Nagy lépésre készül a Mercedes

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Daimler, a világ vezető luxusautó-gyártója azt tervezi, hogy öt éven belül a Mercedes-Benz márka minden modelljéből tud majd elektromos vagy hibrid meghajtású változatot kínálni vevőinek.

Muszáj változtatni

Dieter Zetsche, a a Daimler konszern igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója hétfőn egy befektetőknek tartott konferencián elmondta, hogy 2022-re a Mercedes-Benz minden terméke, több mint ötven modell, elérhető lesz elektromos meghajtással, vagy teljes egészében elektromos vagy hibrid változatban. Ezen belül a Smart márkájú városi autó 2020-tól kezdve kizárólag elektromos változatban lesz megvásárolható.

Zetsche nem beszélt arról a friss kínai elképzelésről, miszerint megtiltják a robbanómotoros autók gyártását és értékesítését, de úgy vélte, hogy "eljött az idő", amikor már bízni kell a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású járművekben, mivel az akkumulátorok energiasűrűsége egyre nagyobb, miközben csökkennek a költségek.

Kisebb lesz a profit

A Daimler konszern már márciusban bejelentette, hogy több mint tíz új elektromos meghajtású jármű sorozatgyártását kezdi meg 2022-ig, a Smarttól kezdve a városi terepjáróig. Frank Lindenberg, a Mercedes-Benz pénzügyi igazgatója arra figyelmeztetett, hogy az elektromos autók értékesítéséből származó profit lényegesen alacsonyabb a hagyományos motorral felszerelt járművekhez képest.

Az alacsony jövedelmezőség ellensúlyozására a Daimler azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig 4 milliárd eurót mentsen meg a költségek csökkentésével, köztük az állandó költségek és a tőkeberuházások lefaragásával. A Daimler nyereségrése jelenleg 10 százalék, de az átmeneti időszakban 8 és 10 százalék közé csökkenhet.

A Mercedes arra számít, hogy 2025-re globális eladásainak 25 százalékát teszik majd ki az elektromos autók. Ekkorra az elektromos és a robbanómotoros autók ára valószínűleg egy szintre kerül, ami felgyorsíthatja az áttérést az elektromos járművekre. A költséges akkumulátorok miatt az elektromos autók jelenleg drágábbak hagyományos társaiknál.

Hirdetés
Brexit

Az európai nagyvállalatok vezetőinek többsége szerint pozitívak a globális...

Londoni makrogazdasági elemzők szerint az új brit költségvetési tervezetben...

Forex mazsoláknak

Az éles számlának való nagy bemutatkozásom után már másnap úgy döntöttem...

Hirdetés
Szavazz!

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Legyünk e-sport nagyhatalom?

Úgy tűnik a kormányzat elszánt ebben a kérdésben, bár a magyar e-sport még...

Felszámolható az offshore?

A BBC Panorama műsorából derült ki, hogy még az Apple amerikai informatikai...

Vagyon

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) lezárta a Hortobágyi Halgazdaság Zrt. és a...

A befektetési alapok vagyona októberben 84 milliárd forinttal, 1,4...

Hirdetés
Találtuk

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Amerikai rakétákból vásárol be Lengyelország

Az Egyesült Államok 10,5 milliárd dollár értékben ad el Patriot rakétavédelmi...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A Tesla megszabta elektromos kamionja árát »