Szabadulnánk a közösségi médiától, ha tudnánk

| forrás:
TF-információ

A közösségi média alapvetően azért jött létre, hogy könnyen tudjuk tartani a kapcsolatot a barátainkkal és meg tudjuk osztani a boldog emlékeinket. A Kaspersky Lab szakemberei által végzett legújabb kutatási eredmények azonban azt jelzik, hogy a közösségi médiumok hatása sok emberben negatív érzést kelt.

Csak a lájkokat hajtjuk

A lájkok utáni vadászat központi szerepet játszik ebben: az emberek többsége rosszkedvű vagy ideges lesz, ha nem annyi lájkot kap egy bejegyzésére, mint amennyit remélt, és 42 százalékuk féltékeny, ha a barátaik népszerűbbek, mint ők. Ezen túlmenően a vizsgálatok azt mutatják, hogy az emberek irigyek, ha az ismerőseik látszólag boldogabb életet élnek.

A világszerte összesen 16750 ember közreműködésével készült felmérés alapján a Kaspersky Lab elemzői kiderítették az emberek frusztrációit a szociális médiával szemben, és eszerint az emberek gyakran tapasztalnak negatív érzelmeket miután kis időt eltöltenek a közösségi média felületein különböző okok miatt, és ezek a rossz érzések felülírják a pozitív hatásokat.

A felhasználók tulajdonképpen azért látogatják ezeket a felületeket, hogy jól érezzék magukat. Az emberek többsége (65 százalék) azért használja a közösségi hálózatokat, hogy tartsa a kapcsolatot a barátaival és kollégáival, valamint szórakoztató és vicces bejegyzéseket nézzen (60 százalék). Egy átlagos felhasználó jelentős mennyiségű időt szán arra is, hogy létrehozza a digitális profilját és feltöltse azt pozitív pillanatokkal, illetve vidám bejegyzéseket tesz közzé (61 százalék), és értesíti a közösséget a szabadság és/vagy vakáció során eltöltött remek időről (43 százalék).

Nem szeretjük a reklámokat

Aligha meglepő, hogy az emberek 72 százaléka szerint rendkívül bosszantóak a tolakodó reklámok és nemcsak zavarják az online kommunikációt, de tovább is mélyítik a frusztráció érzését. Annak ellenére, hogy a számos online interakció jó érzéssel tölti el az embereket, mégis gyakran keserű érzéssel figyelik barátaik boldog bejegyzéseit a szabadságról, egy hobbiról vagy szórakozásokról, mivel úgy érzik, hogy mások jobban élvezik az életet, mint ők.

Például a megkérdezettek 59 százaléka boldogtalannak érezte magát, ha olyan buliról láttak képeket, amelyre őt nem hívták meg és 45 százalékára negatív hatással voltak a barátok boldog ünnepi képei. További 37 százalék azt is elismerte, hogy visszanézi régi, boldog bejegyzéseit, de ez csak tovább erősíti azt az érzést, hogy múltbeli élete jobb volt, mint a jelenlegi.

A tudomány ismeri a jelenséget

A modern pszichológiában külön szakirodalom van már az online jelenlétből adódó problémákra, hiszen új többlettartalom jelent meg a lájk gombokkal: jutalmazássá, elmaradása esetén büntetéssé válhat. Modern és komplex kapcsolatrendszerünkben egy lájk elmaradása másodlagos üzenetet hordoz magában a kapcsolatok rovására, mivel túl nagy jelentőséget tulajdonítunk azoknak.

Egy korábbi kutatás azt is kimutatta, hogy az emberek 78 szának olyan mértékű frusztrációt okoz a közösségi média, hogy véglegesen szakítani akar(t) online jelenlétével. Az egyetlen visszatartó erő, hogy tartanak a digitális emlékeik elvesztésétől, mint például a képeik és a kapcsolataik eltűnése. Miközben a kapcsolattartás nehezen megoldható a szociális platformok nélkül, a Kaspersky Lab dolgozik a megoldáson, hogy legalább a digitális emlékeket menteni lehessen.

"A kapcsolatunk a közösségi médiával egy ördögi körré vált. Szeretnénk a kedvenc közösségi portáljainkon megosztani minden ismerősünkkel azt a rengeteg pozitív tevékenységet, amit elértünk, és ami minket boldoggá tesz" – mondja Jevgenyij Chereshnev, a Kaspersky Lab Közösségi Média részleg vezetője.

Hozzáteszi, hogy a valóság azonban az, hogy mindenki ugyanazt csinálja, így amikor bejelentkezünk egy közösségi média felületre, rekordmennyiségű bejegyzést vagy képeket kapunk, ahogy az ismerőseink jól érzik magukat. Úgy tűnik, mintha ők jobban élveznék az életet, mint mi. Így könnyen belátható, hogy miért lelombozó ez az embereknek, és miért döntenek sokan a teljes elhagyás mellett. A nehézséget az okozza, hogy az emberek úgy érzik, csapdába estek, amiért nagyon sok értékes emléket tárol a szociális média és nem akarják elveszíteni a hozzáférést ezekhez.

Hirdetés
Brexit

Nicola Sturgeon skót miniszterelnökkel tárgyalt hétfőn Glasgowban Theresa May.

Egy befektetői felmérés szerint továbbra is London a világ vezető pénzügyi...

Hirdetés
Szavazz!

Szemet szúr a vörös csillag?

Simán átment a parlament Igazságügyi Bizottságán a Lex Heineken. Már a jövő...

Újabb hitelválság fenyeget?

Tőzsdeguruk kongatják a vészharangot: az Egyesült Államok és Kína most még...

Kettészakad az Európai Unió?

Többsebességes Európa beindítását szorgalmazza a német kancellár, a francia...

Vagyon

Idén is Bill Gates a világ leggazdagabb embere a Forbes listáján.

A francia adóhivatal szerint Le Penék alábecsülték a vagyonukat.

Hirdetés
Találtuk

Az orosz letartóztatások miatt üzent Amerika

Az amerikai külügyminisztérium elítélte az oroszországi tüntetések több száz...

Nem nyugszik az Etna

Látványos "robbanásokkal" folytatódott az Etna szicíliai vulkán...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

A közösségi médiának is küzdenie kell a terror ellen »

ALTERA 1099 (9,90 ) ANY 1306 (0,08 ) CIGPANNONIA 219 (-1,79 ) CSEPEL 494 (4,22 ) ELMU 24800 (-0,60 ) EMASZ 22310 (-0,45 ) ENEFI 185 (-1,60 ) ESTMEDIA 2 (-6,25 ) FHB 542 (-2,87 ) FORRAS/T 781 (-0,51 ) FUTURAQUA 34 (-2,86 ) MASTERPLAST 515 (0,19 ) MOL 20225 (-1,00 ) MTELEKOM 487 (-0,41 ) NORDTELEKOM 6 (-3,39 ) NUTEX 61 (3,39 ) OPIMUS 48 (-2,04 ) OTP 8170 (-1,27 ) PVALTO 675 (3,85 ) RABA 1134 (-1,39 ) RICHTER 6505 (0,40 ) ZWACK 17100 (-0,03 )