Minden idők legnagyobb váltására készül a Volkswagen

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Mindinkább konkrét formát ölt a Volkswagen történetének legnagyszabásúbb technikai és termékoffenzívája. Száz héttel az I.D.-család első tagjának tervezett gyártáskezdete előtt a márka vezetősége az MEB Supplier Summit alkalmával egyeztette a legjelentősebb beszállítókkal a gyártás beindításának fő mérföldköveit. Az új, modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) alapjaira épülő első járműként a kompakt, tisztán elektromos hajtású Volkswagen I.D. 2019 végétől a szászországi Zwickauban gördül majd le a szerelőszalagról.

5 év - 32 új modell

Dr. Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke vezetőségi kollégáival és a legfőbb beszállítók vezetőivel közösen partneri megállapodást írt alá a zavartalan és tökéletesen szervezett gyártáskezdet érdekében. Amint Dr. Diess kiemelte: „Fontos szakaszába ért belépésünk előkészítése a széles körben megfizethető elektromos mobilitás világába. Zwickau ennek szellemében az elektromos mobilitás legnagyobb európai központjává fejlődhet, amellyel új fejezetet nyithatunk az autózás történetében.”

Mint elhangzott, öt év alatt e műszaki platform alapjain összesen 32 új modell jelenik meg a vállalatcsoport márkáinak kínálatában. „Egyértelműen vezető pozícióra törekszünk. Egyedül márkánk több mint húsz tisztán elektromos hajtású modellt kínál 2022-ig, s az elkövetkező öt év során mintegy hatmilliárd eurót kívánunk az elektromos mobilitásba invesztálni.”

Új módszer

Ralf Brandstätter, a márka igazgatótanácsának a beszerzés területéért felelős tagja hangsúlyozta, elektromos offenzívájuk keretében eddig több mint száz beszállítót választottak ki.

Az MEB bevezetése során a Volkswagen széleskörűen alkalmazza az úgynevezett Value Sourcing módszerét, ahol az egyes beszállítók koncepcióversenyek formájában, már a tervezés igen korai fázisában hozzájárulhatnak a fejlesztéshez a műszaki megoldások kialakítására irányuló ötleteikkel. Ralf Brandstätter szerint: „Az előny itt egyenrangú partnerek kölcsönös előnyök jegyében folytatott, jóval szorosabb együttműködéséből származik.”

A tervek szerint már 2020-ban több mint százezer Volkswagen készül az MEB-platformon, jelentette ki Christian Senger, az e-mobilitás gyártósorának vezetője: „Nagyban mérsékeltük az I.D.-projekt komplexitását, s tizenegy hónappal lerövidítettük a terméktervezés folyamatát. Az új járműarchitektúra, az automatizált vezetés, illetve a hálózati kapcsolatok és a szolgáltatások témái egyaránt minden partnerünkkel és beszállítónkkal szorosan együttműködő munkamodellt követelnek. A terméktervek már adottak, s most minden energiánkkal közös megvalósításukon dolgozunk.”

Közelebb hozni a prémiumszegmenst

Az MEB elektromos architektúrája következetesen a jövő károsanyag-kibocsátás nélküli és digitális mobilitására összpontosít és teljes egészében új fejlesztés. Különböző teljesítményű elektromotorokat és a padlózatba épített, lapos kialakítású akkumulátorokat olyan innovatív technikákkal és szoftvermegoldásokkal kombinál, mint a kiterjesztett valósággal (Augmented Reality) működő okosvilágítás (Smartlight) és szélvédő-kijelző (Head-up Display), amelyek eddig csupán a prémiumszegmensek modelljeinek kiváltságai lehettek.

A Volkswagen I.D., I.D. BUZZ és I.D. CROZZ egyaránt azon kezdőkínálat modelljei, amelyekkel a Volkswagen 2020-tól egymást szorosan követve elindítja elektromos offenzíváját. Az új modellgenerációk Európában, Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban jelennek meg.

Mindenesetre nem meglepő, hogy a Volkswagen elektromos autókra váltana. Egy nemrég publikált kutatás alapján már 2015-ben is jobban megérte elektromos autót választani, mint benzinest. Sőt, az elektromos autók térnyerése könnyen bedöntheti az olajipart is néhány éven belül.

Hirdetés
Brexit

Juncker szeretné, ha az Egyesült Királyság egyszer visszatérne az EU-ba.

A brit kormány nem veheti készpénznek, hogy sikerül...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Kína kinyírja a bitcoint?

A kínai kormány immár nem csak a bitcoin ellen harcol, de hadjáratot indított...

Elpártolnak az iPhone rajongói?

Az új iPhone-ok alig fogynak, a régieket meg lassítja az Apple. Elpártolnak a...

Kipukkan a technológiai lufi?

A technológiai részvények merész szárnyalása a tőzsdeparkett örök huhogóit is...

Vagyon

De mennyi az annyi, ha az infláció és a GDP felől nézzük?

Warren Buffett, Mark Zuckerberg és Elon Musk. Mindhárman ismertek, sikeresek...

Hirdetés
Találtuk

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Milyen irányt vesz az autóipar? »

4IG 2200 (3,77 ) ALTEO 710 (-1,39 ) ALTERA 560 (0,90 ) ANY 1395 (0,72 ) APPENINN 701 (0,29 ) BIF 1590 (1,92 ) CIGPANNONIA 483 (0,62 ) CSEPEL 940 (0,21 ) EMASZ 24400 (0,83 ) ENEFI 219 (-1,35 ) ESTMEDIA 59 (-1,67 ) FHB 741 (-0,27 ) FORRAS/OE 1290 (-4,44 ) FORRAS/T 1380 (-0,72 ) FUTURAQUA 68 (2,10 ) KONZUM 3270 (2,19 ) MASTERPLAST 600 (-0,83 ) MOL 3064 (0,99 ) MTELEKOM 473 (0,53 ) NORDTELEKOM 52 (5,50 ) NUTEX 57 (-0,35 ) OPUS 660 (2,17 ) OTP 10970 (0,55 ) OTT1 281 (1,81 ) PANNERGY 756 (0,53 ) RABA 1285 (1,18 ) RICHTER 6685 (-0,07 ) SET Group 240 (10,09 ) WABERERS 4880 (-1,81 ) ZWACK 17300 (0,58 )