2024 április 20

Egyre jobban bízunk az új technológiában

A MasterCard harmadik alkalommal publikálta a digitális fizetésekkel és mobil megoldásokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokról szóló éves felmérését (Mobile Payments Study), amely azt mutatta, hogy 2014-ben lényegesen többször jelentek meg a mobilfizetéssel kapcsolatos hírek a közösségi médiában, mint az előző két évben. A beszélgetések hangneme és a fókusza is változott, a felhasználók sokkal pozitívabban nyilatkoztak a mobilfizetésről, mint korábban. Tavaly a posztolók a beszélgetések 94 százalékában kedvező képet festettek az innovatív fizetési formáról, szemben a 2013-as 77 százalékos, és a 2012-es 70 százalékos aránnyal.

A kutatás (Mobile Payments Study)

A felmérést a MasterCard a PRIME Research kutatócéggel közösen készítette. A kutatás során több mint 19,1 millió közösségi média hozzászólást tekintettek át világszerte, a következő csatornákat vizsgálva: Twitter, Facebook, Instagram, fórumok, Weibo (Kína), Google+ és YouTube. A tanulmány 56 nemzetközi piacon megjelenő egyedi fogyasztói véleményt vizsgált, felölelve Észak- és Dél-Amerikát, Európát, Afrikát, Ázsiát és a Csendes-óceáni térséget.

Míg a 2012-es és 2013-as jelentésekben is feltűntek a biztonsággal kapcsolatos félreértések és aggodalmak, 2014-ben a beszélgetések 91 százalékában a felhasználók kedvezően nyilatkoztak a mobilfizetés biztonságáról. Mind a tokenizálás, mind a biometrikus fizetés meghatározó téma volt, jelentősen hozzájárulva ahhoz, hogy az adatbiztonsági kérdések is a legpozitívabb témák között szerepeljenek.

A kutatás megállapította, hogy a mobilfizetésekről szóló beszélgetések fókusza – az innováción keresztül – a mobilfizetés előnyei felé terelődik. A biztonságról kevesebbet beszéltek a felhasználók, sokkal meghatározóbb téma volt a digitális innováció és a mobileszközök nyújtotta jobb felhasználói élmény (71 százalék). A fogyasztók lelkesen osztották meg az okos eszközzel véghezvitt, akár hétköznapi vásárlásaikat is, és úgy látták, hogy a kényelem a mobilfizetés legjobb velejárója (94 százalék). A kutatás szerint a további ösztönzők – például a kupon beváltási lehetőségek és a hűségprogramok – is fontosak a felhasználóknak, a további potenciális előnyök, amelyek a mobilfizetéssel járhatnak majd, pedig erősítik a fogyasztókat abban, hogy mobileszközt használjanak. A felmérés rámutat azokra a lehetőségekre is, amelyeket a MasterPass és más digitális fizetési szolgáltatások kiaknázhatnak.