Mi hiányzik az intelligens konvojozáshoz?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az európai tehergépjármű gyártók ismertették a főbb lépéseket tartalmazó ütemtervet, mellyel 2025 előtt bevezetik a félautomata vezérlésű konvojokat Európa autópályáin.

„A technológia manapság lehetővé teszi, hogy az azonos márka tehergépjárművei képesek legyenek a konvojozásra, viszont nyilvánvaló, hogy a különböző márkák járműveinek is tudniuk kell együtt konvojozni, így a végső cél ennek elérése” – mondta Erik Jonnaert, az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) főtitkára, amikor az Európai Parlament elé terjesztette az ütemtervet.

Önvezető járművek

2023-ra lehetővé kell tenni, hogy a különböző gyártók tehergépjárműveivel, konvojozással – autópályán közlekedve – át lehessen szelni Európát anélkül, hogy az országhatárok átlépésére vonatkozó különleges követelményekkel megakadályozzák ezt – mely követelmények a nemzetközi közlekedés előfeltételei.

Emellett felmerül a kérdés, hogy hogyan pihenjenek a követő járművek sofőrjei. Habár a teljes önvezető járművek csak később jelennek meg - állítja Jonnaer.

Míg a Scania és más tehergépjármű-gyártók a logisztikai szektorral együtt már a konvojozással kivitelezhető üzleti eseteket vizsgálják, addig bizonyos feltételek, melyeket 2023 előtt kell teljesíteni, nem a járműipar hatáskörébe tartoznak.

„Épp ezért kell erősítenünk az együttműködést minden, a konvojozásban közreműködő szervvel, ideértve a közúti infrastruktúra üzemeltetőit, a közlekedési vállalatokat, a hatóságokat és a biztosítótársaságokat is, legfőképp pedig a politikai döntéshozókat.”

Kell a szabályozás

Európának még azelőtt meg kell alkotnia a szabályozást, mielőtt az intelligens konvojozás elterjedne.

„Ez az a pont, ahol a politikai döntéshozókra szükségünk van. Nekik kell új jogszabályokat kitalálniuk, szükség esetén a meglevőket módosítaniuk, valamint harmonizálni a nemzetközi és uniós szabályozásokat is” – mondta Erik Jonnaert.

Hirdetés
Brexit

Újabb tekintélyes pénzügyi szolgáltató cég, jelesül a Morgan Stanley, állt be...

Megszűnik az Európai Unió Bíróságának közvetlen hatásköre az Egyesült...

Forex mazsoláknak

Ha hallottál már az NFP-ről, azért, ha még nem, akkor azért. Rendhagyó...

Hirdetés
Szavazz!

Hozzászoktunk a terrorhoz?

A barcelonai merénylet immár a nyolcadik teherautós terrorcselekmény volt...

Világgazdasági válságot gerjeszt Korea?

Nem a háborús konfliktus az egyetlen veszélye az Egyesült Államok és...

Nyáron felelőtlenebbek vagyunk?

Vajon csak a tömegszerűség hat ilyenkor, vagy tényleg fellazulunk a melegben....

Vagyon

A második negyedévben nőtt a háztartások pénzügyi vagyona 874...

Újabb észak-koreai magánszemélyek és vállalatok ellen rendelt el szankciókat...

Hirdetés
Találtuk

Megtalálták a világháború egyik legkultikusabb hadihajóját

Hetvenkét évvel eltűnése után megtalálták a második világháború végén...

Vasárnaptól utazhatsz nosztalgia HÉV-en

Az idén 130 éves budapesti hévközlekedés méltó ünnepléseként a vasút...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A svéd faiparban játék az élet »

ANY 1381 (0,58 ) APPENINN 366 (-4,94 ) CIGPANNONIA 259 (-4,07 ) CSEPEL 1120 (4,09 ) Duna House A 3700 (-0,54 ) ELMU 23550 (-0,63 ) EMASZ 21600 (-0,23 ) ENEFI 277 (19,91 ) ESTMEDIA 5 (4,55 ) FHB 511 (0,39 ) FORRAS/OE 969 (-4,15 ) FUTURAQUA 33 (3,12 ) GSPARK 3846 (-0,13 ) KONZUM 1937 (-0,36 ) KPACK 7842 (20,00 ) MASTERPLAST 535 (-0,56 ) MOL 23550 (0,73 ) MTELEKOM 479 (-0,21 ) NORDTELEKOM 15 (15,38 ) NUTEX 86 (-2,27 ) OPIMUS 201 (-0,50 ) OTP 10345 (0,10 ) OTT1 50 (4,17 ) PANNERGY 443 (1,14 ) PVALTO 1725 (2,99 ) RABA 1289 (-0,77 ) RICHTER 6660 (0,68 ) WABERERS 5065 (-0,49 ) ZWACK 16850 (-0,30 )