Nagyon sok bicikliutat ígér a kormány

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Mintegy százmilliárd forintból épülhet ki 2019 végéig az összefüggő hazai kerékpárút-hálózat - írja keddi számában a Magyar Hírlap.

Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos a napilapnak elmondta: eddig nem látott nagyságrendű forrás áll rendelkezésre az elkövetkező évek kerékpáros fejlesztéseire. Csak a jövő esztendőre uniós keretből hat-hét milliárd forint garantált, hazai forrásból pedig tizenegymilliárdot különítettek el infrastruktúrabővítésre.

Hozzátette, hogy ezenfelül rendelkezésre áll 8,5 milliárd forintos uniós forrás a fővárosi fejlesztésekre, valamint a területi operatív programokból pályázható pénzek is, amelyeket a települések igényelhetnek meg a megyéken keresztül. Mindent összevetve, a következő években mintegy százmilliárd forint jut úthálózat-fejlesztésre.

Sokat biciklizik a magyar

Révész Máriusz beszélt a kerékpáros fejlesztési célokat 2027-ig meghatározó összefoglaló stratégiai tervről, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban működő kerékpáros főosztály készít elő szakmai szervezetekkel közösen, és amit várhatóan még a jelenlegi kormányzati ciklusban elfogadnak.

Ez a stratégia egyebek mellett a hazai kerékpáros turizmus erősítését és az infrastruktúra bővítését tűzte ki fő céljául. A tervezet és az abban előirányzott fejlesztések azt szolgálják, hogy az eddigieknél legalább százezerrel többen járjanak munkába naponta biciklivel néhány éven belül.

Révész Máriusz elmondta: egy uniós statisztika szerint hazánk Dánia és Hollandia után a közösség országai közül harmadik helyen áll a napi rendszerességgel kerékpározók arányát illetően, amely döntően az alföldi városok kiemelkedően magas számának köszönhető.

Erősítenék a turizmust

Kerékpáros turizmus tekintetében viszont sokkal rosszabbul állunk, hiszen az utóbbi években elsősorban hivatásforgalmi, nem pedig turisztikai útvonalak épültek.

Jelezte: 2019 végére alakulhat ki az az országos, összefüggő kerékpárút-hálózat, amely ugyan még nem jelenti a teljes hálózat kiépülését, de turisztikai szempontból már meg lehet vele jelenni a nyugat-európai turisztikai piacon.

Ilyen vonatkozásban kulcsfontosságú a Duna menti kerékpárút megépítése, a balatoni "bringakör" megújítása, Budapest és a Balaton összekötése, majd ennek folytatása az Eger-Tisza-tó-Hortobágy-Debrecen vonalon, valamint az észak-magyarországi rész fejlesztése - olvasható a napilapban.

Hirdetés
Brexit

Az Európai Unió kész a legambiciózusabb szabadkereskedelmi egyezményt kínálni...

A brit pénzügyminiszter szerint London még a decemberi EU-csúcs előtt...

Forex mazsoláknak

Az éles számlának való nagy bemutatkozásom után már másnap úgy döntöttem...

Hirdetés
Szavazz!

Legyünk e-sport nagyhatalom?

Úgy tűnik a kormányzat elszánt ebben a kérdésben, bár a magyar e-sport még...

Felszámolható az offshore?

A BBC Panorama műsorából derült ki, hogy még az Apple amerikai informatikai...

Szétszakad Spanyolország?

Tanácstalanul szemléli Európa a katalán függetlenség kikiáltását. Kérdéses,...

Vagyon

A befektetési alapok vagyona októberben 84 milliárd forinttal, 1,4...

Bár hazánk 2008 óta GDP-je egyre nagyobb hányadát fordítja K+F tevékenységre,...

Hirdetés
Találtuk

Amerikai rakétákból vásárol be Lengyelország

Az Egyesült Államok 10,5 milliárd dollár értékben ad el Patriot rakétavédelmi...

Ilyen lesz a jövő orvoslása

Brüsszel tervei szerint az évtized végére már a legtöbb tagállam betegadatai...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Etyekről Tarjánba visz a legújabb kerékpárút »