Magyar vitorlás flotta Splitben

| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Idén már Splitben is egyforma hajókból álló, úgynevezett One Design flottát üzemeltet az Adriatic Challenge.

Pár évvel ezelőtt az orosz regatták kavarták fel az állóvizet az adriai vitorlás piacon. Nem csak meglepetést keltett, de mondhatni, a lehető legjobbkor érkezett a vadonatúj ügyfélkör, mert a 2008-as pénzügyi válság érzékenyen érintette a nagyhajós vitorlázást, hiszen a vállalati büdzsékben ez volt az első sor, amit a nagy költségcsökkentések idején kihúztak.

Fellendülhet az üzleti vitorlázás

A Moszkva elleni szankciók nyomán ugyan némileg visszaesett ez a friss szegmens, de korántsem tűntek el az orosz vitorlázók az Adriáról. És időközben a korábban húzóágazatnak számító vállalati vitorlázás is kezd újra magára találni. A szűk esztendők kialakítottak egyfajta „éhséget” a piacon. A vitorlázó üzletemberek egyre türelmetlenebbül várják, hogy a válságból való kilábolás tovább bővítse az outdoor tréningek lehetőségeit. Nem lenne meglepő, ha ezen a területen látnánk majd kiugró növekedést a következő években.

Finomodik a horvát gazdasági környezet

Az uniós csatlakozás óta eltelt években érezhetően finomodott a gazdasági környezet Horvátországban, ami inkább a nagyobb vállalkozásoknak kedvez – mondta a térség tengerrel nem rendelkező kis országainak vitorlás versenyeit rendező, a regatta szervezésben regionális piacvezető Adriatic Challenge alapító tulajdonosa, Láng Róbert.

Még Zadarban a legnagyobb a hajósűrűség

A változások szerinte abban is tetten érhetőek, hogy a Dalmácia északi kapujának számító Zadar és környéke mellett más régiók is helyet követelnek maguknak a vitorlás piacon. Bár továbbra is a Kornati szigetek vonzáskörzetében a legnagyobb a "hajósűrűség", nem véletlenül, hiszen a Dalmáciába vezető autópálya Zadarnál éri el a tengert. 

Split az első számú repülős célpont

Az Európából nem autóval vagy busszal, hanem repülővel érkezők számára azonban már Split, és a spliti repülőtér túlsó oldalán fekvő Trogir a kiemelt célpont.

Split a második legjelentősebb üzleti központ Horvátországban. A város légi közlekedésére nem csak a turizmus hat ösztönzően, de a spliti leánycégek is, melyek közül soknak a központja a horvát fővárosban található. Ezért Zágrábból a holt szezonban is napi több „üzleti” járat ingázik a tengerparti városba. De Splitet a nagyobb európai városokkal is közvetlen repülőjáratok kötik össze.

One Design flotta

Három marina is épült Splitben – folytatta Láng Róbert, aki úgy gondolta, hogy az Adriatic Challenge sem kerülheti ki ezt az egyre bővülő piacot. Bár továbbra is a Zadar közelében lévő Biograd na Moruból indulva üzemeltetik a hajóik zömét, ám e mellett az idei vitorlás szezonban már Splitben is kialakítottak egy kisebb bázist, ahol 15 teljesen egyforma hajóból (Bavaria 40 S) álló, úgynevezett One Design flottával várják a vendégeket.

Az Adriatic Challenge vitorlás vállalkozást 2005-ben alapította Láng Róbert, aki az autóalkatrész hálózatát adta el, hogy a szenvedélye lehessen egyben a munkája. A cég három üzletágban – regatta, charter, vállalati rendezvények – működik, s új korszakot nyitott a magyar tengeri vitorlázás történetében, amennyiben teljesen egyforma hajókból álló, úgynevezett One Design flottát állított fel az Adrián. Pár éve Balatonfüreden is kialakított egy ilyen „egyen fazonú” nagyhajós flottát. Nevéhez fűződik a Balaton zászlóshajójának számító Nemere II cirkáló teljes felújítása.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

Szombati brit sajtóértesülés szerint a brit kormány külön szabályrendszerrel...

Hirdetés
Szavazz!

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Kitör az atlanti kereskedelmi háború?

Megtorló kereskedelmi intézkedéseket helyezett kilátásba Donald Trump az...

Összecsukható a vagyonolló?

Úgy tűnik nem csak a válság tette a gazdagokat még gazdagabbá, a szegényeket...

Vagyon

A háztartások nettó pénzvagyona 3262 milliárd forinttal nőtt az elmúlt évben...

Nem hagyta érintetlenül a tőzsdék hétfői mélyrepülése a...

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A horvát kormányfővel vitáztak az unió jövőjéről »

ALTEO 715 (-1,38 ) ALTERA 640 (3,23 ) ANY 1370 (-1,08 ) APPENINN 683 (-0,44 ) BIF 1800 (0,56 ) CIGPANNONIA 444 (7,12 ) CSEPEL 1150 (2,68 ) Duna House A 3980 (-0,50 ) ELMU 26400 (1,54 ) EMASZ 24000 (0,84 ) ENEFI 191 (1,06 ) ESTMEDIA 43 (-0,46 ) FHB 690 (-1,43 ) FORRAS/OE 1170 (1,74 ) FUTURAQUA 67 (1,21 ) KONZUM 3085 (-3,14 ) MASTERPLAST 580 (1,75 ) MOL 2896 (0,98 ) MTELEKOM 470 (1,08 ) NORDTELEKOM 48 (-2,86 ) NUTEX 51 (-1,92 ) OPUS 650 (-3,42 ) OTP 11600 (-1,28 ) OTT1 255 (-0,39 ) PANNERGY 692 (-0,86 ) RABA 1445 (1,05 ) RICHTER 5900 (-0,76 ) SET Group 219 (-1,79 )