2024 április 16

Ilyen lesz a televíziózás 2020-ra

A kutatás, amelyben hat hónapon keresztül az Ericsson globális szervezetéhez tartozó több száz munkatárs dolgozott kulcsfontosságú trendeket határoz meg, amelyek megvalósulása az egyes térségek infrastruktúrájától és gazdasági fejlettségétől függően eltérő lesz. A fejlett piacokra vonatkozóan a következőket jósolják:

információ technológia hírközlés 123rfValóra válik a hálózatba kapcsolt társadalom

A szélessávú hálózathoz 15 milliárd, videoszolgáltatások használatára alkalmas eszköz csatlakozik majd. Ez a televíziózás élményét is átalakítja. A mobil szélessáv minden térségben elengedhetetlen, a feltörekvő piacokon pedig alapvető fontosságú.

Továbbra is a tartalom- és szolgáltatáscsomagokban rejlik a legnagyobb lehetőség

A fogyasztók számára érték az egyszerűség: szívesen veszik, ha egyetlen számlát kapnak az összes szolgáltatásról. A szélessáv iránti alapvető igény azonban lehetővé teszi az ajánlatok megkülönböztethetőségét a szélessávú hozzáféréstől és tartalomtól függően.

Az igény szerinti szolgáltatások aránya kiegyenlítődik az élő/lineáris szolgáltatásokéval

A szélessávú hozzáférés felgyorsítja a fogyasztói szokások már folyamatban lévő eltolódását az igény szerinti tartalom-hozzáférés felé, amely ekkor már a fogyasztás 50%-át teszi ki.

Az új belépők új befektetéseket jelentenek

A mobil szélessáv kapacitásának és elterjedésének növekedése, illetve a minden eddiginél több csatlakoztatott eszköz eredményeképpen bármely nagykapacitású eszköz prémium minőségű „TV-aggregátorrá” válhat.

laptop_digitális_kapcsolat_123rfRohamosan nőnek a piaci bevételek 

A piaci bevételek 750 milliárd dollárra nőnek a 2013-ban elért 530 milliárd dolláros értékről. A bevételek eloszlása azonban eltolódik a tartalomtulajdonosok, műsorszóró vállalkozások, televízió-szolgáltatók és hálózatüzemeltetők felé, elsősorban azért, mert a márkák egyre fontosabbnak tartják a hirdetési tevékenységet.

OTT tartalom szállítás mindenkinek

Az OTT (over-the-top) tartalom szállítása minden tévészolgáltó vagy tartalomtulajdonos rendelkezésére áll a fogyasztók elérése és a kiépített szélessávú szolgáltatásplatformok fejlesztése érdekében.