Lego-módszerrel erősítenek az oktatásban

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Világszerte bevált, több tantárgynál is alkalmazható oktatási módszertan érkezhet a magyar iskolákba a kormány és a Lego Manufacturing Kft. által 2016 novemberében kötött, az oktatási ágazatot érintő kiegészítő megállapodásnak köszönhetően - közölte Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.

Uniós forrásokkal

A parlamenti államtitkár tájékoztatása szerint Czunyiné Bertalan Judit kormánybiztos koordinálása mellett, 2015 januárja óta dolgoznak azon, hogy ez, a több országban sikeresnek bizonyult nemzetközi gyakorlat, a Lego oktatás módszertan a magyar gyerekek számára is elérhetővé váljon.

Elmondta: az uniós forrásból megvalósuló program kiírása után minden iskolának lehetősége lesz pályázat benyújtására. Az elbírálás során előnyt élveznek majd a hátrányos helyzetű, illetve alacsonyabb tanulói átlagponttal rendelkező iskolák - jelezte a parlamenti államtitkár.

Rétvári Bence kiemelte, hogy a Lego oktatási programja segíti a gyerekek motiválását, erősíti a hátrányosabb helyzetű régiók felzárkózását célzó oktatási stratégiát. Az új módszertan alapvető készségfejlesztéssel támogatja a szaktárgyi tudást, és lehetővé teszi, hogy a fiatalok a munkaerő-piacon aktívabb, kreatívabb, versenyképesebb tudással tudjanak majd érvényesülni - sorolta.

Motivál és fejleszt

Kitért arra is, hogy a módszertan a Lego Education különféle csomagjaitól függően több tantárgy keretén belül alkalmazható. Példaként említette a matematika, informatika, természettudományi tárgyakat, a magyar irodalmat, magyar nyelvtant, idegen nyelveket. Megjegyezte: a program eredményeinek nyomon követéséért szükséges lesz a projekten belüli beválás vizsgálat elvégzése.

A Lego módszertanát eddig több mint 50 külföldi iskolában próbálták ki, jó eredménnyel. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a módszer a tantárgy oktatásában új megközelítést és lehetőséget ad, mind a diákoknak, mind a pedagógusoknak - jelezte Rétvári Bence.

A Lego mérnökei a különféle segédeszközeiket úgy alkották meg, hogy a kísérletekben részt vevő diákok aktív közreműködésük nyomán első kézből, saját bőrükön szerzett tapasztalatokkal fejlesszék a szerkezetekkel, azok működésével, valamint a programozási technikákkal összefüggő ismereteiket.

A diákok átélhetik az önálló felfedezés izgalmát, valamint olyan létfontosságú készségekre tehetnek szert, melyek jövőbeli sikereik zálogai lehetnek - mondta a parlamenti államtitkár.

Hirdetés
Brexit

Az Egyesült Királyság európai uniós tagságának megszűnése (Brexit) után is...

Az Európai Bizottság tudomásul vette és alaposan meg fogja vizsgálni az...

Forex mazsoláknak

A money managementről, vagyis azzal kapcsolatban legalább egy nagyon...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Világgazdasági válságot gerjeszt Korea?

Nem a háborús konfliktus az egyetlen veszélye az Egyesült Államok és...

Nyáron felelőtlenebbek vagyunk?

Vajon csak a tömegszerűség hat ilyenkor, vagy tényleg fellazulunk a melegben....

Barát vagy betörő a hacker?

Nem csitul a felháborodás, amit az éjszaka közepén, a saját otthonából...

Vagyon

A második negyedévben nőtt a háztartások pénzügyi vagyona 874...

Újabb észak-koreai magánszemélyek és vállalatok ellen rendelt el szankciókat...

Hirdetés
Találtuk

Vasárnaptól utazhatsz nosztalgia HÉV-en

Az idén 130 éves budapesti hévközlekedés méltó ünnepléseként a vasút...

Veszélyesen kevés tejterméket fogyasztanak a gyerekek

A 10-12 éves korú gyermekek 42%-a mindössze hetente néhány alkalommal, 16%-uk...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Minőségi oktatásra van szükség »

ANY 1382 (0,14 ) APPENINN 355 (13,78 ) CIGPANNONIA 287 (5,13 ) CSEPEL 1070 (-4,46 ) ELMU 23750 (0,21 ) ENEFI 257 (2,80 ) FUTURAQUA 34 (3,03 ) GSPARK 3840 (0,26 ) KONZUM 1849 (0,65 ) MOL 23160 (0,04 ) MTELEKOM 475 (0,21 ) NORDTELEKOM 9 (2,17 ) NUTEX 72 (-5,26 ) OPIMUS 202 (0,50 ) OTP 10045 (0,15 ) OTT1 49 (2,08 ) PANNERGY 430 (0,70 ) RICHTER 6561 (0,17 ) TRINV 29 (7,41 ) ZWACK 16850 (0,09 )