Ezt már az autóipar sem tűri szó nélkül

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az ausztrál gépjárműipar megpróbálta ellehetetleníteni a kormányzati lépéseket, amik az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányultak. Azzal érveltek az ipar szereplői, hogy a lépések növelnék a fogyasztók költségeit - áll a The Guardian cikkében.

Kemény idők jönnek

A kormány azt tervezi, hogy az új autókra szigorúbb kibocsátási normákat vezet be, a vitafórumokon egy sor új javaslatot mutat be, és bevonja az ipari szereplőket és más érdekelteket is a megbeszélésbe.

A legszigorúbb célt figyelembe véve az új autóknak 2025-re kellene 45 százalékkal a mostani szintek alá csökkenteniük a széndioxid kibocsátásukat, 192 grammról 105 grammra kilométerenként.

A kormány környezetvédelmi hatóságának átfogó modellezése szerint a változás több ezer dollárt spórolna a fogyasztóknak. Bár 2025-re az autók átlagköltségét 1500 dollárral (csaknem 300 ezer forinttal) növelné az intézkedés, az első évben az üzemanyag-megtakarítás 830 dollár (165 ezer forint) lenne, az autó élettartama alatt pedig 8500 dollárt (1 millió 700 ezer forintot) lehetne spórolni.

A modell szerint a legszigorúbb szabályozás eredményezné a legnagyobb megtakarítást a fogyasztók számára.

Az autóipar szerint az új kibocsátási normák bevezetése egyes autók árát több mint 5000 dollárral (egymillió forinttal) megnövelné.

Most melyik az igaz?

Az Ausztrál Autóipari Társulás (AAA) modellezése szerint a szabvány Toyota Accent árát akár 3925 dollárral (majdnem 800 ezer forinttal) is megnövelheti az intézkedés. Egy másik, független kormányzati elemzés szerint azonban csak 1672 dollárral (335 ezer forinttal) menne fel a Toyota modell ára, és ez az emelkedés meghaladná az üzemanyag-megtakarítást.

Az AAA igazgatója, Michael Bradley szerint az új szabványok az egyik legszélsőségesebb kibocsátási szabványok lennének a világon.

Az Európai Uniónak azonban ennél sokkal szigorúbb előírásai vannak. A jogszabály szerint a 2021-re kilométerenként 95 grammra kell csökkenteni a széndioxid kibocsátást. Az Egyesült Államok sincs annyira lemaradva, ott 101,3 gramm az előírás 2025-re.

Még nem született döntés

Az AAA két évtizeddel ezelőtt csökkentette az ólmozott benzin adóját, annak ellenére, hogy ezt a népegészségügyi előnyök nagymértékben ellensúlyozták.

Úgynevezett kibocsátási adó nevezetű büntetést eszeltek ki az olyan gyártók számára, akik nem felelnek meg az előírásoknak.

„Mi arra koncentrálunk, hogy hogyan csökkentsük a járművek üzemanyagköltségét a családok számára, és ebben a témában továbbra is konzultálunk, de még nem született kormányzati döntés” – mondta az energia- és környezetvédelmi miniszter, Josh Frydenberg.

Hirdetés
Brexit

A Bank of America (BoA) - elsőként az amerikai bankok közül.

A brit külkereskedelmi miniszter szerint "az emberiség egyetemes...

Forex mazsoláknak

Charttípusok, diagramok és gyertyák a terítéken.

Hirdetés
Szavazz!

Felváltják a pénzt a kriptodevizák?

Meglepett a brókercégem: immár a kriptodevizákkal, a Bitcoinnal, az...

Az Adria vagy a Balaton jobb?

Majd minden második magyar tervez az idén nyaralást. És a piackutatások...

Legyőzhetők a multik?

Rekordösszegű, 2,4 milliárd eurós bírságot szabott ki az Európai Bizottság a...

Vagyon

Amikor a Bloomsbury könyvkiadó 1997. június 26-án piacra dobta a Harry Potter...

Az Állami Számvevőszék lezárta az állami vagyon feletti tulajdonosi...

Hirdetés
Találtuk

Eltűnnek lassan a nagy ragadozók a föld színéről

A világ hat nagy ragadozója több mint 90 százalékot vesztett történelmi...

Bécsben már ingyen jár a teherbringa

Egyelőre hét cargobike áll a lakosok rendelkezésére, de szeptembertől...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Elkezdtek visszaszivárogni a taxis hiénák »