Fejlesztés nélkül nincs jövője az e-autónak

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Hazánkban is egyre nagyobb a kereslet az elektromos meghajtású járművek iránt, ami részben a kormányzati támogatásnak is köszönhető. Az elektromobilitás térnyeréséhez azonban elengedhetetlen a járművek hatótávolságának növelése és az elektromos töltőhálózat bővítése. Az elektromobilitásról és a töltőállomások jelenlegi helyzetéről volt szó az Okos Jövő Innovációs Klaszter februári klubestjén, aminek meghívott vendége Pénzes László, az MVM Partner Zrt. műszaki menedzsment osztályvezetője volt.

Optimalizált töltés

Az elektromobilitást teljes ökoszisztémaként kell értelmezni, amibe a járműveken kívül beletartozik a töltőállomás, az energiaelosztás kérdésköre, az IT infrastruktúra, az elszámolás, illetve a mérési folyamat és a kényelmi szolgáltatások is.

Ahhoz, hogy ugrásszerűen megnövekedjen az elektromos autók piaca, meg kell teremteni az elektromos autók napi használati lehetőségeit. Figyelembe kell venni, hogy várhatóan a töltési szokások is átalakulnak a korábbi üzemanyag töltési megszokásokhoz képest: a felhasználók számára optimalizálni kell a töltési folyamatot, hogy egyfajta addicionális szolgáltatássá válhasson.

Ez azt jelenti, hogy amíg például moziban vagyunk vagy éppen a hétvégi nagybevásárlást intézzük, addig a bevásárlóközpontban, a parkolóban vagy a parkolóházban feltöltődik az autónk.

Az elektromobilitással kapcsolatban azt is figyelembe kell venni, hogy a töltőállomások fejleszthetőek legyenek, mivel a folyamatos technológiai fejlődésnek köszönhetően akár 1-2 éven belül is jelenhetnek meg újdonságok a piacon - hangzott el a klubesten - áll a közleményben.

Egyre alacsonyabb árak

Tapasztalható, hogy az elektromos töltők és töltőoszlopok piaci árai a technológiai fejlesztések és a gyártás folyamatos optimalizálásának hatására, illetve az elterjedésnek köszönhetően egyre alacsonyabbak lesznek.

A hagyományos gyorstöltők ára a korábbi, átlagosan megközelítőleg másfél milliós összegről mindössze hat-nyolcszázezer forintra, egy villámtöltőé pedig tízmillióról nagyságrendileg hat-nyolcmillió forintra csökkent az elmúlt évek során.

A töltők okosmérővel is felszerelhetőek, melyek real-time adatokat szolgáltatnak és elérhetővé teszik az azonnali elszámolást is. Ezen kívül olyan kiegészítő szolgáltatások is létrejöhetnek, mint például egy okos applikáció, amin a töltések követésén kívül a jármű-tulajdonosok megszólíthatóak releváns információkkal.

Számos kedvezmény

A magyarországi elektromos autópiac fontos mozgatórugója az alacsony energiafogyasztás mellett a számos kedvezmény is, mint például a parkolási kedvezmények és a bizonyos modellekre igényelhető állami támogatások.

A februári klubesten elhangzottak alapján elmondható, hogy összességében hazánk jól halad az elektromostöltő-telepítésben, a megfelelő strukturáltsággal és a hálózat bővítésével pedig még kedvezőbb eredményeket érhetünk el az elektromobilitási piacon.

Hirdetés
Brexit

Londoni pénzügyi elemzők szerint jelentősen javulnak az euróövezet egészének...

Nagyjából tízmilliárd eurós lyukat üthet az Európai Unió büdzséjén az egyik...

Forex mazsoláknak

Ha a legutóbbi posztban nem haragudtatok meg nagyon, mert nem árultam el...

Hirdetés
Szavazz!

Legyőzhetők a multik?

Rekordösszegű, 2,4 milliárd eurós bírságot szabott ki az Európai Bizottság a...

Nagy pénz, nagy foci?

Az andorrai fiaskó óta megint sokat emlegetik itthon a magyar futball néhai...

Szétesik a parlamenti patkó?

A frissen megválasztott francia elnök alig egyéves pártja utcahosszal nyerte...

Vagyon

Amikor a Bloomsbury könyvkiadó 1997. június 26-án piacra dobta a Harry Potter...

Az Állami Számvevőszék lezárta az állami vagyon feletti tulajdonosi...

Hirdetés
Találtuk

Évszázados váltást tervez Harry herceg

Harry herceg szerint korszerűsíteni kell a monarchiát.

Kiderült, mi okozta a londoni toronytüzet

A Scotland Yard pénteki tájékoztatása szerint egy zárlatos hűtőszekrény...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az önvezető autók hozzák el a változást »

4IG 2700 (3,85 ) ANY 1341 (-0,15 ) APPENINN 211 (0,48 ) CIGPANNONIA 219 (-1,35 ) CSEPEL 566 (0,53 ) EMASZ 21570 (-0,69 ) FUTURAQUA 46 (2,22 ) GSPARK 3880 (0,26 ) KONZUM 896 (6,41 ) MOL 21315 (0,95 ) NORDTELEKOM 6 (-1,56 ) OPIMUS 138 (2,22 ) OTP 9155 (-0,49 ) PANNERGY 401 (-1,47 ) RICHTER 7090 (-1,10 ) TRINV 40 (2,56 ) ZWACK 17710 (-0,78 )