A Vodafone és a Telenor is kitolná a határidőt

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

Két mobilszolgáltató meghosszabbítaná a feltöltőkártyás ügyfeleket érintő adategyeztetés határidejét; az azonosítást június 30-ig kell elvégezniük az év elején hatályba lépett rendelet alapján.

A Vodafone 2017 év végét tartja biztonságos határidőnek, a Telenor pedig októberig vagy legalább szeptemberig javasol hosszabbítást. A Telekom szerint ideálisabb lett volna egy valamivel hosszabb időszak, de a társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy az ügyfelek a megadott határidőre elvégezhessék a regisztrációt.

Sok volt a leállás

A Vodafone pénteki közleménye szerint a Belügyminisztérium által üzemeltetett, adatellenőrzésre szolgáló rendszer elmúlt hónapokban tapasztalt gyakori hibái és leállásai miatt kétséges, hogy az összes a feltöltőkártyás ügyfelet érintő adategyeztetést sikerül elvégezni június 30-ig, ezért az ügyfelek érdekeit szem előtt tartó és a szolgáltatók számára is biztonságos határidőnek a társaság 2017 év végét tartja.

Közölték azt is, hogy a Vodafone több alkalommal javaslatot tett a határidő kitolására, azonban ezeket eddig nem vették figyelembe az illetékesek. Hozzátették, hogy a Vodafone az elmúlt hónapokban már több százezer prepaid adategyeztetést bonyolított le. A szükséges folyamatok lassan, de megfelelően zajlanak, az üzletekben egyelőre nem alakult ki sorban állás.

A leggyorsabb és legkényelmesebb ügyintézést az online felület biztosítja, de emellett a Vodafone ügyfélszolgálati telefonszámán, valamint személyesen a szolgáltató üzleteiben, továbbá 85 postahivatalban is elvégezhető az adategyeztetés. Közölték azt is, hogy a Vodafone munkatársai a telefonos és a személyes adategyeztetés alkalmával is elkérik az ügyfelek e-mail címét, amelynek megadása csak azok számára kötelező, akik a június elején indított online felületen szeretnék egyeztetni adataikat.

Túl rövid volt az idő

A Telenor szintén azt közölte, hogy többször jelezték már hivatalosan az igényüket a határidő hosszabbítására, folyamatosan egyeztetnek a hírközlési hatóság és a Belügyminisztérium képviselőivel, rendszeresen adnak visszajelzést az adategyeztetés menetéről. A társaság szerint nagyon rövid a törvényben meghatározott határidő és esetenként akadozik a Belügyminisztérium központi adatbázisa, ahol az adatokat le kell ellenőrizni, ezért előfordulhat hosszabb ügyintézés. Hozzátették, hogy a társaság októberig vagy legalább szeptemberig javasolna hosszabbítást.

A Telenornál már több százezer adategyeztetés megtörtént, minden érintettnek küldtek SMS értesítést, de még sokan nem jelentkeztek, így szintén százezres nagyságrendű azoknak a száma, akik nem kezdték el az adategyeztetést. Közölték, hogy a Telenor ügyfelei a társaság üzleteiben személyesen, online a szolgáltató weboldalán, továbbá 380 postahivatalban is egyeztethetik adataikat.

Erős lesz a forgalom

A Telekom azt írta: valóban ideálisabb lett volna, ha egy valamivel hosszabb időszak áll rendelkezésre, (akár néhány hét is segíthetett volna), de a társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy az egyeztetési folyamat egyszerű legyen az ügyfelek számára, és a megadott határidőre odaérjenek. Jelezték, hogy a hatóságokkal folyamatosan egyeztetnek a regisztrációs folyamatról.

A Telekom ügyfelei online felületen, telefonon, személyesen a szolgáltató üzleteiben és a postahivatalokban is intézhetik az adategyeztetést. A társaság eddig még nem tapasztalt torlódást, a kiküldött tájékoztató SMS-ek, ügyféltájékoztatás és a sajtómegjelenések hatására ügyfeleik már nagy számban regisztráltak, kétharmaduk az online csatornát választotta. Ugyanakkor a következő időszakban a Telekom arra számít, hogy nagyon erős lesz a forgalom minden csatornán.

Felhívták a figyelmet, hogy július elsején a nem regisztrált kártyákat a törvényi kötelezettségnek eleget téve ki kell kapcsolniuk. A jogszabály szerint megszűnik az az előfizetés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg a június 30-i határidőig.

Karl Károly, az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője június 1-jei sajtótájékoztatóján jelezte: annak nincs akadálya, hogy határidő utáni egyeztetéssel a szolgáltatók visszakapcsolják a kártyákat, hozzátette ugyanakkor, hogy a hivatalnak nincs tudomása a törvényben megszabott határidő módosításáról. Elmondta azt is, hogy az addigi adatok szerint a feltöltőkártyás adategyeztetés a mintegy 4 millió aktivált kártya mindössze egyharmadánál történt meg.

Hirdetés
Brexit

Az Egyesült Királyság európai uniós tagságának megszűnése (Brexit) után is...

Az Európai Bizottság tudomásul vette és alaposan meg fogja vizsgálni az...

Forex mazsoláknak

A money managementről, vagyis azzal kapcsolatban legalább egy nagyon...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Világgazdasági válságot gerjeszt Korea?

Nem a háborús konfliktus az egyetlen veszélye az Egyesült Államok és...

Nyáron felelőtlenebbek vagyunk?

Vajon csak a tömegszerűség hat ilyenkor, vagy tényleg fellazulunk a melegben....

Barát vagy betörő a hacker?

Nem csitul a felháborodás, amit az éjszaka közepén, a saját otthonából...

Vagyon

A második negyedévben nőtt a háztartások pénzügyi vagyona 874...

Újabb észak-koreai magánszemélyek és vállalatok ellen rendelt el szankciókat...

Hirdetés
Találtuk

Vasárnaptól utazhatsz nosztalgia HÉV-en

Az idén 130 éves budapesti hévközlekedés méltó ünnepléseként a vasút...

Veszélyesen kevés tejterméket fogyasztanak a gyerekek

A 10-12 éves korú gyermekek 42%-a mindössze hetente néhány alkalommal, 16%-uk...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

UPC: több előfizető, nagyobb bevétel »

ANY 1382 (0,14 ) APPENINN 355 (13,78 ) CIGPANNONIA 287 (5,13 ) CSEPEL 1070 (-4,46 ) ELMU 23750 (0,21 ) ENEFI 257 (2,80 ) FUTURAQUA 34 (3,03 ) GSPARK 3840 (0,26 ) KONZUM 1849 (0,65 ) MOL 23160 (0,04 ) MTELEKOM 475 (0,21 ) NORDTELEKOM 9 (2,17 ) NUTEX 72 (-5,26 ) OPIMUS 202 (0,50 ) OTP 10045 (0,15 ) OTT1 49 (2,08 ) PANNERGY 430 (0,70 ) RICHTER 6561 (0,17 ) TRINV 29 (7,41 ) ZWACK 16850 (0,09 )