Nagy lépésre készül a Mercedes

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Daimler, a világ vezető luxusautó-gyártója azt tervezi, hogy öt éven belül a Mercedes-Benz márka minden modelljéből tud majd elektromos vagy hibrid meghajtású változatot kínálni vevőinek.

Muszáj változtatni

Dieter Zetsche, a a Daimler konszern igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója hétfőn egy befektetőknek tartott konferencián elmondta, hogy 2022-re a Mercedes-Benz minden terméke, több mint ötven modell, elérhető lesz elektromos meghajtással, vagy teljes egészében elektromos vagy hibrid változatban. Ezen belül a Smart márkájú városi autó 2020-tól kezdve kizárólag elektromos változatban lesz megvásárolható.

Zetsche nem beszélt arról a friss kínai elképzelésről, miszerint megtiltják a robbanómotoros autók gyártását és értékesítését, de úgy vélte, hogy "eljött az idő", amikor már bízni kell a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású járművekben, mivel az akkumulátorok energiasűrűsége egyre nagyobb, miközben csökkennek a költségek.

Kisebb lesz a profit

A Daimler konszern már márciusban bejelentette, hogy több mint tíz új elektromos meghajtású jármű sorozatgyártását kezdi meg 2022-ig, a Smarttól kezdve a városi terepjáróig. Frank Lindenberg, a Mercedes-Benz pénzügyi igazgatója arra figyelmeztetett, hogy az elektromos autók értékesítéséből származó profit lényegesen alacsonyabb a hagyományos motorral felszerelt járművekhez képest.

Az alacsony jövedelmezőség ellensúlyozására a Daimler azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig 4 milliárd eurót mentsen meg a költségek csökkentésével, köztük az állandó költségek és a tőkeberuházások lefaragásával. A Daimler nyereségrése jelenleg 10 százalék, de az átmeneti időszakban 8 és 10 százalék közé csökkenhet.

A Mercedes arra számít, hogy 2025-re globális eladásainak 25 százalékát teszik majd ki az elektromos autók. Ekkorra az elektromos és a robbanómotoros autók ára valószínűleg egy szintre kerül, ami felgyorsíthatja az áttérést az elektromos járművekre. A költséges akkumulátorok miatt az elektromos autók jelenleg drágábbak hagyományos társaiknál.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia az EU-tagság megszűnése után sem züllik...

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Összejön a két Korea?

Az "észak-déli" közös női hokicsapat olimpiai indulása pedig...

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Kitör az atlanti kereskedelmi háború?

Megtorló kereskedelmi intézkedéseket helyezett kilátásba Donald Trump az...

Vagyon

Bill Gates és Jeff Bezos a kanyarban sincs hozzá képest.

Ebben különbözik az áltagembertől Elon Musk, Mark Zuckerberg vagy éppen...

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A villamosításért fogott össze két cég »

4IG 2040 (-5,56 ) ALTEO 715 (-1,38 ) ALTERA 645 (2,38 ) ANY 1390 (0,36 ) APPENINN 706 (0,86 ) CIGPANNONIA 433 (-2,70 ) CSEPEL 1130 (-2,59 ) Duna House A 3940 (0,51 ) ELMU 26600 (0,76 ) EMASZ 24000 (0,84 ) ESTMEDIA 45 (-1,11 ) FHB 692 (0,87 ) GSPARK 3650 (-0,27 ) KONZUM 3070 (-1,76 ) KPACK 7300 (-2,67 ) KULCSSOFT 1020 (7,94 ) MOL 2844 (-1,18 ) MTELEKOM 464 (-0,96 ) NORDTELEKOM 43 (-6,52 ) NUTEX 51 (-0,39 ) OPUS 641 (1,58 ) OTP 11590 (1,58 ) OTT1 252 (0,80 ) PANNERGY 706 (2,32 ) RICHTER 6080 (3,05 ) SET Group 214 (-1,83 ) WABERERS 4700 (-1,67 )