Nagy tervekkel állt elő a német autóipar

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belsőégésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar - közölte Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete ((Verband der Automobilindustrie e.V. - VDA) elnöke az ágazat tizennegyedik minőségbiztosítási konferenciáján Berlinben.

Elmondta, hogy a német autóipar évi 39 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, többet mint bármely más ipari ágazat. Ennek nagy része az alternatív hajtásláncok fejlesztését szolgálja, de ezzel párhuzamosan nem tettek le a hagyományos hajtásláncok továbbfejlesztéséről sem. Még nem dőlt el, hogy a kettő közül melyik kerekedik felül a jövőben - mutatott rá.

A belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával teljes mértékben klímasemlegessé lehet tenni, a technológia ehhez rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogyan lehet költséghatékonyan nagy tételben előállítani szintetikus üzemanyagot - emelte ki.

Az új hajtásláncokkal szemben a szintetikus üzemanyagoknak ugyanis megvan az az előnye, hogy a teljes forgalomban lévő járműállomány emissziós paramétereit javítja, nem csak az újonnan fogalomba helyezettekét - tette hozzá. A német autógyárak az automatizálás és a digitalizálás terén is a nemzetközi élvonalban vannak.

"A német autógyárak világbajnoknak számítanak a hálózatra kapcsolt és önvezető járműtechnológiai szabadalmak benyújtásában. 2010 óta a szabadalmak 52 százalékát német autógyárak nyújtották be. A tíz legnagyobb szabadalomtulajdonos közül hat német vállalat, négy közülük autógyár, kettő pedig beszállító" - mutatott rá Wissmann.

Az elkövetkező három-négy évben a német autóipar 16-18 milliárd eurót fordít digitalizálási fejlesztésekre. Az elektromos mobilitásra való átállást szolgáló fejlesztésekre a német autóipar 2020-ig 40 milliárd eurót fordít, modellkínálatát pedig több mint háromszorosára, a jelenlegi harmincról százra növeli.

A megfelelő infrastruktúra kiépítését feltételezve az elektromos járművek részesedése az autópiaci értékesítésekben 2025-re Európában 15-25 százalékra emelkedik a VDA becslése szerint. Németországban a német autógyárak részesedése az elektromos autók eladásában jelenleg 64 százalék, Nyugat-Európában 52 százalék, Norvégiában pedig 58 százalék.

Hirdetés
Brexit

A brit gyógyszer- és vegyipari szektor az Európai Unió szabályozási...

A Brexit-tárgyalásokért felelős brit miniszter szerint a brit EU-tagság...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Meddig szárnyalhat a bitcoin?

Már a csőd szélén álló Venezuela elnöke is saját kriptovalutával akarja...

Minek nyitunk Keletre?

Napokra megbénította a magyar fővárost a kínai miniszterelnök budapesti...

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Vagyon

Értéktelen valutákból és régi játékokból nem lehet meggazdagodni. Vagy mégis?

Öt gyanúsítottat hallgattak ki a nyomozók a napokban az úgynevezett...

Hirdetés
Találtuk

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Még bírja lendülettel a Ford? »

ALTEO 695 (-0,57 ) ALTERA 3951 (2,70 ) ANY 1330 (0,76 ) APPENINN 695 (-4,79 ) BIF 1555 (-3,24 ) CIGPANNONIA 360 (6,19 ) CSEPEL 1010 (0,50 ) Duna House A 3520 (1,94 ) ELMU 25100 (2,03 ) EMASZ 22310 (-0,20 ) ESTMEDIA 46 (-4,17 ) FHB 715 (0,70 ) FORRAS/OE 1051 (-11,68 ) FORRAS/T 1200 (19,40 ) GSPARK 3600 (-0,96 ) KONZUM 3148 (-2,84 ) KULCSSOFT 870 (2,35 ) MASTERPLAST 574 (-0,69 ) MOL 3005 (-1,51 ) MTELEKOM 468 (-0,43 ) NUTEX 72 (-2,70 ) OPUS 637 (-2,60 ) OTP 10090 (0,15 ) PANNERGY 514 (-0,58 ) RABA 1240 (-0,80 ) RICHTER 6450 (-0,60 ) SET Group 106 (0,95 ) WABERERS 4778 (-0,46 )