2024 április 23

Lassan már csak netezésre használjuk a mobilunkat

A mobil előfizetések száma mintegy 6,8 milliárd volt az idén június végén, az előfizetők tényleges száma ugyanakkor 4,6 milliárd körül van, mivel sokan több előfizetéssel is rendelkeznek. A mobil szélessávú előfizetések száma meghaladta a 2,4 milliárdot.

A második negyedévben globálisan 80 millió új mobil előfizetést kötöttek, a növekedés éves szinten 6 százalékos, az előző negyedévhez képest pedig 1,1 százalékos. A mobil szélessávú előfizetések száma 140 millióval bővült, ez éves szinten 35 százalékos növekedés. A jelenleg a legfejlettebbnek számító LTE-technológia előfizetőinek száma a negyedév során 40 millióval nőtt és elérte a 280 milliót.

A legtöbb új előfizetést a második negyedévben Kínában kötötték, mintegy 12 milliót, Oroszországban és Indiában egyaránt 5 millióval, Indonéziában pedig 4 millióval gyarapodott az előfizetések száma.

A második negyedévben 300 millió okostelefont adtak el világszertte, ez az összes eladott készülék több mint 65 százaléka, míg egy évvel korábban arányuk 55 százalék volt. Az összes mobiltelefon előfizetésből körülbelül 35 százalék kapcsolódik okostelefonokhoz.

A globális mobil lakossági lefedettség 2014 második negyedévében 94 százalékos volt. Megjegyzik, hogy a mobilpenetráció, éppen az egy főre jutó előfizetések magas számának köszönhetően, a közép-kelet-európai régióban a legmagasabb.

Egyre csak nő az adatforgalom

Az alábbi grafikon az összesített globális havi adat- és beszédforgalmat mutatja. Az ábrán az adatforgalom erőteljes bővülése látható, bár mérséklődő növekedési ütem mellett; a beszédforgalom gyakorlatilag stagnál.

A mobil adat-előfizetések száma gyorsan növekszik és az előfizetésenkénti átlagos adatmennyiség folyamatos növekedésével együtt képviseli az adatforgalom növekedésének hajtóerejét. Az adatforgalom 2014 I. negyedéve és 2014 II. negyedéve között körülbelül 10%-kal nőtt.

A forgalom szintjében nagy különbségek vannak a piacok, területek és szolgáltatók között.

Ezeket a mért adatokat az Ericsson több éven át gyűjtötte össze olyan kereskedelmi hálózatok széles körére alapozva, amelyek együtt lefedik a világ összes térségét. Ezek alkotják a reprezentatív alapot a világ mobilhálózatai teljes forgalmának számításához.