Nem az elektromos autók fogják megváltani a világot

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Dr. Elmar Degenhart a Continental igazgatóságának elnöke technológiákra nyitott párbeszédet kezdeményezett a közlekedési széndioxid kibocsátásának csökkentéséről. A berlini automobilhét kongresszuson elmondta, "az elektromos autózás csak egy része a megoldásnak. A hatékony klímavédelem érdekében olyan hajtásmixre van szükség, amely elektromos hajtásból, tiszta dízel-, és benzinmotorokból, klímasemleges szintetikus üzemanyagokból, valamint üzemanyagcellákból tevődik össze."

Mit kéne tegyen a politika?

Degenhart szerint politikailag elrendelt kiszállás a belső égésű technológiából nem a megfelelő út, főleg mivel az új technológiák felhasználóit nem lehet politikai eszközökkel meggyőzni.

Az áramtermelés tekintetében hozzátette: „Az elektromos közlekedés hozzájárulása a klímavédelemhez az áramtermelés módjával és a CO2-mérleggel függ össze. A legtöbb piacon az elektromos hajtás már ma is némi CO2-előnnyel rendelkezik a belső égésű motorokhoz képest. Viszont az elektromos járművek aránya a globális járműállományban relatíve lassan nő és ezért ennek hatása a klímamérlegre csak hosszabb idő alatt bontakozik ki.”

Ezzel párhuzamosan Degenhart kiemelte az ipar és a politika együttműködésének fontosságát. „A technológiai szabályozások kontraproduktív hatásúak. Sokkal inkább az ipar feladata, hogy olyan technológiákba fektessen, amelyekkel sikeres lehet az emissziós normák betartása. Ezért a politika részéről észszerűbb lenne a szükséges innovációk kutatás-fejlesztési hátterének támogatása, valamint a megbízható és hosszú távú keretfeltételek megteremtése.”

Milliárdos beruházások szükségesek

Degenhart szerint az akkumulátorcella technológiai és kereskedelmi versenyképessége is hatalmas kihívást jelent az elektromos járművek gyors és milliós nagyságrendű bevezetésében.

„Többek között jelenleg még nincs meg a megfelelő cellatechnológia. A jelenlegi akkumulátorok ezért nem felelnek meg az elektromos járművek piaci áttöréséhez szükséges követelményeknek. Ezen kívül a megfelelő akkumulátorkapacitás előállítása milliárdos nagyságrendű beruházásokat tesz szükségessé” - magyarázta Degenhart.

Erre az extrém magas beruházási arányra jól rávilágít az a számítási példa, melyben feltételezzük, hogy 2050-ig a személygépjárművek és a hat tonnánál könnyebb kishaszon gépjárművek 70 százaléka elektromos jármű lesz: az ehhez szükséges akkumulátorkapacitáshoz körülbelül 165 akkumulátorüzemre lenne szükség, berendezésenként 40 gigawattóra éves gyártási teljesítménnyel. A mai költségbázist figyelembe véve ehhez közel 500 milliárd eurót kellene beruházni.

Az energia-, és nyersanyagigények

Az akkumulátorrendszerek gyártásához, rakodásához és újrahasznosításához körülbelül még 2500 terawattóra energiát kell megtermelni. Ez a jelenlegi globális energiaigény egy tizedének felel meg. Ezt megfelelően lefedhetné a jövőbeli áramtermelés és a hatékonyság növelése.  Ugyanez érvényes a nyersanyagigényre is – különösen a lítiumra és a kobaltra. Jelenleg még megfelelő mennyiségben állnak rendelkezésre. Degenhart utalt a részben politikailag bizonytalan területeken fekvő kobalt lelőhelyekre is.

Olvasta már? Már olcsóbb elektromos autót választani, mint benzinest
Egy új kutatás során több tényezőt is figyelembe vettek, úgymint a vételárat, az értékcsökkenést, az üzemanyag és a biztosítás árát, illetve a fenntartási költségeket. Az eredmény pedig meglepő lett: mindegyik vizsgált piacon, azaz Nagy-Britanniában, Japánban, Texas-ban és Kaliforniában is az elektromos autók számítottak a legolcsóbbnak.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

Szombati brit sajtóértesülés szerint a brit kormány külön szabályrendszerrel...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Kitör az atlanti kereskedelmi háború?

Megtorló kereskedelmi intézkedéseket helyezett kilátásba Donald Trump az...

Összecsukható a vagyonolló?

Úgy tűnik nem csak a válság tette a gazdagokat még gazdagabbá, a szegényeket...

Vagyon

A világ lakóinak magánvagyona eléri a 215 billió dollárt a New World Wealth...

A háztartások nettó pénzvagyona 3262 milliárd forinttal nőtt az elmúlt évben...

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A villamosításért fogott össze két cég »

ALTEO 715 (-1,38 ) ALTERA 640 (3,23 ) ANY 1370 (-1,08 ) APPENINN 683 (-0,44 ) BIF 1800 (0,56 ) CIGPANNONIA 444 (7,12 ) CSEPEL 1150 (2,68 ) Duna House A 3980 (-0,50 ) ELMU 26400 (1,54 ) EMASZ 24000 (0,84 ) ENEFI 191 (1,06 ) ESTMEDIA 43 (-0,46 ) FHB 690 (-1,43 ) FORRAS/OE 1170 (1,74 ) FUTURAQUA 67 (1,21 ) KONZUM 3085 (-3,14 ) MASTERPLAST 580 (1,75 ) MOL 2896 (0,98 ) MTELEKOM 470 (1,08 ) NORDTELEKOM 48 (-2,86 ) NUTEX 51 (-1,92 ) OPUS 650 (-3,42 ) OTP 11600 (-1,28 ) OTT1 255 (-0,39 ) PANNERGY 692 (-0,86 ) RABA 1445 (1,05 ) RICHTER 5900 (-0,76 ) SET Group 219 (-1,79 )