Tudni akarod, kik állnak a vizes vébé mögött?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 6 perc

Két város, öt helyszín, hat sportág, közel 2500 sportoló, 17 napig tartó versengések - olvashatjuk a 17. FINA Világbajnokság hivatalos honlapján. De vajon mennyibe kerül egy ilyen nagyszabású sportesemény megvalósítása, és ki biztosítja hozzá a megfelelő alapot?

A sajtó hangos a találgatásoktól; az már biztos, hogy az eredetileg tervezett keretet rég túllépték a munkálatok költségei, melynek legnagyobb terhe kétségkívül a magyar államra hárul. A hazaiak zöme örül, hogy a 2017-es úszó-világbajnokságot nálunk – Budapesten és Balatonfüreden – rendezik meg, de a több, mint 130 milliárd forintos összeget valahonnan bizony el kell vonni.

Még nehezebb lenne azonban a helyzetünk, ha nem lennének azok a hazai és nemzetközi támogatók, akik szolgáltatásaikkal, pénzbeli és egyéb felajánlásaikkal szponzorálják az eseményt.

Hivatalos FINA Partnerek

airweave

Mint jelenleg a legtöbb hivatalos FINA partner, a 2007-ben alakult airweave márka is Japánból indult útjára. A cég megalapításának ötlete Motokuni Takaoka-tól ered, aki 2004-ben vette át nagybátyja halászhajó társaságát, ám nem elégedett meg ennyivel. Számos kísérlet árán felfedezte, hogy a halászat során használt rostszál tökéletesen alkalmas arra, hogy forradalmasítsa a matracipart, és ezáltal az alvást magasabb minőségekbe emelje. Három évvel később Mr. Takaoka leszállította az első szériát korszakalkotó matracaiból, cége pedig azóta is töretlen sikernek örvend.

Ázsia mellett az amerikai piac felé is nyitottak, ahol éves árbevételük meghaladja a 280 millió dollárt. Sportolók százai választják ezt a magas minőséget, hogy ezzel is hozzájáruljanak testük megfelelő regenerálódásához és elképesztő teljesítményeikhez. Az airweave menedzsmentjének köszönhetően nem lesz ez másképp a 17. FINA világbajnokság alatt sem.

ANA

A tokiói székhelyű All Nippon Airways Japán legnagyobb belföldi légitársasága. A csoport 2016-2020-as évekre kitűzött marketing stratégiája – aminek középpontjában a gyors és agresszív terjeszkedés áll – sikeresnek tűnik az elmúlt időszak pénzügyi adatai alapján. A gazdaságilag problémás évek után végre megindult növekedés, mely a 2017 márciusával végződő üzleti évben főként a nemzetközi utakon volt érezhető.

Az intézkedések eredményjavító hatását elsősorban nem az árbevétel, hanem az árbevétel-arányos nyereség javulásában tapasztalhatjuk, ami 1,24 százalékponttal növekedett, ugyanis konszolidált adózott eredményük 99,31 milliárd japán jenre (kb. 831 millió euró) ugrott. Ebből is látszik, hogy az árfolyamok kedvezőtlen alakulását képesek voltak a működési költségek megfelelő arányú csökkentésével ellensúlyozni; mind a tulajdonosok, mind pedig a FINA örömére.

arena

A márka alapítója nem más volt, mint Horst Dassler, az Adidas márka létrehozójának fia – és sokáig a francia Adidas cég vezetője–, aki az 1972-es müncheni olimpia alkalmával – mikor is a legendás úszó, Mark Spitz 7 versenyszámban is világcsúccsal diadalmaskodott– kapott ihletet egy új brand létrehozására. A vállalat vezető szerepet tölt be az úszással kapcsolatos tevékenységek piacán, legyen szó verseny-, szabadidős úszás, strandolás, vagy wellness programokról. Meglepő lenne tehát, ha nem szerepelne évről-évre a FINA rendezvények fő támogatói között. A világ több mint 120 országában jelen van; neve már egyet jelent a vizes világ legmagasabb minőségű termékeivel.

Midea

A kínai központú - elektromos készülékek gyártásával foglalkozó – cég világszerte több mint 100 ezer munkavállalót foglalkoztat, és 21 gyártóüzemmel, valamint 260 logisztikai központtal rendelkezik. A 2016-os év különös jelentőséggel bírt a Midea csoport életében, ugyanis megvásárolta a – már önmagában jelentős méretű – német KUKA Robotics nevű céget.

Fejlődésük igazi sikertörténetnek tekinthető, a céget 1968-ban alapították, ekkor még kupakok gyártásával foglalkozott, majd folyamatos fejlődés és portfólióbővítés mellett 2013-ban tőzsdére került, valamint a világ vezető nagyvállalataival kooperált. A Midea csoport tevékenységei között megtalálható a világítással kapcsolatos eszközök, vizes felszerelések, padlóápolással kapcsolatos termékek, konyhai kis- és nagygépek, hűtőberendezések, légkondicionáló berendezések gyártása is. Árbevétele és adózás utáni eredménye is 15 százalék körüli növekedést mutatott a tavalyi évben. Utóbbi értéke 15,86 milliárd kínai jüan (kb. 2,17 milliárd euró) volt az utolsó lezárt üzleti évben. Árbevétel-arányos nyeresége pedig mindkét évben megközelítette a 10 százalékot.

Myrtha Pools

A Myrtha Pools az arena-hoz hasonlóan olasz gyökerekkel rendelkezik, de már világszerte több mint 70 országban jelen van. Évente átlagosan 1 500 új medencét építenek exkluzív technológiák alkalmazásával; mely megkülönbözteti őket versenytársaiktól. Különlegessége többek között abban is rejlik, hogy képesek megfelelően reagálni a felmerülő speciális igényekre, például a szinkronúszás és műugrás által támasztott követelményekre is. Az elmúlt években betörtek a szórakoztató és szabadidős vízi tevékenységek piacára is. Tavaly közel 67 millió eurós forgalmat bonyolítottak Olaszországban.

Nikon

A Nikon 1917-ben alakult, tokiói központú, globálisan elismert cég, mely világelső a digitális képalkotás, precíziós optika és egyéb fényképezőgépek, valamint kiegészítő eszközök gyártása terén. A 2017. márciusában végződő üzleti évükre már érezhetően negatív hatással volt az amerikai elnökválasztás eredménye (bevételének körülbelül 25 százaléka az USA-ból származik), csakúgy, mint a Brexit megszavazása, még úgy is, hogy a magánszemélyek fogyasztása folyamatosan növekedett.

IFRS szerinti konszolidált beszámolója alapján árbevétele 11 százalékkal mérséklődött az előző évhez képest, így „mindössze” 749,27 milliárd jenre (6,27 milliárd euró) rúgott; miközben adózott eredménye negatívba fordult át. A költségek csökkentése miatt a főbb stratégiai célok újratervezésére és a munkavállalók önkéntes nyugdíjba küldésére is sor került a tavalyi év folyamán. Ennek ellenére számos sportesemény támogatásában részt vesz a cégcsoport, ráadásul a Galatasaray futball csapat hivatalos társszponzora is.

Omega

Az Omega órákat is gyártó svájci Swatch Group 34 éve jött létre az ASUAG és a SSIH (ami az Omega és Tissot társulása) egyesüléséből. Jelenleg több mint 36 ezer embert foglalkoztatnak a világ több, mint 50 országában, és olyan márkák fémjelzik őket, mint a Breguet, Blancpain vagy Harry Winston. A terrortámadásokra reagáló szigorúbb védelmi szabályozások nem kedveztek a kereskedelemnek, valamint a Brexit júniusi megszavazása, és ennek árfolyamokra gyakorolt hatása szintén megnehezítette a Swatch Group életét is.

A svájci frankot végig felértékelve tartotta az ország, így viszont relatíve megdrágultak a termékek, és visszaesett a bevétel. A csoport adózott eredménye 47 százalékot esett a tavalyi 1,12 milliárd svájci frankról (kb. 1 milliárd euró). Ennek hatására az árbevétel-arányos nyereségük is 5,4 százalékpontot romlott. A jövőt illetően azonban bizakodóak a cégvezetők, hiszen 2017-ben már jelentős növekedést tapasztaltak az áruik iránti keresletben, valamint az elmúlt néhány év alatt kedvezőtlen kapacitáskihasználtság mellett is megtartották eszközeiket, így most megfelelően tudnak reagálni a hirtelen változó igényekre.

Kiemelendő még a FINA szempontjából is kedvező viselkedésük, miszerint a nehezebb időszakokban sem csökkentették marketing kiadásaikat, így a riói olimpiai játékok fontos partnereként is szerepet vállaltak a sport támogatásában.

Samsung

A dél-koreai Samsung 80 országban, több mint 325 ezer alkalmazottal van jelen. A csoport tagjai számos iparágban képviseltetik magukat az elektronikai termékek gyártásán kívül is, foglalkoznak többek között pénzügyi szolgáltatásokkal, hajógyártással, nehéziparral és építőiparral is. A koreai tőzsdén már 1975 óta jegyzik a céget. A csoport 2015-ben mért 9,5 százalékos árbevétel-arányos adózott eredménye ismét megközelítette a 2014-es szintet, és 11,26 százalékra emelkedett a tavalyi évben. Emögött az adózott eredmény 19,23 százalékos növekedése állt.

Yakult

Dr. Minoru Shirota 1935-ben kezdte el árusítani különleges probiotikus tejitalát, melyet a Kyoto Egyetemen fejlesztett ki még korábban. Shirota doktor filozófiája az elmúlt 80 évben megvalósulni látszik, miszerint egy mindenki számára megengedhető árú, egészséges italkülönlegességgel járulhat hozzá a hosszú élet megőrzéséhez. Ma már a világ több mint 33 országában forgalmazzák termékeit és a japán cég kibővítette termékpalettáját egyéb szektorokra vonatkozóan is, mint például a kozmetikai termékek- és gyógyszergyártás területére; de az élelmiszeripari jelenléte továbbra is a bevétel több, mint 90 százalékát teszi ki.

Hazánkban sajnos még nem terjedt el ez a sokak által kedvelt árucikk, de remélhetőleg a Világbajnokság kapcsán Magyarországon is ismertté válhat, és megalakulhat a brand hazai forgalmazói köre. Bár a cégcsoport árbevétele a 2016-tal kezdődő pénzügyi évben 3,1 százalékkal csökkent a korábbi 390,412 millió jenhez (kb. 266 millió euró) képest, ennek ellenére az árbevétel-arányos nyereségén tudott javítani. Majdnem 8 százalékos a mutató értéke, amiből igen jövedelmező működésre következtethetünk.

A 2. oldalon olvashat a magyar szponzorokról.

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Brexit

A Bank of America (BoA) - elsőként az amerikai bankok közül.

A brit külkereskedelmi miniszter szerint "az emberiség egyetemes...

Forex mazsoláknak

Charttípusok, diagramok és gyertyák a terítéken.

Hirdetés
Szavazz!

Felváltják a pénzt a kriptodevizák?

Meglepett a brókercégem: immár a kriptodevizákkal, a Bitcoinnal, az...

Az Adria vagy a Balaton jobb?

Majd minden második magyar tervez az idén nyaralást. És a piackutatások...

Legyőzhetők a multik?

Rekordösszegű, 2,4 milliárd eurós bírságot szabott ki az Európai Bizottság a...

Vagyon

Amikor a Bloomsbury könyvkiadó 1997. június 26-án piacra dobta a Harry Potter...

Az Állami Számvevőszék lezárta az állami vagyon feletti tulajdonosi...

Hirdetés
Találtuk

Eltűnnek lassan a nagy ragadozók a föld színéről

A világ hat nagy ragadozója több mint 90 százalékot vesztett történelmi...

Bécsben már ingyen jár a teherbringa

Egyelőre hét cargobike áll a lakosok rendelkezésére, de szeptembertől...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Marad Gyárfás a FINA vezető testületében »