Húszmillió autónál jár a Skoda

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Kvasiny gyárában legördült a szerelőszalagról a ŠKODA AUTO húszmilliomodik gépkocsija. A jubileumi példány egy ŠKODA KAROQ. A gyártás jelentős mérföldköve egyértelműen igazolja a ŠKODA AUTO modelloffenzívájának sikerét. A vállalat különösen a Volkswagen-csoport 1991-es belépése óta produkált példaszerű fejlődést - írják közleményükben.

„Húszmilliomodik legyártott gépkocsink különleges mérföldkő a vállalat történetében” – hangsúlyozta Bernhard Maier, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke. „Az idén ismét gyártási és értékesítési rekordot készülünk felállítani, s e fejlődést szeretnénk folytatni az elkövetkező évek során is. Mindennek alapjául ’Stratégia 2025’ programunk szolgál, amely hosszú távon fenntartható módon hivatott felkészíteni a ŠKODA AUTO szervezetét a társadalom és az autóipar változásaira” – folytatta Maier.

„Húszmillió okunk van a büszkeségre” – jelentette ki Michael Oeljeklaus, a ŠKODA igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja.” Ez a jubileum csehországi és nemzetközi termelési helyszíneink teljesítőképességét, illetve csapatunk szakértelmét igazolja.”

1905 óta töretlenül

A ŠKODA AUTO a világ egyik legrégebbi ma is termelő autógyártója. A vállalat még 1905-ben kezdte meg Mladá Boleslavban autógyártói tevékenységét, mégpedig az alapítói, Laurin és Klement által kifejlesztett Voiturette A modellel. A ŠKODA AUTO azóta 20 millió gépkocsit gyártott csehországi és nemzetközi gyáraiban.

Akkoriban az egyéni mobilitás éppúgy fordulópont előtt állt, mint napjainkban. A huszadik század elején indult az automobil diadalmenete az egyéni közlekedés más módjaival szemben, nem sokkal később pedig beköszöntött a tömeges motorizáció korszaka. Az autóipar napjainkban is mélyreható változások előtt áll, amelyet elsősorban az elektromos mobilitás, az automatizált vezetés és a connectivity témakörei határoznak meg.

„Stratégia 2025” programjával a nagy hagyományokra visszatekintő cseh márka kiválóan felkészült e kihívásokra. A ŠKODA AUTO ennek megfelelően következetesen folytatja modellpalettája elektromossá alakítását, s 2025-re már összesen öt tisztán elektromos hajtásrendszerű modellt kínál különböző piaci szegmensekben. ŠKODA VISION E tanulmányával a gyártó az elektromos és önállóan közlekedő járművekről szóló vízióját mutatta be a Frankfurti Autószalonon (IAA).

Ismét felemelkedő volumenmárka

Különösen a Volkswagen-csoport 26 évvel ezelőtti belépése óta büszkélkedhet a ŠKODA példa nélkül álló fejlődéssel, amely időszak során – jelenleg immár hét modellsorozat összesen több mint 40 tagjával kínálatában – különösen gyorsan vált ismét nemzetközileg is sikeres volumenmárkává.

Növekedési pályáján haladva a ŠKODA AUTO immár jelentős teljesítményű, nemzetközi szintű termelési hálózatra támaszkodhat. A ŠKODA gépkocsik jelenleg nyolc ország összesen tizenöt termelési helyszínén készülnek. A cseh gyártó az elmúlt évek során egyre tovább bővítette termelési kapacitását, 1991 óta egyedül Csehországban több mint 300 milliárd cseh korona értékben invesztált gyártási folyamataiba és üzemeibe.

A ŠKODA AUTO 2014-ben gyártott először több mint egymillió gépkocsit egy naptári év alatt, 2016 decemberében pedig székhelyén, Mladá Boleslavban a gazdag hagyományokkal rendelkező cseh márka 19 milliomodik autója is legördült a szerelőszalagról.

A ŠKODA AUTO az elkövetkező években is tovább kíván haladni növekedési pályáján. Növekedési stratégiájának aktuális motorja tavaly bejelentett SUV-offenzívája. A modellpaletta legújabb tagja a ŠKODA KAROQ, amely mércéül szolgálhat a dinamikusan bővülő SUV-szegmensben, és amelynek előértékesítése szeptemberben kezdetét vette. A ŠKODA SUV-családjának tagja továbbá a ŠKODA KODIAQ, amely idén februárban érkezett a piacra.

Hirdetés
Brexit

A brit gyógyszer- és vegyipari szektor az Európai Unió szabályozási...

A Brexit-tárgyalásokért felelős brit miniszter szerint a brit EU-tagság...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Meddig szárnyalhat a bitcoin?

Már a csőd szélén álló Venezuela elnöke is saját kriptovalutával akarja...

Minek nyitunk Keletre?

Napokra megbénította a magyar fővárost a kínai miniszterelnök budapesti...

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Vagyon

Értéktelen valutákból és régi játékokból nem lehet meggazdagodni. Vagy mégis?

Öt gyanúsítottat hallgattak ki a nyomozók a napokban az úgynevezett...

Hirdetés
Találtuk

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Minden idők legnagyobb váltására készül a Volkswagen »

ALTERA 4048 (1,38 ) ANY 1320 (-0,45 ) APPENINN 728 (1,11 ) BIF 1590 (-0,44 ) CIGPANNONIA 481 (14,80 ) Duna House A 3795 (2,96 ) ENEFI 220 (-7,17 ) ESTMEDIA 46 (-2,13 ) FHB 719 (-1,10 ) FORRAS/OE 1260 (3,28 ) FORRAS/T 1500 (4,17 ) FUTURAQUA 53 (-1,85 ) KONZUM 3615 (2,12 ) MASTERPLAST 576 (0,88 ) MOL 2961 (0,89 ) NORDTELEKOM 22 (-4,35 ) OPUS 670 (1,21 ) OTP 10200 (-0,78 ) OTT1 264 (-0,75 ) PANNERGY 525 (0,57 ) RICHTER 6382 (-0,28 ) WABERERS 4800 (-0,52 ) ZWACK 16750 (-0,24 )