Magyar vitorlás flotta Splitben

| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Idén már Splitben is egyforma hajókból álló, úgynevezett One Design flottát üzemeltet az Adriatic Challenge.

Pár évvel ezelőtt az orosz regatták kavarták fel az állóvizet az adriai vitorlás piacon. Nem csak meglepetést keltett, de mondhatni, a lehető legjobbkor érkezett a vadonatúj ügyfélkör, mert a 2008-as pénzügyi válság érzékenyen érintette a nagyhajós vitorlázást, hiszen a vállalati büdzsékben ez volt az első sor, amit a nagy költségcsökkentések idején kihúztak.

Fellendülhet az üzleti vitorlázás

A Moszkva elleni szankciók nyomán ugyan némileg visszaesett ez a friss szegmens, de korántsem tűntek el az orosz vitorlázók az Adriáról. És időközben a korábban húzóágazatnak számító vállalati vitorlázás is kezd újra magára találni. A szűk esztendők kialakítottak egyfajta „éhséget” a piacon. A vitorlázó üzletemberek egyre türelmetlenebbül várják, hogy a válságból való kilábolás tovább bővítse az outdoor tréningek lehetőségeit. Nem lenne meglepő, ha ezen a területen látnánk majd kiugró növekedést a következő években.

Finomodik a horvát gazdasági környezet

Az uniós csatlakozás óta eltelt években érezhetően finomodott a gazdasági környezet Horvátországban, ami inkább a nagyobb vállalkozásoknak kedvez – mondta a térség tengerrel nem rendelkező kis országainak vitorlás versenyeit rendező, a regatta szervezésben regionális piacvezető Adriatic Challenge alapító tulajdonosa, Láng Róbert.

Még Zadarban a legnagyobb a hajósűrűség

A változások szerinte abban is tetten érhetőek, hogy a Dalmácia északi kapujának számító Zadar és környéke mellett más régiók is helyet követelnek maguknak a vitorlás piacon. Bár továbbra is a Kornati szigetek vonzáskörzetében a legnagyobb a "hajósűrűség", nem véletlenül, hiszen a Dalmáciába vezető autópálya Zadarnál éri el a tengert. 

Split az első számú repülős célpont

Az Európából nem autóval vagy busszal, hanem repülővel érkezők számára azonban már Split, és a spliti repülőtér túlsó oldalán fekvő Trogir a kiemelt célpont.

Split a második legjelentősebb üzleti központ Horvátországban. A város légi közlekedésére nem csak a turizmus hat ösztönzően, de a spliti leánycégek is, melyek közül soknak a központja a horvát fővárosban található. Ezért Zágrábból a holt szezonban is napi több „üzleti” járat ingázik a tengerparti városba. De Splitet a nagyobb európai városokkal is közvetlen repülőjáratok kötik össze.

One Design flotta

Három marina is épült Splitben – folytatta Láng Róbert, aki úgy gondolta, hogy az Adriatic Challenge sem kerülheti ki ezt az egyre bővülő piacot. Bár továbbra is a Zadar közelében lévő Biograd na Moruból indulva üzemeltetik a hajóik zömét, ám e mellett az idei vitorlás szezonban már Splitben is kialakítottak egy kisebb bázist, ahol 15 teljesen egyforma hajóból (Bavaria 40 S) álló, úgynevezett One Design flottával várják a vendégeket.

Az Adriatic Challenge vitorlás vállalkozást 2005-ben alapította Láng Róbert, aki az autóalkatrész hálózatát adta el, hogy a szenvedélye lehessen egyben a munkája. A cég három üzletágban – regatta, charter, vállalati rendezvények – működik, s új korszakot nyitott a magyar tengeri vitorlázás történetében, amennyiben teljesen egyforma hajókból álló, úgynevezett One Design flottát állított fel az Adrián. Pár éve Balatonfüreden is kialakított egy ilyen „egyen fazonú” nagyhajós flottát. Nevéhez fűződik a Balaton zászlóshajójának számító Nemere II cirkáló teljes felújítása.

Hirdetés
Brexit

Azonnal megoldandó feladatokra figyelmeztet a Gyáriparosok Európai...

A brit gyógyszer- és vegyipari szektor az Európai Unió szabályozási...

Hirdetés
Szavazz!

Meddig szárnyalhat a bitcoin?

Már a csőd szélén álló Venezuela elnöke is saját kriptovalutával akarja...

Minek nyitunk Keletre?

Napokra megbénította a magyar fővárost a kínai miniszterelnök budapesti...

Kiöregszik a magyar?

Amióta csak népszámlálást tartanak Magyarországon, még sosem volt ennyire...

Vagyon

Értéktelen valutákból és régi játékokból nem lehet meggazdagodni. Vagy mégis?

Öt gyanúsítottat hallgattak ki a nyomozók a napokban az úgynevezett...

Hirdetés
Találtuk

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hóra és esőre készülhetünk a jövő héten

Változékony idő várható a jövő héten: többször is kisüthet a nap, de többfelé...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Leszavazták az LNG-terminál terveit »

ALTEO 682 (-1,87 ) ALTERA 3951 (-1,05 ) ANY 1319 (-0,53 ) APPENINN 725 (0,69 ) BIF 1600 (0,19 ) CIGPANNONIA 481 (14,80 ) CSEPEL 980 (-3,26 ) Duna House A 3820 (3,64 ) EHEP 980 (-19,74 ) ELMU 24995 (-0,02 ) ENEFI 216 (-8,86 ) ESTMEDIA 45 (-4,26 ) FHB 733 (0,83 ) FORRAS/T 1300 (-9,72 ) FUTURAQUA 56 (3,70 ) GSPARK 3570 (-0,72 ) KONZUM 3503 (-1,05 ) MASTERPLAST 577 (1,05 ) MOL 2987 (1,77 ) MTELEKOM 461 (-1,28 ) NORDTELEKOM 22 (-4,35 ) NUTEX 72 (1,41 ) OPUS 651 (-1,66 ) ORMESTER 1200 (-1,40 ) OTP 10285 (0,05 ) OTT1 250 (-6,02 ) PANNERGY 530 (1,53 ) RABA 1246 (-0,72 ) RICHTER 6415 (0,23 ) SET Group 102 (4,08 ) WABERERS 4800 (-0,52 ) ZWACK 16750 (-0,24 )