Óriási növekedésről számolt be a Huawei

| forrás:
TF-információ

A Huawei fogyasztói üzletága 178 milliárd kínai jüan bevételre számít a 2016-os pénzügyi évben, amely az előző évhez képest 42 százalékkal nagyobb bevételt jelent. Ezzel a vállalat az egymást követő ötödik évben folytatja a növekedést - tájékoztattak hétfői közleményükben.

Jelentős pozíciónyerés

Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója elmondta, hogy az IPSOS piackutató cég szerint a vállalat márkaismertsége jelentősen növekedett világszerte és az anyaországon túl is: Kínán kívül 76 százalékról 81 százalékra emelkedett.

Továbbá 66,7 százalékkal növekedett azoknak az anyaországon kívüli felhasználóknak a száma is, akik fontolgatják a vállalat készülékeinek megvásárlását, márka preferenciájuk pedig 100 százalékkal emelkedett. 

A GfK piackutató 2016 októberében publikált adatai szerint pedig a Huawei részesedése 11,3 százalékra emelkedett a globális okostelefon piacon, emellett a vállalat fogyasztói üzletága jelentős áttörést ért el tavaly Európában a prémium kategóriában, a P9 és a P9 Plus telefonok eladásainak köszönhetően.

A GfK adatai szerint a Huawei 33 országban több mint 15 százalékos, 18 országban pedig több mint 20 százalékos piaci részesedéssel bír, míg Északkelet- és Nyugat-Európában a Huawei piaci részesedése meghaladja a 15, illetve a 10 százalékot.

Növekedés az okostelefon és tablet szállításoknál

2016-ban a Huawei több mint 139 millió okostelefont szállított ki. Ez 29 százalékos növekedést takar 2015-höz képest, amely jelentősen nagyobb, mint a globális okostelefon piac 0,6 százalékos növekedése az IDC adatai alapján.

„A nehéz piaci körülmények ellenére a Huawei fogyasztói üzletága továbbra is kiemelkedő tempóban növekszik az iparágban. Ez egyrészt a felhasználókat előtérbe helyező és innováció-központú szemléletünknek köszönhető, másrészt pedig elköteleződésünknek aziránt, hogy egy prémium márkát építsünk fel. 2017-ben tovább erősítjük majd kutatás-fejlesztési tevékenységünket, ellátói láncunkat, értékesítési csatornáinkat, szolgáltatásainkat és minden olyan területet, amely hatékonyságunk további növelését és kapacitásainkat fejleszti” – mondta el Richard Yu.

Új modell

A legsikeresebb modell a német optikai céggel, a Leicával közösen tervezett dual kamerával felszerelt P9 okostelefon. Ebből és a P9 Plusból a vállalat több mint 10 milliót darabot adott el a tavalyi évben.

A Huawei legújabb prémium okostelefonja, a Mate 9 sorozat is nagy siker: piacra dobásának első két hónapjában eladásai 50 százalékkal meghaladták elődje, a Mate 8 eladásait. A Huawei Kínán kívüli okostelefon szállításai nagyjából az anyaországi szállításokkal megegyező mértéket mutattak, a teljes kiszállítások 36 százalékát közép- és felsőkategóriás telefonok tették ki.

A kedvezőtlen piaci körülmények ellenére a vállalat tablet kiszállításai is jelentősen növekedtek 2016-ban: összesen több mint 10 millió darabot szállított le a Huawei ezekből a készülékekből, ami 90 százalékos növekedés az előző évi értékhez képest.

Az innovációs költségek

A Huawei kiemelkedő gazdasági teljesítménye az innovációra és kutatás-fejlesztésre fordított hatalmas beruházásainak is tulajdonítható: a vállalat 16 kutatólaboratóriumot hozott létre világszerte, többek között Kínában, Németországban, Svédországban, Oroszországban és Indiában is.

A Huawei valamennyi – fogyasztói, távközlési szolgáltatói és vállalati IKT - üzletágát érintően az elmúlt tíz évben összesen több mint 38 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre.

Hirdetés
Brexit

Az első negyedév politikai eseményei közül a Brexit megkezdése jelenti a...

A piaci várakozásokkal ellentétben indexveszteséggel indult a kereskedés...

Hirdetés
Szavazz!

Egymásnak ugrik Európa és Amerika?

Még be sem iktatták az új amerikai elnököt, máris sikerült magára haragítania...

Csak az arany a menedék?

Úgy zsákolják az aranyat a befektetők, mintha megint valami világvége árnyéka...

Kell nekünk a készpénz?

Egyre szélesebb a köre a bankkártya elfogadó helyeknek. Sokan a készpénz...

Vagyon

A befektetési alapok összvagyona 117 milliárd forinttal, 2,1 százalékkal...

Már az elején érdemes leszögezni, hogy sokkal több a szegény ország a...

Hirdetés
Találtuk

2016 minden idők legmelegebb éve volt

A legmelegebb év volt 2016 az időjárási feljegyzések 1880-as kezdete óta, a...

Égett a munka a katasztrófavédelem keze alatt

A téli időjárás miatt szombat reggelig összesen 384 alkalommal kellett a...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Rekordot döntött a belföldi turizmus »

4IG 2760 (-3,16 ) APPENINN 224 (-0,88 ) CIGPANNONIA 210 (-0,94 ) CSEPEL 472 (0,21 ) Duna House A 3760 (-0,27 ) ELMU 26295 (1,13 ) EMASZ 22990 (-0,02 ) FHB 480 (-1,44 ) GSPARK 3010 (0,50 ) KHTOBBSZ2 10294 (2,40 ) KONZUM 60 (1,69 ) MASTERPLAST 532 (2,11 ) MOL 20850 (0,36 ) MTELEKOM 509 (0,79 ) NORDTELEKOM 6 (5,08 ) OTP 8770 (-0,33 ) OTT1 27 (-3,57 ) PANNERGY 460 (-0,22 ) PLOTINUS 5661 (-0,68 ) RABA 1207 (0,58 ) RICHTER 6380 (2,06 )