Nagy tervekkel állt elő a német autóipar

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az elektromos mobilitásra való átállás mellett a belsőégésű motorok továbbfejlesztésével kíván megfelelni a környezetvédelmi követelményeknek a német autóipar - közölte Matthias Wissmann, a német autógyártók szakmai képviseleti szervezete ((Verband der Automobilindustrie e.V. - VDA) elnöke az ágazat tizennegyedik minőségbiztosítási konferenciáján Berlinben.

Elmondta, hogy a német autóipar évi 39 milliárd eurót fordít kutatás-fejlesztésre, többet mint bármely más ipari ágazat. Ennek nagy része az alternatív hajtásláncok fejlesztését szolgálja, de ezzel párhuzamosan nem tettek le a hagyományos hajtásláncok továbbfejlesztéséről sem. Még nem dőlt el, hogy a kettő közül melyik kerekedik felül a jövőben - mutatott rá.

A belsőégésű motort közép- és hosszú távon szintetikus üzemanyagok alkalmazásával teljes mértékben klímasemlegessé lehet tenni, a technológia ehhez rendelkezésre áll, a kérdés már csak az, hogyan lehet költséghatékonyan nagy tételben előállítani szintetikus üzemanyagot - emelte ki.

Az új hajtásláncokkal szemben a szintetikus üzemanyagoknak ugyanis megvan az az előnye, hogy a teljes forgalomban lévő járműállomány emissziós paramétereit javítja, nem csak az újonnan fogalomba helyezettekét - tette hozzá. A német autógyárak az automatizálás és a digitalizálás terén is a nemzetközi élvonalban vannak.

"A német autógyárak világbajnoknak számítanak a hálózatra kapcsolt és önvezető járműtechnológiai szabadalmak benyújtásában. 2010 óta a szabadalmak 52 százalékát német autógyárak nyújtották be. A tíz legnagyobb szabadalomtulajdonos közül hat német vállalat, négy közülük autógyár, kettő pedig beszállító" - mutatott rá Wissmann.

Az elkövetkező három-négy évben a német autóipar 16-18 milliárd eurót fordít digitalizálási fejlesztésekre. Az elektromos mobilitásra való átállást szolgáló fejlesztésekre a német autóipar 2020-ig 40 milliárd eurót fordít, modellkínálatát pedig több mint háromszorosára, a jelenlegi harmincról százra növeli.

A megfelelő infrastruktúra kiépítését feltételezve az elektromos járművek részesedése az autópiaci értékesítésekben 2025-re Európában 15-25 százalékra emelkedik a VDA becslése szerint. Németországban a német autógyárak részesedése az elektromos autók eladásában jelenleg 64 százalék, Nyugat-Európában 52 százalék, Norvégiában pedig 58 százalék.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

Szombati brit sajtóértesülés szerint a brit kormány külön szabályrendszerrel...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Kitör az atlanti kereskedelmi háború?

Megtorló kereskedelmi intézkedéseket helyezett kilátásba Donald Trump az...

Összecsukható a vagyonolló?

Úgy tűnik nem csak a válság tette a gazdagokat még gazdagabbá, a szegényeket...

Vagyon

A háztartások nettó pénzvagyona 3262 milliárd forinttal nőtt az elmúlt évben...

Nem hagyta érintetlenül a tőzsdék hétfői mélyrepülése a...

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Állami támogatással bővít az Audi »

ALTEO 715 (-1,38 ) ALTERA 640 (3,23 ) ANY 1380 (-0,36 ) APPENINN 681 (-0,73 ) CIGPANNONIA 437 (5,43 ) CSEPEL 1150 (2,68 ) Duna House A 3980 (-0,50 ) ELMU 26400 (1,54 ) ENEFI 188 (-0,53 ) ESTMEDIA 40 (-6,94 ) FHB 690 (-1,43 ) GSPARK 3620 (-1,36 ) KONZUM 3130 (-1,73 ) MASTERPLAST 580 (1,75 ) MOL 2892 (0,84 ) MTELEKOM 471 (1,29 ) NORDTELEKOM 48 (-3,06 ) NUTEX 51 (-1,92 ) OPUS 642 (-4,61 ) OTP 11610 (-1,19 ) OTT1 255 (-0,39 ) PANNERGY 690 (-1,15 ) RICHTER 5925 (-0,34 ) SET Group 222 (-0,45 )