Fejlesztés nélkül nincs jövője az e-autónak

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Hazánkban is egyre nagyobb a kereslet az elektromos meghajtású járművek iránt, ami részben a kormányzati támogatásnak is köszönhető. Az elektromobilitás térnyeréséhez azonban elengedhetetlen a járművek hatótávolságának növelése és az elektromos töltőhálózat bővítése. Az elektromobilitásról és a töltőállomások jelenlegi helyzetéről volt szó az Okos Jövő Innovációs Klaszter februári klubestjén, aminek meghívott vendége Pénzes László, az MVM Partner Zrt. műszaki menedzsment osztályvezetője volt.

Optimalizált töltés

Az elektromobilitást teljes ökoszisztémaként kell értelmezni, amibe a járműveken kívül beletartozik a töltőállomás, az energiaelosztás kérdésköre, az IT infrastruktúra, az elszámolás, illetve a mérési folyamat és a kényelmi szolgáltatások is.

Ahhoz, hogy ugrásszerűen megnövekedjen az elektromos autók piaca, meg kell teremteni az elektromos autók napi használati lehetőségeit. Figyelembe kell venni, hogy várhatóan a töltési szokások is átalakulnak a korábbi üzemanyag töltési megszokásokhoz képest: a felhasználók számára optimalizálni kell a töltési folyamatot, hogy egyfajta addicionális szolgáltatássá válhasson.

Ez azt jelenti, hogy amíg például moziban vagyunk vagy éppen a hétvégi nagybevásárlást intézzük, addig a bevásárlóközpontban, a parkolóban vagy a parkolóházban feltöltődik az autónk.

Az elektromobilitással kapcsolatban azt is figyelembe kell venni, hogy a töltőállomások fejleszthetőek legyenek, mivel a folyamatos technológiai fejlődésnek köszönhetően akár 1-2 éven belül is jelenhetnek meg újdonságok a piacon - hangzott el a klubesten - áll a közleményben.

Egyre alacsonyabb árak

Tapasztalható, hogy az elektromos töltők és töltőoszlopok piaci árai a technológiai fejlesztések és a gyártás folyamatos optimalizálásának hatására, illetve az elterjedésnek köszönhetően egyre alacsonyabbak lesznek.

A hagyományos gyorstöltők ára a korábbi, átlagosan megközelítőleg másfél milliós összegről mindössze hat-nyolcszázezer forintra, egy villámtöltőé pedig tízmillióról nagyságrendileg hat-nyolcmillió forintra csökkent az elmúlt évek során.

A töltők okosmérővel is felszerelhetőek, melyek real-time adatokat szolgáltatnak és elérhetővé teszik az azonnali elszámolást is. Ezen kívül olyan kiegészítő szolgáltatások is létrejöhetnek, mint például egy okos applikáció, amin a töltések követésén kívül a jármű-tulajdonosok megszólíthatóak releváns információkkal.

Számos kedvezmény

A magyarországi elektromos autópiac fontos mozgatórugója az alacsony energiafogyasztás mellett a számos kedvezmény is, mint például a parkolási kedvezmények és a bizonyos modellekre igényelhető állami támogatások.

A februári klubesten elhangzottak alapján elmondható, hogy összességében hazánk jól halad az elektromostöltő-telepítésben, a megfelelő strukturáltsággal és a hálózat bővítésével pedig még kedvezőbb eredményeket érhetünk el az elektromobilitási piacon.

Hirdetés
Brexit

Együttműködésben állapodott meg a nemzetközi biztonságra Észak-Korea által...

Német munkahelyeket sodor veszélybe és összességében kárt okoz...

Hirdetés
Szavazz!

Nyerhet Marine Le Pen?

Bár Marine Le Pen csak alig több mint 2 százalékkal maradt le a francia...

Búcsút int Törökország a Nyugatnak?

Népszavazás döntött az elnöki rendszer bevezetéséről Törökországban, s az...

Kitört az amerikai-kínai barátság?

Meglepően barátságos és feltűnően sikeres volt Donald Trump amerikai elnök...

Vagyon

"A szabadpiaci gazdaságban bárki annyi pénzt csinálhat, ammenyit csak...

Rengeteg felmérés készült már, melyek szerint az ezredforduló gyerekei jók,...

Hirdetés
Találtuk

Zsarolóvírussal támadják a kórházakat

Kórházak és egyéb intézmények számítógépeinek tízezreit éri zsarolóvírusos...

Környezetkímélőbbek lesznek a légkondik

Az EUROSTAT felmérése szerint egyre környezettudatosabbak az európai lakosok...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az Uber nyomdokaiba lép egy magyar startup »

4IG 2705 (-1,64 ) ALTEO 4870 (-0,20 ) ANY 1335 (0,38 ) APPENINN 220 (0,46 ) CSEPEL 486 (-0,21 ) Duna House A 3450 (-1,29 ) ELMU 25695 (0,37 ) EMASZ 23250 (1,06 ) ENEFI 169 (3,05 ) ESTMEDIA 2 (-11,76 ) FHB 531 (0,95 ) FORRAS/OE 905 (-2,90 ) GSPARK 3020 (0,83 ) KONZUM 197 (1,03 ) KULCSSOFT 702 (-0,28 ) MASTERPLAST 532 (0,38 ) MOL 21650 (-0,30 ) MTELEKOM 481 (-0,62 ) OTP 8087 (0,58 ) OTT1 34 (6,25 ) PANNERGY 445 (-1,11 ) RABA 1201 (0,08 ) RICHTER 6962 (-0,24 ) ZWACK 17050 (0,29 )