Nagyon sok bicikliutat ígér a kormány

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Mintegy százmilliárd forintból épülhet ki 2019 végéig az összefüggő hazai kerékpárút-hálózat - írja keddi számában a Magyar Hírlap.

Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos a napilapnak elmondta: eddig nem látott nagyságrendű forrás áll rendelkezésre az elkövetkező évek kerékpáros fejlesztéseire. Csak a jövő esztendőre uniós keretből hat-hét milliárd forint garantált, hazai forrásból pedig tizenegymilliárdot különítettek el infrastruktúrabővítésre.

Hozzátette, hogy ezenfelül rendelkezésre áll 8,5 milliárd forintos uniós forrás a fővárosi fejlesztésekre, valamint a területi operatív programokból pályázható pénzek is, amelyeket a települések igényelhetnek meg a megyéken keresztül. Mindent összevetve, a következő években mintegy százmilliárd forint jut úthálózat-fejlesztésre.

Sokat biciklizik a magyar

Révész Máriusz beszélt a kerékpáros fejlesztési célokat 2027-ig meghatározó összefoglaló stratégiai tervről, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban működő kerékpáros főosztály készít elő szakmai szervezetekkel közösen, és amit várhatóan még a jelenlegi kormányzati ciklusban elfogadnak.

Ez a stratégia egyebek mellett a hazai kerékpáros turizmus erősítését és az infrastruktúra bővítését tűzte ki fő céljául. A tervezet és az abban előirányzott fejlesztések azt szolgálják, hogy az eddigieknél legalább százezerrel többen járjanak munkába naponta biciklivel néhány éven belül.

Révész Máriusz elmondta: egy uniós statisztika szerint hazánk Dánia és Hollandia után a közösség országai közül harmadik helyen áll a napi rendszerességgel kerékpározók arányát illetően, amely döntően az alföldi városok kiemelkedően magas számának köszönhető.

Erősítenék a turizmust

Kerékpáros turizmus tekintetében viszont sokkal rosszabbul állunk, hiszen az utóbbi években elsősorban hivatásforgalmi, nem pedig turisztikai útvonalak épültek.

Jelezte: 2019 végére alakulhat ki az az országos, összefüggő kerékpárút-hálózat, amely ugyan még nem jelenti a teljes hálózat kiépülését, de turisztikai szempontból már meg lehet vele jelenni a nyugat-európai turisztikai piacon.

Ilyen vonatkozásban kulcsfontosságú a Duna menti kerékpárút megépítése, a balatoni "bringakör" megújítása, Budapest és a Balaton összekötése, majd ennek folytatása az Eger-Tisza-tó-Hortobágy-Debrecen vonalon, valamint az észak-magyarországi rész fejlesztése - olvasható a napilapban.

Hirdetés
Brexit

A volt brit miniszterelnök szerint a majdani végleges változatról ismét...

Nagy-Britannia az EU-tagság megszűnése után sem züllik...

Hirdetés
Szavazz!

Kellenek amatőrök az olimpiára?

A profi teljesítmény számít, vagy az, hogy valaki képes-e kitűnni a tömegből?...

Összejön a két Korea?

Az "észak-déli" közös női hokicsapat olimpiai indulása pedig...

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Vagyon

4200 milliárd forint fölé nőtt a magyarországi private banking piac...

Bill Gates és Jeff Bezos a kanyarban sincs hozzá képest.

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Kellenek amatőrök az olimpiára? »