Magyar vitorlás flotta Splitben

| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Idén már Splitben is egyforma hajókból álló, úgynevezett One Design flottát üzemeltet az Adriatic Challenge.

Pár évvel ezelőtt az orosz regatták kavarták fel az állóvizet az adriai vitorlás piacon. Nem csak meglepetést keltett, de mondhatni, a lehető legjobbkor érkezett a vadonatúj ügyfélkör, mert a 2008-as pénzügyi válság érzékenyen érintette a nagyhajós vitorlázást, hiszen a vállalati büdzsékben ez volt az első sor, amit a nagy költségcsökkentések idején kihúztak.

Fellendülhet az üzleti vitorlázás

A Moszkva elleni szankciók nyomán ugyan némileg visszaesett ez a friss szegmens, de korántsem tűntek el az orosz vitorlázók az Adriáról. És időközben a korábban húzóágazatnak számító vállalati vitorlázás is kezd újra magára találni. A szűk esztendők kialakítottak egyfajta „éhséget” a piacon. A vitorlázó üzletemberek egyre türelmetlenebbül várják, hogy a válságból való kilábolás tovább bővítse az outdoor tréningek lehetőségeit. Nem lenne meglepő, ha ezen a területen látnánk majd kiugró növekedést a következő években.

Finomodik a horvát gazdasági környezet

Az uniós csatlakozás óta eltelt években érezhetően finomodott a gazdasági környezet Horvátországban, ami inkább a nagyobb vállalkozásoknak kedvez – mondta a térség tengerrel nem rendelkező kis országainak vitorlás versenyeit rendező, a regatta szervezésben regionális piacvezető Adriatic Challenge alapító tulajdonosa, Láng Róbert.

Még Zadarban a legnagyobb a hajósűrűség

A változások szerinte abban is tetten érhetőek, hogy a Dalmácia északi kapujának számító Zadar és környéke mellett más régiók is helyet követelnek maguknak a vitorlás piacon. Bár továbbra is a Kornati szigetek vonzáskörzetében a legnagyobb a "hajósűrűség", nem véletlenül, hiszen a Dalmáciába vezető autópálya Zadarnál éri el a tengert. 

Split az első számú repülős célpont

Az Európából nem autóval vagy busszal, hanem repülővel érkezők számára azonban már Split, és a spliti repülőtér túlsó oldalán fekvő Trogir a kiemelt célpont.

Split a második legjelentősebb üzleti központ Horvátországban. A város légi közlekedésére nem csak a turizmus hat ösztönzően, de a spliti leánycégek is, melyek közül soknak a központja a horvát fővárosban található. Ezért Zágrábból a holt szezonban is napi több „üzleti” járat ingázik a tengerparti városba. De Splitet a nagyobb európai városokkal is közvetlen repülőjáratok kötik össze.

One Design flotta

Három marina is épült Splitben – folytatta Láng Róbert, aki úgy gondolta, hogy az Adriatic Challenge sem kerülheti ki ezt az egyre bővülő piacot. Bár továbbra is a Zadar közelében lévő Biograd na Moruból indulva üzemeltetik a hajóik zömét, ám e mellett az idei vitorlás szezonban már Splitben is kialakítottak egy kisebb bázist, ahol 15 teljesen egyforma hajóból (Bavaria 40 S) álló, úgynevezett One Design flottával várják a vendégeket.

Az Adriatic Challenge vitorlás vállalkozást 2005-ben alapította Láng Róbert, aki az autóalkatrész hálózatát adta el, hogy a szenvedélye lehessen egyben a munkája. A cég három üzletágban – regatta, charter, vállalati rendezvények – működik, s új korszakot nyitott a magyar tengeri vitorlázás történetében, amennyiben teljesen egyforma hajókból álló, úgynevezett One Design flottát állított fel az Adrián. Pár éve Balatonfüreden is kialakított egy ilyen „egyen fazonú” nagyhajós flottát. Nevéhez fűződik a Balaton zászlóshajójának számító Nemere II cirkáló teljes felújítása.

Hirdetés
Brexit

Nagyon valószínű, de nem biztos a szabadkereskedelmi megállapodás az EU-val.

Merkel szerint a bizakodás és a tetterő jellemezte az uniós csúcsot.

Forex mazsoláknak

Forex mazsoláknak. - Forex? Mazsoláknak? Mi van? - kérdezhetnéd. Nyugodjál...

Hirdetés
Szavazz!

Szétesik a parlamenti patkó?

A frissen megválasztott francia elnök alig egyéves pártja utcahosszal nyerte...

Veszélyes a közösségi média?

Túl sok bizalmas adatot osztanak meg az átlagemberek az internetes közösségi...

Összekap Európa és Amerika?

A francia elnök még csak vasmarokkal szorongatta hosszú másodperceken át...

Vagyon

Az Állami Számvevőszék lezárta az állami vagyon feletti tulajdonosi...

A befektetési alapok vagyona 44 milliárd forinttal, 0,7 százalékkal nőtt...

Hirdetés
Találtuk

Kiderült, mi okozta a londoni toronytüzet

A Scotland Yard pénteki tájékoztatása szerint egy zárlatos hűtőszekrény...

Egyre gyűlölködőbb Európa

A  populizmus és az idegenellenes gyűlöletbeszéd terjedésének erősödése...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Horvátország felé is fektetnénk gázvezetéket »

4IG 2400 (-7,69 ) ANY 1435 (-0,28 ) APPENINN 212 (-0,47 ) BIF 600 (0,33 ) CIGPANNONIA 220 (-1,35 ) CSEPEL 520 (0,19 ) FHB 526 (-0,57 ) FORRAS/OE 931 (1,09 ) FUTURAQUA 44 (-2,22 ) GSPARK 3840 (-1,46 ) KONZUM 802 (7,65 ) MOL 21790 (0,28 ) MTELEKOM 472 (0,43 ) NUTEX 71 (2,90 ) OPIMUS 125 (8,70 ) OTP 9278 (0,47 ) PANNERGY 402 (-1,71 ) RABA 1261 (-0,71 ) RICHTER 7075 (0,50 )