak téli vagy csak nyári gumival közlekedik a sofőr. Az évszaknak megfelelő, és így kellő tapadást biztosító gumihasználat leginkább a családosokra jellemző.

Akkor már inkább téli gumi?

Minden 5. magyar autós egy évszakos gumival közlekedik egész évben, derült ki az Automax friss felméréséből, melyben 3776 sofőr vett részt. „Öröm az ürömben, hogy azok a gépjárművezetők, akik spórolnak a biztonságon, jellemzően inkább téli gumival járnak egész évben, így jóval kisebb a kockázat. Ugyanakkor a téli gumi nyáron sokkal gyorsabban kopik, hiszen nem a meleg aszfaltra van optimalizálva” – mondta Nagy Tibor, az Automax ügyvezetője.

Az autó korával együtt jár, hogy van-e évszaknak megfelelő gumi: minél öregebb egy gépjármű, annál valószínűbb, hogy tulajdonosa ugyanazzal az egy évszakos abronccsal közlekedik télen-nyáron.

„Sajnos mindez azt is jelenti, hogy a már egyébként sem tökéletes műszaki állapottal rendelkező, és általában véve a modernebb biztonsági megoldásokat még nem tartalmazó autók sofőrjei komoly kockázatot jelentenek. Esetükben jobb választás lehetne a négy évszakos abroncs, ami egyre gyakoribb választás a magyar és a külföldi autósok körében egyaránt” – tette hozzá az Automax szakembere.

Az évszaknak megfelelő gumihasználat leginkább a családosokra és a felsőfokú végzettséggel rendelkezőkre jellemző: ők azok, akik számára fontosabb a biztonság.

Minimum 1,6 mm

Persze ahhoz, hogy megfelelő legyen a tapadás, nem elegendő az évszaknak megfelelő abroncs. A gumik például a gyártástól számítva 10, felszereléstől számítva 5 évig használhatók biztonságosan. Ezenkívül szükséges még a megfelelő profilmélység, amit a jogszabály 1,6 milliméterben határoz meg, ezt az Automax kutatásában résztvevők kétharmada jól is tudta.

„Ez egy olyan minimum, ami alatt a rendőr is büntethet, de a téli gumikat már 4 milliméter alatt érdemes cserélni. Nem véletlen, hogy több környező országban nemcsak kötelező téli gumi használatot írnak elő, de például Csehországban és Ausztriában 4 milliméteres profilmélységet is” – mondta Nagy Tibor.

A nyári gumik esetében kicsit más a helyzet, a szakember szerint itt a biztonságos profilmélység 2,5-3 milliméter, amire a hamarosan bekövetkező csere során érdemes odafigyelni. „Az autósok többsége jól tudja, hogy a jogszabály 1,6 millimétert ír elő a minimális profilmélységre, de azzal is tisztában vagyunk, hogy ez a megfelelő tapadáshoz - különösen esős időben - már nem elég. A válaszadók 60 százaléka szerint a biztonságos futófelület javasolt, minimális mélysége 2,5 milliméter, vagyis a magyar gépjárművezetők tájékozottsága ezen a téren kifejezetten jónak mondható” – tette hozzá a szakember.

A nyári gumira való váltáskor 10 autósból 9 a hőmérő higanyszálát figyeli, de csak az autósok 56 százaléka tudja jól, hogy pontosan mikor érett meg a csere: ha már tartósan 7 fok felett van a napi átlaghőmérséklet, ideje cserélni! Aki inkább időpont alapján cserél, azok többsége ezt március 15-e után cselekszik. „Sok autósban él még az emlék a márciusi havazásról, így az utóbbi években a naptár alapján választók inkább nem kockáztatnak. Ha pedig új nyári gumi beszerzésére kerül sor, elsősorban a teszteredményekre támaszkodnak, de fontos szempont még a márka, a szakember tanácsa és az ár is” – mondta Nagy Tibor.

Hirdetés
Brexit

A brit miniszterelnök szerint szükség lesz majd átmeneti időszakra a Brexit,...

Theresa May azt reméli, ezzel London kitöltheti a brit kilépés által az EU...

Forex mazsoláknak

Bemutatunk egy NFP kereskedési stratégiát is, ami kezdőként, demó...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Véget vetnek az európai kiküldetéseknek?

Az október 20-i uniós csúcson kerülhet terítékre a munkaerő-piaci...

Tarolják a piacot az elektromos autók?

A nagy autógyárak szerint az utolsó lökést a dízelbotrány adta, hiszen a...

Jár a jegybankároknak az ingyen hitel?

Csak közérdekű adatigénylés nyomán derült ki, hogy több száz jegybanki...

Vagyon

A Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetsége tagjai...

Csányi Sándor és agrárbirodalma a csúcsra ért.

Hirdetés
Találtuk

Nem csak puszításával írt történelmet Irma

Ősi, fatörzsből vájt kenu maradványait hozta felszínre az Irma hurrikán a...

Nagyszabású hadgyakorlatot kezdett Oroszország

Megkezdődött az orosz-fehérorosz Zapad-2017 elnevezésű hadászati hadgyakorlat...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

London: petícióval harcolnak az Uberért »