Óriási növekedésről számolt be a Huawei

| forrás:
TF-információ

A Huawei fogyasztói üzletága 178 milliárd kínai jüan bevételre számít a 2016-os pénzügyi évben, amely az előző évhez képest 42 százalékkal nagyobb bevételt jelent. Ezzel a vállalat az egymást követő ötödik évben folytatja a növekedést - tájékoztattak hétfői közleményükben.

Jelentős pozíciónyerés

Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója elmondta, hogy az IPSOS piackutató cég szerint a vállalat márkaismertsége jelentősen növekedett világszerte és az anyaországon túl is: Kínán kívül 76 százalékról 81 százalékra emelkedett.

Továbbá 66,7 százalékkal növekedett azoknak az anyaországon kívüli felhasználóknak a száma is, akik fontolgatják a vállalat készülékeinek megvásárlását, márka preferenciájuk pedig 100 százalékkal emelkedett. 

A GfK piackutató 2016 októberében publikált adatai szerint pedig a Huawei részesedése 11,3 százalékra emelkedett a globális okostelefon piacon, emellett a vállalat fogyasztói üzletága jelentős áttörést ért el tavaly Európában a prémium kategóriában, a P9 és a P9 Plus telefonok eladásainak köszönhetően.

A GfK adatai szerint a Huawei 33 országban több mint 15 százalékos, 18 országban pedig több mint 20 százalékos piaci részesedéssel bír, míg Északkelet- és Nyugat-Európában a Huawei piaci részesedése meghaladja a 15, illetve a 10 százalékot.

Növekedés az okostelefon és tablet szállításoknál

2016-ban a Huawei több mint 139 millió okostelefont szállított ki. Ez 29 százalékos növekedést takar 2015-höz képest, amely jelentősen nagyobb, mint a globális okostelefon piac 0,6 százalékos növekedése az IDC adatai alapján.

„A nehéz piaci körülmények ellenére a Huawei fogyasztói üzletága továbbra is kiemelkedő tempóban növekszik az iparágban. Ez egyrészt a felhasználókat előtérbe helyező és innováció-központú szemléletünknek köszönhető, másrészt pedig elköteleződésünknek aziránt, hogy egy prémium márkát építsünk fel. 2017-ben tovább erősítjük majd kutatás-fejlesztési tevékenységünket, ellátói láncunkat, értékesítési csatornáinkat, szolgáltatásainkat és minden olyan területet, amely hatékonyságunk további növelését és kapacitásainkat fejleszti” – mondta el Richard Yu.

Új modell

A legsikeresebb modell a német optikai céggel, a Leicával közösen tervezett dual kamerával felszerelt P9 okostelefon. Ebből és a P9 Plusból a vállalat több mint 10 milliót darabot adott el a tavalyi évben.

A Huawei legújabb prémium okostelefonja, a Mate 9 sorozat is nagy siker: piacra dobásának első két hónapjában eladásai 50 százalékkal meghaladták elődje, a Mate 8 eladásait. A Huawei Kínán kívüli okostelefon szállításai nagyjából az anyaországi szállításokkal megegyező mértéket mutattak, a teljes kiszállítások 36 százalékát közép- és felsőkategóriás telefonok tették ki.

A kedvezőtlen piaci körülmények ellenére a vállalat tablet kiszállításai is jelentősen növekedtek 2016-ban: összesen több mint 10 millió darabot szállított le a Huawei ezekből a készülékekből, ami 90 százalékos növekedés az előző évi értékhez képest.

Az innovációs költségek

A Huawei kiemelkedő gazdasági teljesítménye az innovációra és kutatás-fejlesztésre fordított hatalmas beruházásainak is tulajdonítható: a vállalat 16 kutatólaboratóriumot hozott létre világszerte, többek között Kínában, Németországban, Svédországban, Oroszországban és Indiában is.

A Huawei valamennyi – fogyasztói, távközlési szolgáltatói és vállalati IKT - üzletágát érintően az elmúlt tíz évben összesen több mint 38 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre.

Hirdetés
Brexit

Csökkenésnek indult tavaly a nagy-britanniai bevándorlás a brit statisztikai...

Tizenhat uniós tagállam pályázik az Európai Gyógyszerügynökség új...

Hirdetés
Szavazz!

Fizessenek a robotok?

Még mindig tud meglepetéseket okozni Bill Gates, a Microsoft alapítója, aki...

A franciák is kilépnek az Unióból?

Tavaly még a Brexit is hihetetlennek tűnt. Idén meg már a francia...

Magyarország jobban teljesít?

Nem csak kormányzati szlogen immár, hogy hazánk jobban teljesít, tavaly a...

Vagyon

Cikksorozatunk harmadik részében megnézzük, hogy milyen...

Miért is érdemes az amerikai vállalatoknak külföldi gyárakban külföldi...

Hirdetés
Találtuk

Brit tudósok megállapították: a zöldség jó

Napi tíz adag zöldség és gyümölcs fogyasztása évente 7,8 millió ember idő...

Találtak Belize-ben egy ismeretlen cápafajt

A WWF a felfedezés kapcsán további beavatkozásokat sürget a Közép Amerika...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Hihetetlen sebességgel terjed a digitalizmus »