Fejlesztés nélkül nincs jövője az e-autónak

| forrás:
TF-információ

Hazánkban is egyre nagyobb a kereslet az elektromos meghajtású járművek iránt, ami részben a kormányzati támogatásnak is köszönhető. Az elektromobilitás térnyeréséhez azonban elengedhetetlen a járművek hatótávolságának növelése és az elektromos töltőhálózat bővítése. Az elektromobilitásról és a töltőállomások jelenlegi helyzetéről volt szó az Okos Jövő Innovációs Klaszter februári klubestjén, aminek meghívott vendége Pénzes László, az MVM Partner Zrt. műszaki menedzsment osztályvezetője volt.

Optimalizált töltés

Az elektromobilitást teljes ökoszisztémaként kell értelmezni, amibe a járműveken kívül beletartozik a töltőállomás, az energiaelosztás kérdésköre, az IT infrastruktúra, az elszámolás, illetve a mérési folyamat és a kényelmi szolgáltatások is.

Ahhoz, hogy ugrásszerűen megnövekedjen az elektromos autók piaca, meg kell teremteni az elektromos autók napi használati lehetőségeit. Figyelembe kell venni, hogy várhatóan a töltési szokások is átalakulnak a korábbi üzemanyag töltési megszokásokhoz képest: a felhasználók számára optimalizálni kell a töltési folyamatot, hogy egyfajta addicionális szolgáltatássá válhasson.

Ez azt jelenti, hogy amíg például moziban vagyunk vagy éppen a hétvégi nagybevásárlást intézzük, addig a bevásárlóközpontban, a parkolóban vagy a parkolóházban feltöltődik az autónk.

Az elektromobilitással kapcsolatban azt is figyelembe kell venni, hogy a töltőállomások fejleszthetőek legyenek, mivel a folyamatos technológiai fejlődésnek köszönhetően akár 1-2 éven belül is jelenhetnek meg újdonságok a piacon - hangzott el a klubesten - áll a közleményben.

Egyre alacsonyabb árak

Tapasztalható, hogy az elektromos töltők és töltőoszlopok piaci árai a technológiai fejlesztések és a gyártás folyamatos optimalizálásának hatására, illetve az elterjedésnek köszönhetően egyre alacsonyabbak lesznek.

A hagyományos gyorstöltők ára a korábbi, átlagosan megközelítőleg másfél milliós összegről mindössze hat-nyolcszázezer forintra, egy villámtöltőé pedig tízmillióról nagyságrendileg hat-nyolcmillió forintra csökkent az elmúlt évek során.

A töltők okosmérővel is felszerelhetőek, melyek real-time adatokat szolgáltatnak és elérhetővé teszik az azonnali elszámolást is. Ezen kívül olyan kiegészítő szolgáltatások is létrejöhetnek, mint például egy okos applikáció, amin a töltések követésén kívül a jármű-tulajdonosok megszólíthatóak releváns információkkal.

Számos kedvezmény

A magyarországi elektromos autópiac fontos mozgatórugója az alacsony energiafogyasztás mellett a számos kedvezmény is, mint például a parkolási kedvezmények és a bizonyos modellekre igényelhető állami támogatások.

A februári klubesten elhangzottak alapján elmondható, hogy összességében hazánk jól halad az elektromostöltő-telepítésben, a megfelelő strukturáltsággal és a hálózat bővítésével pedig még kedvezőbb eredményeket érhetünk el az elektromobilitási piacon.

Hirdetés
Brexit

Az amerikai politika esetleges EU-ellenes fordulata újabb háborúhoz...

Súlyos következményekkel járna a felek mindegyike számára, ha megállapodás...

Hirdetés
Szavazz!

Szemet szúr a vörös csillag?

Simán átment a parlament Igazságügyi Bizottságán a Lex Heineken. Már a jövő...

Újabb hitelválság fenyeget?

Tőzsdeguruk kongatják a vészharangot: az Egyesült Államok és Kína most még...

Kettészakad az Európai Unió?

Többsebességes Európa beindítását szorgalmazza a német kancellár, a francia...

Vagyon

Idén is Bill Gates a világ leggazdagabb embere a Forbes listáján.

A francia adóhivatal szerint Le Penék alábecsülték a vagyonukat.

Hirdetés
Találtuk

Nem nyugszik az Etna

Látványos "robbanásokkal" folytatódott az Etna szicíliai vulkán...

Százezer dollárért adják az ukrán állampolgárságot

Állampolgárságot kaphat az a külföldi Ukrajnában, aki legalább 100 ezer...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Európa is az önvezető járműveket támogatja »