Mi hiányzik az intelligens konvojozáshoz?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az európai tehergépjármű gyártók ismertették a főbb lépéseket tartalmazó ütemtervet, mellyel 2025 előtt bevezetik a félautomata vezérlésű konvojokat Európa autópályáin.

„A technológia manapság lehetővé teszi, hogy az azonos márka tehergépjárművei képesek legyenek a konvojozásra, viszont nyilvánvaló, hogy a különböző márkák járműveinek is tudniuk kell együtt konvojozni, így a végső cél ennek elérése” – mondta Erik Jonnaert, az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) főtitkára, amikor az Európai Parlament elé terjesztette az ütemtervet.

Önvezető járművek

2023-ra lehetővé kell tenni, hogy a különböző gyártók tehergépjárműveivel, konvojozással – autópályán közlekedve – át lehessen szelni Európát anélkül, hogy az országhatárok átlépésére vonatkozó különleges követelményekkel megakadályozzák ezt – mely követelmények a nemzetközi közlekedés előfeltételei.

Emellett felmerül a kérdés, hogy hogyan pihenjenek a követő járművek sofőrjei. Habár a teljes önvezető járművek csak később jelennek meg - állítja Jonnaer.

Míg a Scania és más tehergépjármű-gyártók a logisztikai szektorral együtt már a konvojozással kivitelezhető üzleti eseteket vizsgálják, addig bizonyos feltételek, melyeket 2023 előtt kell teljesíteni, nem a járműipar hatáskörébe tartoznak.

„Épp ezért kell erősítenünk az együttműködést minden, a konvojozásban közreműködő szervvel, ideértve a közúti infrastruktúra üzemeltetőit, a közlekedési vállalatokat, a hatóságokat és a biztosítótársaságokat is, legfőképp pedig a politikai döntéshozókat.”

Kell a szabályozás

Európának még azelőtt meg kell alkotnia a szabályozást, mielőtt az intelligens konvojozás elterjedne.

„Ez az a pont, ahol a politikai döntéshozókra szükségünk van. Nekik kell új jogszabályokat kitalálniuk, szükség esetén a meglevőket módosítaniuk, valamint harmonizálni a nemzetközi és uniós szabályozásokat is” – mondta Erik Jonnaert.

Hirdetés
Brexit

A brit gyógyszer- és vegyipari szektor az Európai Unió szabályozási...

A Brexit-tárgyalásokért felelős brit miniszter szerint a brit EU-tagság...

Hirdetés
Szavazz!

Meddig szárnyalhat a bitcoin?

Már a csőd szélén álló Venezuela elnöke is saját kriptovalutával akarja...

Minek nyitunk Keletre?

Napokra megbénította a magyar fővárost a kínai miniszterelnök budapesti...

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Vagyon

Értéktelen valutákból és régi játékokból nem lehet meggazdagodni. Vagy mégis?

Öt gyanúsítottat hallgattak ki a nyomozók a napokban az úgynevezett...

Hirdetés
Találtuk

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Már az első pár centi hó is fennakadásokat okozott »

4IG 2050 (0,05 ) ALTEO 695 (0,14 ) ALTERA 3911 (-4,35 ) ANY 1316 (-0,68 ) APPENINN 710 (1,72 ) CIGPANNONIA 419 (14,79 ) CSEPEL 1013 (0,50 ) Duna House A 3560 (1,14 ) EHEP 1221 (-10,55 ) ELMU 25000 (-0,40 ) EMASZ 22500 (0,85 ) ENEFI 230 (1,32 ) FHB 720 (-1,64 ) FORRAS/OE 1258 (19,70 ) FORRAS/T 1440 (20,00 ) GSPARK 3530 (-0,87 ) KONZUM 3500 (11,43 ) KULCSSOFT 880 (-0,90 ) MASTERPLAST 570 (-0,87 ) MOL 2930 (0,17 ) MTELEKOM 468 (-0,21 ) NORDTELEKOM 22 (-4,35 ) OPUS 666 (4,88 ) OTP 10250 (2,14 ) OTT1 269 (-1,82 ) PANNERGY 513 (-1,35 ) RABA 1250 (-0,71 ) RICHTER 6396 (-0,06 ) WABERERS 4889 (-0,53 ) ZWACK 16790 (0,30 )