Óriási növekedésről számolt be a Huawei

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Huawei fogyasztói üzletága 178 milliárd kínai jüan bevételre számít a 2016-os pénzügyi évben, amely az előző évhez képest 42 százalékkal nagyobb bevételt jelent. Ezzel a vállalat az egymást követő ötödik évben folytatja a növekedést - tájékoztattak hétfői közleményükben.

Jelentős pozíciónyerés

Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója elmondta, hogy az IPSOS piackutató cég szerint a vállalat márkaismertsége jelentősen növekedett világszerte és az anyaországon túl is: Kínán kívül 76 százalékról 81 százalékra emelkedett.

Továbbá 66,7 százalékkal növekedett azoknak az anyaországon kívüli felhasználóknak a száma is, akik fontolgatják a vállalat készülékeinek megvásárlását, márka preferenciájuk pedig 100 százalékkal emelkedett. 

A GfK piackutató 2016 októberében publikált adatai szerint pedig a Huawei részesedése 11,3 százalékra emelkedett a globális okostelefon piacon, emellett a vállalat fogyasztói üzletága jelentős áttörést ért el tavaly Európában a prémium kategóriában, a P9 és a P9 Plus telefonok eladásainak köszönhetően.

A GfK adatai szerint a Huawei 33 országban több mint 15 százalékos, 18 országban pedig több mint 20 százalékos piaci részesedéssel bír, míg Északkelet- és Nyugat-Európában a Huawei piaci részesedése meghaladja a 15, illetve a 10 százalékot.

Növekedés az okostelefon és tablet szállításoknál

2016-ban a Huawei több mint 139 millió okostelefont szállított ki. Ez 29 százalékos növekedést takar 2015-höz képest, amely jelentősen nagyobb, mint a globális okostelefon piac 0,6 százalékos növekedése az IDC adatai alapján.

„A nehéz piaci körülmények ellenére a Huawei fogyasztói üzletága továbbra is kiemelkedő tempóban növekszik az iparágban. Ez egyrészt a felhasználókat előtérbe helyező és innováció-központú szemléletünknek köszönhető, másrészt pedig elköteleződésünknek aziránt, hogy egy prémium márkát építsünk fel. 2017-ben tovább erősítjük majd kutatás-fejlesztési tevékenységünket, ellátói láncunkat, értékesítési csatornáinkat, szolgáltatásainkat és minden olyan területet, amely hatékonyságunk további növelését és kapacitásainkat fejleszti” – mondta el Richard Yu.

Új modell

A legsikeresebb modell a német optikai céggel, a Leicával közösen tervezett dual kamerával felszerelt P9 okostelefon. Ebből és a P9 Plusból a vállalat több mint 10 milliót darabot adott el a tavalyi évben.

A Huawei legújabb prémium okostelefonja, a Mate 9 sorozat is nagy siker: piacra dobásának első két hónapjában eladásai 50 százalékkal meghaladták elődje, a Mate 8 eladásait. A Huawei Kínán kívüli okostelefon szállításai nagyjából az anyaországi szállításokkal megegyező mértéket mutattak, a teljes kiszállítások 36 százalékát közép- és felsőkategóriás telefonok tették ki.

A kedvezőtlen piaci körülmények ellenére a vállalat tablet kiszállításai is jelentősen növekedtek 2016-ban: összesen több mint 10 millió darabot szállított le a Huawei ezekből a készülékekből, ami 90 százalékos növekedés az előző évi értékhez képest.

Az innovációs költségek

A Huawei kiemelkedő gazdasági teljesítménye az innovációra és kutatás-fejlesztésre fordított hatalmas beruházásainak is tulajdonítható: a vállalat 16 kutatólaboratóriumot hozott létre világszerte, többek között Kínában, Németországban, Svédországban, Oroszországban és Indiában is.

A Huawei valamennyi – fogyasztói, távközlési szolgáltatói és vállalati IKT - üzletágát érintően az elmúlt tíz évben összesen több mint 38 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre.

Hirdetés
Brexit

Az Európai Tanács elnöke szerint egyelőre nem sikerült elégséges...

Nagy Britannia nyitott marad, de maga fogja ellenőrizni a bevándorlást.

Forex mazsoláknak

Bemutatunk egy NFP kereskedési stratégiát is, ami kezdőként, demó...

Hirdetés
Szavazz!

Véget vetnek az európai kiküldetéseknek?

Az október 20-i uniós csúcson kerülhet terítékre a munkaerő-piaci...

Tarolják a piacot az elektromos autók?

A nagy autógyárak szerint az utolsó lökést a dízelbotrány adta, hiszen a...

Jár a jegybankároknak az ingyen hitel?

Csak közérdekű adatigénylés nyomán derült ki, hogy több száz jegybanki...

Vagyon

A Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetsége tagjai...

Csányi Sándor és agrárbirodalma a csúcsra ért.

Hirdetés
Találtuk

Nem csak puszításával írt történelmet Irma

Ősi, fatörzsből vájt kenu maradványait hozta felszínre az Irma hurrikán a...

Nagyszabású hadgyakorlatot kezdett Oroszország

Megkezdődött az orosz-fehérorosz Zapad-2017 elnevezésű hadászati hadgyakorlat...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A Molnál pályázhatnak a startupok »

ALTERA 1549 (5,09 ) ANY 1352 (0,30 ) APPENINN 410 (-3,53 ) BIF 1070 (-0,37 ) CIGPANNONIA 274 (-1,08 ) CSEPEL 1065 (0,57 ) Duna House A 3750 (-1,70 ) ELMU 24100 (-0,31 ) EMASZ 21500 (-0,14 ) ENEFI 255 (0,39 ) ESTMEDIA 20 (-20,00 ) FHB 517 (-1,15 ) FUTURAQUA 38 (-2,56 ) GSPARK 3885 (0,65 ) KONZUM 2287 (-1,04 ) KPACK 9999 (-0,01 ) KULCSSOFT 875 (-0,34 ) MASTERPLAST 545 (-0,91 ) MOL 3039 (-0,59 ) MTELEKOM 475 (-0,63 ) NORDTELEKOM 21 (5,00 ) OTP 9710 (-4,57 ) OTT1 47 (4,44 ) PANNERGY 475 (-1,86 ) RABA 1260 (-0,94 ) RICHTER 6679 (-1,05 ) TRINV 30 (-9,09 ) WABERERS 5000 (0,99 ) ZWACK 16790 (-0,06 )