Küszöbön a önvezető járművek forradalma

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az autonóm szállítmányozási megoldások nem csupán az önvezető járművekre koncentrálódnak, annál sokkal többet rejtenek magukban; különböző lehetőségek felé is utat nyitnak, olvasható a Scania közleményében.

Az autonóm szállítmányozás

A Scania már évek óta dolgozik együtt különböző technológiákkal, hogy kidolgozza a járművek automatizálási rendszerét, de ez csupán csak egy szelete a közlekedés automatizálási megoldásoknak.

„Egy úgynevezett autonóm szállítmányozási technológiával dolgozunk, és az önvezető járművek kitűnő lehetőséget jelentenek ennek kidolgozására – fejtette ki Tom Nyström, a Scania vezetőmérnöke.

„Ez egy összetett a logisztikához kapcsolódó rendszer, ami a járművek között osztja meg a feladatot és viszi át az információkat. Alkalmazás során minden szállítási megoldást az ügyfél egyéni követeléseire szabunk.”

Kezdeti összpontosítás az ipari területeken

A fejlesztés első szakaszában a Scania az ipari területekre összpontosít, úgy mint a bányászat, a kikötői szállítmányozás és a terminálok közlekedése. „Üzletünk első terepeként azért választottuk az ipari területeket, mert nagy a bennük rejlő gazdasági potenciál, valamint jogilag is engedélyezett az önvezető járművek használata, és a környezet is viszonylag ellenőrzött – tette hozzá Nyström.

„Még mindig nem a legegyszerűbb dolog önvezető nehézgépjárművet működtetni. Természetesen a biztonság a legfontosabb, és ennek megteremtése egy olyan kiszámíthatatlan környezetben, mint amilyen a belvárosi közlekedés, igen nehéz feladat.” 

Azzal a lehetőséggel, hogy a Scania ipari környezetben elkezdhette a tesztelést, kiemelt státuszhoz jutott a többi járműgyártó vállalattal szemben.

„Szinte az össze autóipari cég dolgozik a saját önműködő járművén, de ennek a technológiának a kidolgozása a személyautók esetében a közúti közlekedésben zajlik – emelte ki Nyström. „Ezzel szemben mi az ipari szektorban kezdhetjük meg a tesztelést és innen juthatunk el egy még összetettebb környezetbe, miközben egyre több tapasztalatra teszünk szert és a fejlődés útja során új kereskedelmi termékeket fejlesztünk ki.”

Az első kereskedelmi termék öt éven belül

Természetesen még mindig számos kihívással találjuk szemben magunkat ebben a fajta rendszerben. A speciális önvezető járműnek összefüggő irányítási rendszerre van szüksége, mely attól elkezdve, hogy érzékelje környezetét a szenzoradatok felhasználásával, képes arra is, hogy megértse, és helyes döntéseket hozzon meg a jármű irányítására.

Nyström úgy véli, hogy a Scania öt éven elérhetővé teszi első kereskedelmi termékét. „Többé már nem kérdés, hogy ezt meg tudja-e valósítani, viszont annál is inkább fontosabb, hogy mindezt okosan és gazdaságos módon tegye meg. A Scania számára nagy előnyt jelent a moduláris építési rendszer, és hogy mi magunk tudjuk fejleszteni és a legmegfelelőbben összeállítni az összes szükséges komponenst.”

Az önvezető járművek előnyei közül az egyik legjelentősebb a biztonság. „Sok olyan környezet van, mely veszélyes és az emberekre nézve egészségtelen, ilyen a bányászat is – tette hozzá Nyström. „Például egy berobbantást követően be kell szüntetni a munkát mindaddig, míg a káros gázok távoznak a szellőzőrendszeren keresztül, ugyanakkor egy autonóm jármű azonnal a robbantás után munkához láthat. Az sem elhanyagolható, hogy a földalatti bányászatban nagy erőforrásokat fordítottak az alagutak tetejének megerősítésére, mielőtt a munkásokat leengedték dolgozni.”

Új lehetőség a bányászattal foglalkozó társaságoknak

Egy másik szempont, ami a bányászat számára rendelkezésre áll. „Sok bánya rendkívül távoli helyeken található – mondja Nyström. Sok esetben nehéz képzett munkaerőt találni az ilyen bányákba, és ez egy hátráltató tényezője annak, hogy új műveletekbe fogjanak bele. Emellett minden bányásznak szüksége van arra, hogy a mindennapi szükségleteit – úgy mint például az étkezés, alvás, tisztálkodás – elvégezhesse, tehát alapvetően egy lakókörnyezetet kell biztosítani a dolgozók számára.”

Egy teljesen önállóan működő közlekedési rendszer lehetővé teszi alkalmazója számára, hogy sokkal inkább saját üzletére koncentrálhasson, ahelyett, hogy a vállalatirányítás részleteibe belemenjen.

„Egy ilyen nagyszabású alkalmazás, mint ez a rendszer is, minimálisra csökkenti a zsúfoltságot, növeli a jármű kihasználtságát, megkönnyíti a teherszállítást, és biztosítja, hogy minden teherautó a megfelelő időben végezze el a megfelelő tevékenységet. Képzeljünk el egy olyan várost, ahol az áruk és az emberek áramlása akadálymentes, ahol nincsenek felesleges közlekedési rendszerek, nincsenek forgalmi dugók és még a környezet is tiszta” – tette hozzá Nyström.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia az EU-tagság megszűnése után sem züllik...

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Összejön a két Korea?

Az "észak-déli" közös női hokicsapat olimpiai indulása pedig...

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Kitör az atlanti kereskedelmi háború?

Megtorló kereskedelmi intézkedéseket helyezett kilátásba Donald Trump az...

Vagyon

Bill Gates és Jeff Bezos a kanyarban sincs hozzá képest.

Ebben különbözik az áltagembertől Elon Musk, Mark Zuckerberg vagy éppen...

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az autóiparban rejlik a magyar gazdaság jövője »

4IG 2040 (-5,56 ) ALTEO 715 (-1,38 ) ALTERA 645 (2,38 ) ANY 1390 (0,36 ) APPENINN 706 (0,86 ) CIGPANNONIA 433 (-2,70 ) CSEPEL 1130 (-2,59 ) Duna House A 3940 (0,51 ) ELMU 26600 (0,76 ) EMASZ 24000 (0,84 ) ESTMEDIA 45 (-1,11 ) FHB 692 (0,87 ) GSPARK 3650 (-0,27 ) KONZUM 3070 (-1,76 ) KPACK 7300 (-2,67 ) KULCSSOFT 1020 (7,94 ) MOL 2844 (-1,18 ) MTELEKOM 464 (-0,96 ) NORDTELEKOM 43 (-6,52 ) NUTEX 51 (-0,39 ) OPUS 641 (1,58 ) OTP 11590 (1,58 ) OTT1 252 (0,80 ) PANNERGY 706 (2,32 ) RICHTER 6080 (3,05 ) SET Group 214 (-1,83 ) WABERERS 4700 (-1,67 )