Nemzetközi tiltakozás a kínai villanyautó-kvóta ellen

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Kínában dolgozó nemzetközi autógyártó cégek levélben fordultak a pekingi hatóságokhoz azzal a kéréssel, hogy halasszák el a hibrid és elektromos autók gyártási kvótájának bevezetését, mert ennek feltételeit egyelőre nem tudják teljesíteni, és bevezetése felborítaná üzleti modelljüket.

Évről-évre nőne a kvóta

A Reuters hírügynökség által idézett levél, amelyet az ipari és informatikai minisztériumnak címeztek a Kínában termelő külföldi autógyárak, az eddigi legszervezettebb összefogás a világ legnagyobb nemzeti autópiacán az úgynevezett "új energia járművek" (New Energy Vehicle, NEV) gyártására bevezetni tervezett kvótarendszer ellen.

Kína 2025-re legalább ötödrészre szeretné növelni a hibrid és teljesen elektromos járművek részarányát a járműeladásokban. A teljes gyártási szám alapján előírt kvóta az elképzelések szerint 2018-tól kezdődően évről évre lépcsőzetesen növekedne. A kvótarendszer be nem tartása súlyos pénzbüntetést és a vétkes autógyár nem elektromos modelljei típusengedélyének bevonását vonná maga után.

A szervezetek szerint lehetetlen teljesíteni

A kvótarendszer ambiciózus követelményeit lehetetlen teljesíteni - szögezi le az amerikai, európai, japán és dél-koreai autógyártók kínai képviseleti szervezetei, az American Automotive Policy Council, az European Automobile Manufacturers Association, a Japan Automobile Manufacturers Association és a Korea Automobile Manufacturers Association közös álláspontját képviselő levél.

"A rendszer bevezetését minimum egy évvel el kellene halasztani, és követelményeit rugalmasabbá kellene tenni" - teszik hozzá.

A minisztérium elzárkózott a levél tartalmának kommentálásától. A kvótarendszer tervezete szerint az autógyárak az általuk gyártott elektromos és hibrid járművek után az energiahatékonyságot tükröző számítási mód alapján kapnának krediteket. Ezeket a krediteket kellene aztán felmutatniuk teljes eladásaik 8 százaléka után 2018-ban, 10 százaléka után 2019-ben, és 12 százaléka után 2020-ban.

A tervezett követelményrendszer előnyben részesítené a Kínában gyártott elektromos és hibrid autókat a 25 százalékos vámmal terhelt importált járművekkel szemben, amit szintén sérelmeznek a levél aláírói. A McKinsey & Co. vezetési tanácsadó cég kimutatása szerint egyébként tavaly a világon gyártott elektromos autók 43 százaléka Kínában készült.

Hirdetés
Brexit

A Bank of America (BoA) - elsőként az amerikai bankok közül.

A brit külkereskedelmi miniszter szerint "az emberiség egyetemes...

Forex mazsoláknak

Charttípusok, diagramok és gyertyák a terítéken.

Hirdetés
Szavazz!

Felváltják a pénzt a kriptodevizák?

Meglepett a brókercégem: immár a kriptodevizákkal, a Bitcoinnal, az...

Az Adria vagy a Balaton jobb?

Majd minden második magyar tervez az idén nyaralást. És a piackutatások...

Legyőzhetők a multik?

Rekordösszegű, 2,4 milliárd eurós bírságot szabott ki az Európai Bizottság a...

Vagyon

Amikor a Bloomsbury könyvkiadó 1997. június 26-án piacra dobta a Harry Potter...

Az Állami Számvevőszék lezárta az állami vagyon feletti tulajdonosi...

Hirdetés
Találtuk

Eltűnnek lassan a nagy ragadozók a föld színéről

A világ hat nagy ragadozója több mint 90 százalékot vesztett történelmi...

Bécsben már ingyen jár a teherbringa

Egyelőre hét cargobike áll a lakosok rendelkezésére, de szeptembertől...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Elkezdtek visszaszivárogni a taxis hiénák »