Forradalom az autóiparban - megnyílt az Automotive Hungary

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

Nemzetközi együttműködésekkel fejleszthető a magyar járműipar, a rendszerintegrációt elsősorban a visegrádi országokra kell kiterjeszteni - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter szerdán Budapesten, az Automotive Hungary 2017 kiállítás megnyitóján.

Sokrétű szektor

A miniszter hangsúlyozta, hogy a járműipar fejlesztése szerteágazó feladat, egyszerre érinti a gyártókat, a beszállítókat, az energetikai szektort, a kutatási és fejlesztési ágazatot, valamint a kormányt és az önkormányzatokat.

Magyarországnak minden adottsága megvan ahhoz, hogy mások előtt járjon ezen a téren, de aki nem reagál elég gyorsan a változó körülményekre, lemarad az autóipar világméretű versenyében - tette hozzá.

Varga Mihály kiemelte, hogy a kormány 2020-ig 3 milliárd eurót költ kutatási és fejlesztési innovációs területekre, az összeg jelentős része a járműipart fogja segíti. A kormány emellett támogatja a magasabb hozzáadott értéket előállító vállalatokat és segíteni kívánja az innovációvezérelt termelést, a termelékenység és a hatékonyság javítását - tette hozzá.

Az iparfejlesztés érdekében hozott intézkedések közül megemlítette többek között a kiemelt járműipari központok kijelölését és a duális képzés bevezetését a szakképzésben. Utóbbit - mint fogalmazott - a felsőoktatásra is ki kell terjeszteni.

Varga Mihály kiemelte a rekord alacsony munkanélküliséget, a költségvetési egyensúlyt és a csaknem 4 éve tartó reálbér-emelkedést. Hozzátette, az autóipar a magyar kivitel 20 százalékát adja, csaknem 170 ezer embernek ad munkát, kibocsátása tavaly elérte a 25 milliárd eurót.

A következő évek kihívásai közül a legjelentősebbnek az 5G technológiák, valamint az elektromobilitás terjesztését nevezte, és megjegyezte, hogy a zalaegerszegi tesztpályát össze kell kötni az M7-es autópályával. Magyarország részt kíván venni a hálózatba kapcsolt autók fejlesztésében, az önvezető járművek fejlesztésében pedig a világ élvonalában szeretne szavai szerint maradni.

Adnak rá pénzt

Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy Magyarország elkötelezett a regionális együttműködések iránt az ipar digitális átalakításában. Az újraiparosítási programnak köszönhetően Magyarország a térség más országaival együtt az európai növekedés motorjává válhat - tette hozzá.

Az államtitkár kijelentette, hogy a kormány idén és jövőre 17 milliárd forinttal segíti a magyar kis- és középvállalkozások bekapcsolódását a nagyvállalatok beszállítói hálózatába. Lepsényi István arra számít, hogy a járműipar teljesítménye és a befektetések is tovább bővülhetnek a következő években Magyarországon.

Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója, Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Lepsényi István gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkár (b-j) az Automotive Hungary 2017 kiállítás megnyitóján Budapesten, a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban 2017. október 18-án. MTI Fotó: Mohai Balázs

Közös ügyek

A visegrádi országok panelbeszélgetésén Vladimír Bartl, Csehország Ipari és Kereskedelmi Minisztériumának miniszterhelyettese kijelentette, hogy a térség országainak helyzete az autóipar terén igen hasonló: erősen a kapcsolódnak a német nagyvállalatokhoz, kis- és középvállalkozásaik általában beszállítóként kapcsolódnak a termelésbe.

Jerzy Kwiecinski, Lengyelország Fejlesztési Minisztériumának államtitkára fölhívta a figyelmet arra, hogy a legtöbb elektromos járművet nem az európai és amerikai piacokon értékesítik, hanem a Távol-Keleten és Indiában, így a gyártóknak az ottani piacokon is érdemes versenyezniük.

Rastislav Chovanec, Szlovákia Gazdasági Minisztériumának államtitkára pedig kulcsfontosságúnak nevezte, hogy a kis- és középvállalkozások megértsék az új technológiák jelentőségét és lépést tartsanak a globális fejlődéssel.

Forradalom itthon

Ganczer Gábor, a rendezvénynek otthont adó Hungexpo Zrt. vezérigazgatója is arra hívta fel a figyelmet, hogy az új technológiák átalakítják az egész autóipart, megváltoznak az utazási szokások, a közlekedés és a városkép. A változások végeredménye beláthatatlan, hiszen az előrejelzések az elmúlt száz évben sokszor hibáztak: a jóslatokkal ellentétben nincs például gőz- vagy atommeghajtású autó, de az új korszak már biztosan elkezdődött - tette hozzá.

Az autóipari forradalom ráadásul körülöttünk - például Esztergomban, Győrben, Kecskeméten, Szentgotthárdon és sok más magyar városban - is zajlik, a belföldi termelést az autóipar húzza - mondta a vezérigazgató.

A budapesti Fáy András Közlekedésgépészeti, Műszaki Szakgimnázium diákjai az iskola standjánál az Automotive Hungary 2017 kiállításon a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban 2017. október 18-án. MTI Fotó: Mohai Balázs

Hirdetés
Brexit

Londoni makrogazdasági elemzők szerint az új brit költségvetési tervezetben...

A brit kormány 3 milliárd fontot (több mint ezermilliárd forintot) különít el...

Forex mazsoláknak

Az éles számlának való nagy bemutatkozásom után már másnap úgy döntöttem...

Hirdetés
Szavazz!

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Legyünk e-sport nagyhatalom?

Úgy tűnik a kormányzat elszánt ebben a kérdésben, bár a magyar e-sport még...

Felszámolható az offshore?

A BBC Panorama műsorából derült ki, hogy még az Apple amerikai informatikai...

Vagyon

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) lezárta a Hortobágyi Halgazdaság Zrt. és a...

A befektetési alapok vagyona októberben 84 milliárd forinttal, 1,4...

Hirdetés
Találtuk

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Amerikai rakétákból vásárol be Lengyelország

Az Egyesült Államok 10,5 milliárd dollár értékben ad el Patriot rakétavédelmi...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

2 ezer milliárdot elvittek a GINOP-ból »

4IG 1998 (-0,05 ) ALTEO 5300 (2,91 ) ALTERA 3864 (15,41 ) ANY 1341 (-0,67 ) APPENINN 759 (-3,31 ) BIF 1805 (0,28 ) CIGPANNONIA 303 (1,00 ) CSEPEL 1019 (1,90 ) Duna House A 3683 (-0,03 ) EHEP 1149 (4,26 ) EMASZ 22600 (-0,15 ) ENEFI 240 (-1,23 ) FHB 621 (0,65 ) FORRAS/OE 1015 (-5,14 ) FUTURAQUA 50 (-1,96 ) GSPARK 3620 (-1,36 ) KONZUM 3029 (0,97 ) KPACK 7110 (0,08 ) KULCSSOFT 860 (-3,04 ) MASTERPLAST 593 (-1,50 ) MOL 3237 (-1,31 ) MTELEKOM 472 (0,43 ) NORDTELEKOM 24 (-4,00 ) OPUS 687 (-0,29 ) ORMESTER 1198 (0,50 ) OTT1 282 (-4,73 ) PANNERGY 547 (-1,26 ) PLOTINUS 6300 (-0,79 ) RICHTER 7020 (-0,14 ) SET Group 92 (37,31 ) WABERERS 4670 (1,52 ) ZWACK 16795 (0,81 )