Kína betiltaná a robbanómotoros autókat

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A környezetszennyezés elleni küzdelem jegyében Kína azt tervezi, hogy betiltja a robbanómotoros autók gyártását és értékesítését.

Európai mintára

Hszin Kuo-pin ipari és információtechnológiai miniszterhelyettes a hét végén egy autóipari tanácskozáson jelentette be, hogy megkezdték a felméréséket, és az érintett hivatalokkal együttműködve határozzák meg a benzin és dízel üzemű új autók gyártásának és értékesítésének kivezetését meghatározó menetrendet.

A miniszterhelyettes nem nevezett meg pontos dátumot, csak annyit mondott, hogy "a közeli jövőben életbe lépő intézkedések bizonyosan mély változásokat eredményeznek az ágazat fejlődésében".

Kína ezzel a döntéssel csatlakozott olyan országokhoz, mint például Nagy-Britannia és Franciaország, amelyek ugyancsak megtiltják a hagyományos üzemanyaggal működő járművek gyártását és eladását, hogy ezáltal is csökkentsék az üvegházhatású gázok kibocsátását és a légszennyezettséget. A két európai ország céldátuma 2040.

A legfontosabb piac

Kína a világ legnagyobb autópiaca. A pekingi kormány erősen támogatja az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) gyártását és értékesítését, mint a környezeti terhelés enyhítésének egyik lehetőségét.

Tavaly 28 millió új autót adtak el Kínában, 14 százalékkal többet mint az előző évben. Ezen belül az "új energia járművek" száma 507 ezer volt, 53 százalékkal nőtt éves szinten. A tisztán elektromos meghajtású autók száma 65,1 százalékkal 409 ezerre emelkedett.

A kormány azt tervezi, hogy 2020-ig több mint 12 ezer töltőállomást építenek, hogy ki tudják szolgálni az elektromos és hibrid hajtású gépkocsik akkorra már nagyjából ötmilliós állományának az energiaigényét.

Így látják a szakértők

Csong Si, egy ágazati elemző elképzelhetőnek nevezte, hogy Kína céldátuma korábbi lesz 2040-nél, mivel egy olyan országban könnyebb változásokat elérni, ahol az autóhasználat viszonylag rövid múltra tekinthet vissza. Ha 2040-nél későbbi időpontot választanának, azzal Kína azt kockáztatná, hogy lemarad a zöld fordulatban, ezt pedig a kormány el akarja kerülni.

Csiu Kaj-csün, egy másik elemző viszont úgy gondolja, hogy a hatalmas járműállomány miatt Kínának több időre lesz szüksége az átálláshoz. Elképzelhetőnek tartja, hogy különböző sebességű lesz a változtatás. A nagyvárosokban, például Pekingben és Sanghajban legkorábban 2030-ban, a fejletlenebb régiókban viszont később kellene megkezdeni az átállást.

Kína azt vállalta, hogy az egységnyi GDP-re jutó szén-dioxid-kibocsátás 2005-ben mért szintjét 60-65 százalékkal csökkenti 2030-ra, és a nem fosszilis eredetű energia teljes fogyasztáson belüli arányát 20 százalékra növeli.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

Szombati brit sajtóértesülés szerint a brit kormány külön szabályrendszerrel...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Kitör az atlanti kereskedelmi háború?

Megtorló kereskedelmi intézkedéseket helyezett kilátásba Donald Trump az...

Összecsukható a vagyonolló?

Úgy tűnik nem csak a válság tette a gazdagokat még gazdagabbá, a szegényeket...

Vagyon

Nem hagyta érintetlenül a tőzsdék hétfői mélyrepülése a...

A magyar emberek majdnem fele azonnal elköltözne jelenlegi otthonából, ha...

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Amerikai állampapírokból tartott Kína nagybevásárlást »