Küszöbön a önvezető járművek forradalma

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az autonóm szállítmányozási megoldások nem csupán az önvezető járművekre koncentrálódnak, annál sokkal többet rejtenek magukban; különböző lehetőségek felé is utat nyitnak, olvasható a Scania közleményében.

Az autonóm szállítmányozás

A Scania már évek óta dolgozik együtt különböző technológiákkal, hogy kidolgozza a járművek automatizálási rendszerét, de ez csupán csak egy szelete a közlekedés automatizálási megoldásoknak.

„Egy úgynevezett autonóm szállítmányozási technológiával dolgozunk, és az önvezető járművek kitűnő lehetőséget jelentenek ennek kidolgozására – fejtette ki Tom Nyström, a Scania vezetőmérnöke.

„Ez egy összetett a logisztikához kapcsolódó rendszer, ami a járművek között osztja meg a feladatot és viszi át az információkat. Alkalmazás során minden szállítási megoldást az ügyfél egyéni követeléseire szabunk.”

Kezdeti összpontosítás az ipari területeken

A fejlesztés első szakaszában a Scania az ipari területekre összpontosít, úgy mint a bányászat, a kikötői szállítmányozás és a terminálok közlekedése. „Üzletünk első terepeként azért választottuk az ipari területeket, mert nagy a bennük rejlő gazdasági potenciál, valamint jogilag is engedélyezett az önvezető járművek használata, és a környezet is viszonylag ellenőrzött – tette hozzá Nyström.

„Még mindig nem a legegyszerűbb dolog önvezető nehézgépjárművet működtetni. Természetesen a biztonság a legfontosabb, és ennek megteremtése egy olyan kiszámíthatatlan környezetben, mint amilyen a belvárosi közlekedés, igen nehéz feladat.” 

Azzal a lehetőséggel, hogy a Scania ipari környezetben elkezdhette a tesztelést, kiemelt státuszhoz jutott a többi járműgyártó vállalattal szemben.

„Szinte az össze autóipari cég dolgozik a saját önműködő járművén, de ennek a technológiának a kidolgozása a személyautók esetében a közúti közlekedésben zajlik – emelte ki Nyström. „Ezzel szemben mi az ipari szektorban kezdhetjük meg a tesztelést és innen juthatunk el egy még összetettebb környezetbe, miközben egyre több tapasztalatra teszünk szert és a fejlődés útja során új kereskedelmi termékeket fejlesztünk ki.”

Az első kereskedelmi termék öt éven belül

Természetesen még mindig számos kihívással találjuk szemben magunkat ebben a fajta rendszerben. A speciális önvezető járműnek összefüggő irányítási rendszerre van szüksége, mely attól elkezdve, hogy érzékelje környezetét a szenzoradatok felhasználásával, képes arra is, hogy megértse, és helyes döntéseket hozzon meg a jármű irányítására.

Nyström úgy véli, hogy a Scania öt éven elérhetővé teszi első kereskedelmi termékét. „Többé már nem kérdés, hogy ezt meg tudja-e valósítani, viszont annál is inkább fontosabb, hogy mindezt okosan és gazdaságos módon tegye meg. A Scania számára nagy előnyt jelent a moduláris építési rendszer, és hogy mi magunk tudjuk fejleszteni és a legmegfelelőbben összeállítni az összes szükséges komponenst.”

Az önvezető járművek előnyei közül az egyik legjelentősebb a biztonság. „Sok olyan környezet van, mely veszélyes és az emberekre nézve egészségtelen, ilyen a bányászat is – tette hozzá Nyström. „Például egy berobbantást követően be kell szüntetni a munkát mindaddig, míg a káros gázok távoznak a szellőzőrendszeren keresztül, ugyanakkor egy autonóm jármű azonnal a robbantás után munkához láthat. Az sem elhanyagolható, hogy a földalatti bányászatban nagy erőforrásokat fordítottak az alagutak tetejének megerősítésére, mielőtt a munkásokat leengedték dolgozni.”

Új lehetőség a bányászattal foglalkozó társaságoknak

Egy másik szempont, ami a bányászat számára rendelkezésre áll. „Sok bánya rendkívül távoli helyeken található – mondja Nyström. Sok esetben nehéz képzett munkaerőt találni az ilyen bányákba, és ez egy hátráltató tényezője annak, hogy új műveletekbe fogjanak bele. Emellett minden bányásznak szüksége van arra, hogy a mindennapi szükségleteit – úgy mint például az étkezés, alvás, tisztálkodás – elvégezhesse, tehát alapvetően egy lakókörnyezetet kell biztosítani a dolgozók számára.”

Egy teljesen önállóan működő közlekedési rendszer lehetővé teszi alkalmazója számára, hogy sokkal inkább saját üzletére koncentrálhasson, ahelyett, hogy a vállalatirányítás részleteibe belemenjen.

„Egy ilyen nagyszabású alkalmazás, mint ez a rendszer is, minimálisra csökkenti a zsúfoltságot, növeli a jármű kihasználtságát, megkönnyíti a teherszállítást, és biztosítja, hogy minden teherautó a megfelelő időben végezze el a megfelelő tevékenységet. Képzeljünk el egy olyan várost, ahol az áruk és az emberek áramlása akadálymentes, ahol nincsenek felesleges közlekedési rendszerek, nincsenek forgalmi dugók és még a környezet is tiszta” – tette hozzá Nyström.

Hirdetés
Brexit

Csak a főbb kérdések rendezése után lehet tárgyalni egy átmeneti időszakról.

London a Brexit után is biztosítja az uniós állampolgárok jogait.

Forex mazsoláknak

Bemutatunk egy NFP kereskedési stratégiát is, ami kezdőként, demó...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Véget vetnek az európai kiküldetéseknek?

Az október 20-i uniós csúcson kerülhet terítékre a munkaerő-piaci...

Tarolják a piacot az elektromos autók?

A nagy autógyárak szerint az utolsó lökést a dízelbotrány adta, hiszen a...

Jár a jegybankároknak az ingyen hitel?

Csak közérdekű adatigénylés nyomán derült ki, hogy több száz jegybanki...

Vagyon

A Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetsége tagjai...

Csányi Sándor és agrárbirodalma a csúcsra ért.

Hirdetés
Találtuk

Nem csak puszításával írt történelmet Irma

Ősi, fatörzsből vájt kenu maradványait hozta felszínre az Irma hurrikán a...

Nagyszabású hadgyakorlatot kezdett Oroszország

Megkezdődött az orosz-fehérorosz Zapad-2017 elnevezésű hadászati hadgyakorlat...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Elképesztő összeget tol a gázüzemű autókba az EU »