A futballrajongás a nászutat is kiütheti a mezőnyből

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Minden tizedik futballrajongó kihagyná a nászútját, hogy láthassa kedvenceit a Bajnokok Ligája döntőjében, derült ki a Mastercard legfrissebb felméréséből, amelyben 16 ország 10 500 fanatikus futball rajongója vett részt. A kutatásból az is kiderült, hogy egy portugál kisgyerek már 7 évesen kiválasztja kedvenc csapatát és az ukránok akár 9 órát utaznának egy meccs kedvéért.

A felmérés eredményei

A Mastercard friss kutatása szerint a brit szurkolók a leglelkesebbek és legvidámabbak, de a portugálok választják ki leghamarabb kedvenc csapatukat. Őket a spanyolok követik (16 százalék) nem sokkal megelőzve az olaszokat (12 százalék). Utóbbi két nemzet rajongói az idei fináléban is összemérhetik erejüket, hiszen Cardiffban a Juventus és a Real Madrid dönt a legrangosabb európai kupa sorsáról.

“A 12. játékos” elnevezésű felmérésben a Mastercard, az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos szponzoraként más érdekességeket is feltárt. Például minden tizedik fanatikus akár a nászútját is elhalasztaná, ha helyette lehetősége lenne saját csapatának szurkolni a BL-döntőben.

Nagy a vállalkozó kedv

Ennél is többen vannak azok, akik egy munkahelyi hiányzást is bevállalnának, vagy kihagynák egy közeli barátjuk születésnapi buliját. Előbbire minden negyedik, utóbbira minden harmadik válaszadó lenne hajlandó.

A futball fanatizmust pedig a szerelem sem képes elfeledtetni, sőt, a brit drukkerek 11 százaléka nem hajlandó randizni rivális csapat szurkolójával. Ennél a görögök és spanyolok is megengedőbbek, közülük mindössze 4 százalék zárkózott el egy ilyen jellegű találkozótól.

Az utazásról

A kutatásban arról is megkérdezték a drukkereket, mennyit utaznának, hogy láthassák kedvenc csapatukat. A legkényelmesebbnek a hollandok bizonyultak, akik kevesebb mint négy órát hajlandóak utazni egy meccsre és 41 százalékuk egyébként is szívesebben követi tévén az eseményeket.

Ugyanakkor egy átlagos ukrán szurkolót egy kilenc órás úttól sem riad vissza, ha kedvenceiről van szó. Hasonlóan lelkesek a lengyelek 8 és fél óra utazással, illetve a törökök, akik több mint hét órát is kibírnak, csak hogy élőben láthassák csapatukat.

“Nagyon szerencsés vagyok, hogy az egész világot bejárhattam karrierem során. Az európai kupameccsek voltak életem legemlékezetesebb estéi, és ebben hatalmas szerepe volt a szurkolóknak’ – mondta Ryan Giggs, a Mastercard Bajnokok Ligája nagykövete.

 „A Bajnokok Ligája számos emlékezetes pillanatot adott a futballvilágnak, de a szurkolók azok, akiknek köszönhetően létrejön a varázslat. A Mastercard ezt a felbecsülhetetlen légkört támogatja és ebben szeretne részt venni.” - mondta Ann Cairns a Mastercard nemzetközi piacokért felelős elnöke.

A kutatás egyéb érdekes megállapításai

A török szurkolók akár 608 fontot is elköltenek, hogy láthassák kedvenc csapatuk mérkőzését, míg az oroszoknál ez a költés 553 font körül mozog. Az ukrán szurkolók 66 százaléka még egy lottónyereményt is feladna, ha cserébe láthatná a BL döntőjében kedvenc csapatát (az európai átlag 13 százalék).  

Egy átlagos brit 13 éves kora környékén döntötte el, hogy melyik csapatnak szurkol, és bő egy évvel később már el is látogatott kedvence mérkőzésére. A portugálok ennél jóval hamarabb választják ki kedvencüket, átlag 7 évesen és 11 hónaposan már tudják, kinek fognak szurkolni és körülbelül 11 éves korukban mennek el élőben is megnézni kedvenceiket. 

Hirdetés
Brexit

Jót tenne a brit gazdaságnak, ha az Egyesült Királyság mégsem lépne ki az...

A héten számos piacmozgató eseményre kerül sor, így többek között a...

Téli kikapcsolódás az Alpokban

Az ausztriai téli üdülés az életöröm igazán különleges formája, amely során...

Forex mazsoláknak

Rövid poszt következik. Szembe kell néznem ugyanis néhány dolgokkal.

Hirdetés
Szavazz!

Kell nekünk az euró?

Újra fellángolt a vita, hogy vajon bevezetik-e nálunk az eurót, s ha igen,...

Külföldre megyünk orvoshoz?

Egyre durvább a magyarországi orvoshiány. Ami ráadásul, már közép-európai...

Hunok legyünk vagy avarok?

Meglepő eredményre jutottak a honfoglalás kori leleteket vizsgáló szegedi...

Vagyon

A befektetési alapok vagyona szeptemberben 58 milliárd forinttal, 1...

Emelkedő bevételek mellett jelentősen nőtt a Morgan Stanley amerikai...

Hirdetés
Találtuk

Ilyen hurrikánt még nem látott Európa

Meteorológiai kuriózum az Ophelia hurrikán, amely hétfőn éri el a...

Melyik magyar szálloda a Facebook királya?

Több mint hatezer Facebook-rajongót gyűjtött idén nyáron a Tisza Balneum...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Bankkártya vagy mobil? Bármelyikkel fizethetsz »

4IG 2294 (1,73 ) ALTERA 2600 (15,45 ) APPENINN 550 (0,92 ) CIGPANNONIA 281 (-1,75 ) CSEPEL 1011 (0,10 ) Duna House A 3700 (-0,67 ) ELMU 25105 (-1,59 ) EMASZ 22770 (-0,74 ) FHB 544 (-0,18 ) GSPARK 3790 (-0,79 ) KONZUM 2330 (-0,30 ) KULCSSOFT 860 (1,78 ) MASTERPLAST 620 (12,73 ) MOL 3150 (0,70 ) MTELEKOM 475 (-0,42 ) NUTEX 74 (-3,90 ) OPUS 267 (0,75 ) OTP 10650 (0,38 ) OTT1 54 (3,85 ) PANNERGY 536 (0,19 ) RABA 1300 (1,17 ) RICHTER 6595 (-0,48 ) ZWACK 16750 (-0,30 )