Ezt várják a kütyürajongók az idei évtől

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az Ericsson 800 millió okostelefon-felhasználó véleményét reprezentáló fogyasztói elemzése hat szolgáltatói feladatot jelölt ki a mobil szélessávú szolgáltatások jelenlegi és jövőbeli, 5G-alapú kínálatával kapcsolatban. A kutatás alapján fogyasztók is azt várják, hogy a technológia elindulását követő 3-4 éven belül az 5G-alapú szolgáltatások jelentik majd a mobil szélessávú technológiák fő irányzatát. A világ okostelefon-felhasználóinak 44 százaléka fizetni is hajlandó az 5G szolgáltatásokért, a fogyasztók szerint ugyanakkor az 5G-alapú jövőben a díjazást már nem az elfogyasztott gigabájok száma fogja meghatározni. De mivel tudják majd a szolgáltatók a fogyasztók bizalmát megszerezni az 5G kapujában?

5G-alapú fogyasztói jövő

Az Ericsson kiadta az eddigi legrészletesebb, 5G-vel kapcsolatos fogyasztói elvárásokról szóló tanulmányt, amely világszerte 800 millió okostelefon-felhasználó véleményét reprezentálja. Az 5G-alapú fogyasztói jövő felé (Towards a 5G consumer future) címmel megjelentetett iparági elemzés egy fogyasztói véleményekből levezetett, hat elemű feladatlistát mutat be, amelynek mentén az 5G technológia bevezetését a szolgáltatóknak biztosítaniuk kellene.

"Legújabb felmérésünkben az 5G-vel kapcsolatos fogyasztói véleményeket nem elkülönítve vizsgáltuk, hanem azokat a még beteljesítetlen felhasználói elvárásokat igyekeztünk feltárni, amelyeknek a szolgáltatóknak a technológia bevezetése során meg kellene felelniük" –mondta Jasmeet Sethi az Ericsson Consumer & Industry Lab vezető tanácsadója.

"A vásárlók sokféle változást akarnak a vásárlási élmény könnyedségétől kezdve a tényleges hálózati teljesítmény javításáig, és azt is szeretnék, ha ezek a változások akár már most is megvalósulnának" - tette hozzá a szakember.

Adatcsomagoknál jóval több kell 

A piacon jelenleg szokásos adatcsomagoknál a fogyasztók fontosabbnak tartják a szélessávú adatátvitel gyorsaságát, illetve a méltányosabb mobil szerződéseket. A szolgáltató és a szolgáltatási csomag kiválasztásánál egyre fontosabb szerepet játszanak a hozzáadott videótartalmak és az innovatív szolgáltatások.

A fogyasztók ezzel párhuzamosan azt várják el a szolgáltatóktól, hogy folyamatosan fejlődjenek, és képesek legyenek személyre szabott szolgáltatáscsomagok kialakítására. 

Több szolgáltatást az 5G-vel

Létezik olyan vélekedés, hogy a fogyasztókat nem érdekli az 5G. Ezzel szemben az 5G szolgáltatások ötlete globálisan az okostelefon-felhasználók 76 százaléka számára vonzó; 44 százalék pedig ténylegesen fizetni is hajlandó lenne az 5G-ért.

A fogyasztók arra számítanak, hogy az 5G az indulástól számított 3-4 éven belül technológiai fő irányzattá válik, és több mint 50 százalék úgy tervezi, hogy az indulástól számított két éven belül használni fog 5G-alapú szolgáltatásokat. 

Több mint harmaduk szerint az 5G a sebességen, a hálózati lefedettségen és az alacsonyabb árakon túlmenően új képességeket is fog kínálni: például hosszabb akkumulátor használati időt, vagy az IoT eszközök csatlakoztathatóságát. A fogyasztók arra számítanak, hogy a felhasznált gigabájtokon alapuló elszámolás korszaka lejár, ehelyett minden 5G szolgáltatásért vagy csatlakoztatott eszközért kell majd egyedi díjakat fizetni.

Gigabájtok, mint fizetőeszköz 

Jelenleg még egy átlagos okostelefon-felhasználó évente 31 gigabájtnyi mobil adatforgalmat hagy kihasználatlanul. Ez 65 órányi videóhívásra, 517 óra streaming zenehallgatásra vagy éppen a Trónok harca sorozat hat évadjának a megtekintésére is elegendő lenne, és mindez élettartamra vetítve nem kevesebb mint 1,5 terrabájtot tesz ki.

Ötből kettő - majdnem minden második - fogyasztó szívesen használná fizetőeszközként ezt a felesleget, akár úgy, hogy elteszi későbbre, akár úgy, hogy eladja vagy elajándékozza.

Könnyed vásárlás, átláthatóbb csomagok

Tíz okostelefon-felhasználóból hat túlságosan összetettnek tartja a mobil adatátviteli szolgáltatáscsomagokat, ráadásul jelentős eltérés van a felhasználók által megvásárolt és ténylegesen fel is használt szolgáltatásmennyiségek között.

Tíz okostelefon-felhasználóból mindössze három elégedett a szolgáltatáscsomagok online bemutatásával. A digitális távközlés élménye ma túl bonyolult, és túl sok erőfeszítést igényel.

A korlátlanság érzése

A fogyasztók nem korlátlan adatcsomagokat akarnak, viszont a korlátlanságot szeretnék érzékelni. A fogyasztók sokkal inkább a nyugalom miatt vásárolnak korlátlan adatcsomagokat, és nem a tényleges felhasználás miatt. A szolgáltatóknak alternatív módokat kell kitalálniuk, hogy ezt a szabadságélményt biztosítani tudják.

Valós hálózati teljesítményt

A fogyasztók szerint az 5G-alapú jövő felé haladva a szolgáltatóknak el kellene kerülniük a minden alapot nélkülöző marketingszlogeneket. Ehelyett a tényleges hálózati élményre kellene törekedniük, és arra, hogy marketingjükben becsületesebbek legyenek. A jelentés szerint a fogyasztóknak mindössze négy százaléka hiszi el a szolgáltatók által a saját hirdetésekben közölt információkat és a hálózati teljesítményre vonatkozó saját statisztikáikat.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britannia a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) után tervezett átmeneti...

Szombati brit sajtóértesülés szerint a brit kormány külön szabályrendszerrel...

Hirdetés
Szavazz!

Összeomlik a részvénypiac?

Két éve nem látott mélyrepülést produkáltak múlt hét végén a tengerentúli...

Kitör az atlanti kereskedelmi háború?

Megtorló kereskedelmi intézkedéseket helyezett kilátásba Donald Trump az...

Összecsukható a vagyonolló?

Úgy tűnik nem csak a válság tette a gazdagokat még gazdagabbá, a szegényeket...

Vagyon

A világ lakóinak magánvagyona eléri a 215 billió dollárt a New World Wealth...

A háztartások nettó pénzvagyona 3262 milliárd forinttal nőtt az elmúlt évben...

Hirdetés
Találtuk

Mire jó a szemétrendőrség? Bécs megmutatta

Az elmúlt tíz évben az osztrák főváros köztisztasága a szigorú...

Kinek a hibája, hogy elhízott a fél világ?

A rossz táplálkozás különféle következményei eltérő mértékben, de Európa és...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Indulhat az 5G? »