Nemzetközi tiltakozás a kínai villanyautó-kvóta ellen

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Kínában dolgozó nemzetközi autógyártó cégek levélben fordultak a pekingi hatóságokhoz azzal a kéréssel, hogy halasszák el a hibrid és elektromos autók gyártási kvótájának bevezetését, mert ennek feltételeit egyelőre nem tudják teljesíteni, és bevezetése felborítaná üzleti modelljüket.

Évről-évre nőne a kvóta

A Reuters hírügynökség által idézett levél, amelyet az ipari és informatikai minisztériumnak címeztek a Kínában termelő külföldi autógyárak, az eddigi legszervezettebb összefogás a világ legnagyobb nemzeti autópiacán az úgynevezett "új energia járművek" (New Energy Vehicle, NEV) gyártására bevezetni tervezett kvótarendszer ellen.

Kína 2025-re legalább ötödrészre szeretné növelni a hibrid és teljesen elektromos járművek részarányát a járműeladásokban. A teljes gyártási szám alapján előírt kvóta az elképzelések szerint 2018-tól kezdődően évről évre lépcsőzetesen növekedne. A kvótarendszer be nem tartása súlyos pénzbüntetést és a vétkes autógyár nem elektromos modelljei típusengedélyének bevonását vonná maga után.

A szervezetek szerint lehetetlen teljesíteni

A kvótarendszer ambiciózus követelményeit lehetetlen teljesíteni - szögezi le az amerikai, európai, japán és dél-koreai autógyártók kínai képviseleti szervezetei, az American Automotive Policy Council, az European Automobile Manufacturers Association, a Japan Automobile Manufacturers Association és a Korea Automobile Manufacturers Association közös álláspontját képviselő levél.

"A rendszer bevezetését minimum egy évvel el kellene halasztani, és követelményeit rugalmasabbá kellene tenni" - teszik hozzá.

A minisztérium elzárkózott a levél tartalmának kommentálásától. A kvótarendszer tervezete szerint az autógyárak az általuk gyártott elektromos és hibrid járművek után az energiahatékonyságot tükröző számítási mód alapján kapnának krediteket. Ezeket a krediteket kellene aztán felmutatniuk teljes eladásaik 8 százaléka után 2018-ban, 10 százaléka után 2019-ben, és 12 százaléka után 2020-ban.

A tervezett követelményrendszer előnyben részesítené a Kínában gyártott elektromos és hibrid autókat a 25 százalékos vámmal terhelt importált járművekkel szemben, amit szintén sérelmeznek a levél aláírói. A McKinsey & Co. vezetési tanácsadó cég kimutatása szerint egyébként tavaly a világon gyártott elektromos autók 43 százaléka Kínában készült.

Hirdetés
Brexit

Az Európai Gyógyszerügynökséget (EMA) Amszterdamba, az Európai Bankhatóságot...

Az Európai Unió kész a legambiciózusabb szabadkereskedelmi egyezményt kínálni...

Forex mazsoláknak

Az éles számlának való nagy bemutatkozásom után már másnap úgy döntöttem...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Legyünk e-sport nagyhatalom?

Úgy tűnik a kormányzat elszánt ebben a kérdésben, bár a magyar e-sport még...

Felszámolható az offshore?

A BBC Panorama műsorából derült ki, hogy még az Apple amerikai informatikai...

Szétszakad Spanyolország?

Tanácstalanul szemléli Európa a katalán függetlenség kikiáltását. Kérdéses,...

Vagyon

A befektetési alapok vagyona októberben 84 milliárd forinttal, 1,4...

Bár hazánk 2008 óta GDP-je egyre nagyobb hányadát fordítja K+F tevékenységre,...

Hirdetés
Találtuk

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Amerikai rakétákból vásárol be Lengyelország

Az Egyesült Államok 10,5 milliárd dollár értékben ad el Patriot rakétavédelmi...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Már vonat is viszi a magyar árut Kínába »