Applikációkba költöztek a pénzügyeink

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 3 perc

Magyarország a digitális számlafizetés terén jóval a régiós átlag fölött van, az okostelefon mellett pedig szívesen használnánk személyi igazolványunkat is fizetésre. Emellett a magyar válaszadók biztonságosabbnak tartják az ujjlenyomat azonosítást, mint a PIN-kódot - derült ki a Mastercard Impact of Innovation tanulmányából.

Szeretjük az új megoldásokat

A Mastercard Impact of Innovation tanulmánya szerint a közép-kelet európai régióban élők 60 százaléka már használ fizetési alkalmazásokat, valamint a megkérdezettek túlnyomó többsége (80 százalék) szívesen fizetne bankkártya helyett okostelefonjával vagy tabletjével.

A Mastercard felméréséből az is kiderül, hogy a kutatásban a közép-kelet európai régiót képviselő kilenc országban (Ausztria, Bulgária, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Románia, Szerbia  és Szlovákia) a fogyasztók jobb véleménnyel vannak a digitalizációról, mint a kontinens nyugati felén. A fogyasztók többsége (több mint 70 százaléka) elégedettebb a digitalizációval, és pozitívabban látja az innováció hatását a társadalomra, mint a Nyugat-Európában élők.

Közép-Kelet Európa országai között találunk kimagasló piacokat is, ilyen például Románia, ahol a régión belül a legmagasabb a digitalizációval kapcsolatos elégedettség szintje, és ahol a legtöbb okos eszközt használják. Szintén fontos megemlíteni Bulgáriát, ahol a megkérdezettek egyharmada több mint tíz digitális szolgáltatást, vagy mobilalkalmazást használ, ráadásul a felmérés készítői itt találták a legtöbb magas szinten digitalizált felhasználót (a megkérdezettek 20 százaléka került „lelkes promóter” kategóriájába).

„Az elmúlt években a Mastercard több olyan projektet is indított Közép-Kelet Európában, amely utat tör az új fizetési platformok felé. Számos mobilfizetési projekt után, mára sikeresen elértünk arra a szintre, ahol nem csak a fizetési rendszer, de maguk a fogyasztók is készen állnak a digitális fizetés új korszakára” – mondta Brian Morris, a Mastercard fizetési innovációkért felelős közép- és kelet európai vezetője.

Hozzánk nőtt a telefon

Hasonlóan más régiókhoz, a közép- és kelet európában élő fogyasztók kezében is szinte állandóan ott van az okostelefon. Az itt élők egy hétköznap átlagosan 4,1 órát eltöltenek ezeknek az eszközöknek a használatával – derül ki a Mastercard Impact of Innovation Study-ból, de a bolgár megkérdezettek akár napi öt órát is eltöltenek az okostelefonnal. Ez az átlag Nyugat-Európában 3,3 óra.

Az olyan jól ismert funkciókat, mint az emailezés, internetes keresés a válaszadók közel 90 százaléka használja Közép-Kelet Európában. Ezek után a közösségi média, online üzenetküldés és online vásárlás következik a legnépszerűbb digitális szolgáltatások között.

A régiónkban a fogyasztók 80 százaléka elégedett az innováció mennyiségével a közösségi média, az utazás, a vásárlás és a fizetési szolgáltatások területén, de az egészségügy, a közoktatás és a közösségi közlekedés kapcsán a régió minden országában szeretnének több ilyet látni.

A kutatás arra is rávilágított, hogy a fizetési alkalmazásokon belül a számlafizetésre fókuszáló megoldások (hazánkban például az iCsekk)a legnépszerűbbek. Azokban az országokban, ahol ilyen szolgáltatások elérhetőek, a megkérdezettek 65 százaléka használ is ilyet.

Első a biztonság

Miközben a régióban élő válaszadók lelkesek az innováció iránt, a bankszámlájuk biztonsága a prioritás, különösen, ha fizetésről van szó. A személyes adatok biztonsága a második legfontosabb tényező, de a bolgárok esetében ez magasabb az átlagnál.

Az, hogy mivel biztosítják szívesebben a fizetési műveleteket egyes országokban változó. Például Szerbiában, Bulgáriában és Magyarországon, de különösen Romániában a megkérdezettek szívesebben használnának biometrikus hitelesítést.

„A Közép-Kelet Európában élőkről általánosságban elmondható, hogy pozitívan állnak a digitalizációhoz”– mondta George Simon a Mastercard Közép- és Kelet-Európai divíziójának elnöke.

Csehországban, Magyarországon, Izraelben, Romániában, Lengyelországban és Szlovákiában már sikeresen elindult a Masterpass, öt további ország, Ausztria, Bulgária, Horvátország, Szerbia és Szlovénia pedig már készen áll az indulásra. Néhány piacon pedig nagy nyitottság a digitális megoldások felé és remélhetőleg ez az attitűd a teljes régióra átragad hamarosan. – mondta George Simon, a Mastercard Közép- és Kelet-Európai divíziójának elnöke.

Ez jellemzi a magyarokat

Magyarországon a régiós átlaghoz képest összességében kicsit kevesebbet használjuk a digitális szolgáltatásokat, de a közösségi média, az online zenehallgatás és a fotómegosztás terén aktívabbak vagyunk. Kimagasló a digitális szolgáltatásokkal (online vagy mobilon) történő számlafizetés, amelyben a magyar átlag (54 százalék) duplája a régiósnak (27 százalék).

Az email szolgáltatásokat is gyakran használjuk, a magyarok 70 százaléka naponta többször megnézi a leveleit, ez 15 százalékkal magasabb, mint valamennyi résztvevő régióé.

De nem csak a leveleinket, de a randioldalakat/ alkalmazásokat is gyakrabban nézzük meg. A magyar lakosság 11 százaléka próbál digitálisan románcot szőni, minden harmadikuk naponta többször megnézi a használt oldalt vagy alkalmazás.

Arra a kérdésre, hogy milyen okos eszközzel váltanák ki szívesen a bankkártyájukat, a magyar válaszadóknál is az okostelefon (57 százalék) volt a leggyakoribb válasz, de a régiós átlaghoz képest többen vannak Magyarországon, akik személyi igazolványukat (29 százalék) vagy okosórájukat (21 százalék) használnák a plasztik helyett.

A vásárlás hitelesítését tekintve Európában már szinte mindenhol előnyben részesítenék az ujjlenyomatot a PIN-kóddal szemben, ráadásul a magyarok még lelkesebbek az új technológia iránt, a válaszadók 40 százaléka használná ezt a megoldást a PIN-nel (31 százalék) helyett. Ezek után nem is meglepő, hogy a magyarok nagyobb arányban (70 százalék) is bíznak a biometrikus hitelesítésben, mint a régiós átlag (61 százalék).

Hirdetés
Melyik a legjobb lakáshitel?
Brexit

Újabb tekintélyes pénzügyi szolgáltató cég, jelesül a Morgan Stanley, állt be...

Megszűnik az Európai Unió Bíróságának közvetlen hatásköre az Egyesült...

Forex mazsoláknak

Ha hallottál már az NFP-ről, azért, ha még nem, akkor azért. Rendhagyó...

Szavazz!

Hozzászoktunk a terrorhoz?

A barcelonai merénylet immár a nyolcadik teherautós terrorcselekmény volt...

Világgazdasági válságot gerjeszt Korea?

Nem a háborús konfliktus az egyetlen veszélye az Egyesült Államok és...

Hirdetés
Befektetés

Eddig 2000 új munkahelyet köszönhetünk az SZTA-nak

Míg a portfóliócégek a befektetéseket megelőző időszakokban összesen közel...

Van még lehetőség az eurózónában

Az eurózóna fellendülése év eleje óta az egyik kedvenc befektetési sztori, az...

Koreai konfliktus: kötvénypiacon a menedék?

Ha Észak-Korea holnap kilő egy rakétát Guam szigetére, akkor a befektetők a...

Ezt olvasta már?

Még bizalmatlanok vagyunk a mobilos fizetéssel »

ANY 1381 (0,58 ) APPENINN 366 (-4,94 ) CIGPANNONIA 259 (-4,07 ) CSEPEL 1120 (4,09 ) Duna House A 3700 (-0,54 ) ELMU 23550 (-0,63 ) EMASZ 21600 (-0,23 ) ENEFI 277 (19,91 ) ESTMEDIA 5 (4,55 ) FHB 511 (0,39 ) FORRAS/OE 969 (-4,15 ) FUTURAQUA 33 (3,12 ) GSPARK 3846 (-0,13 ) KONZUM 1937 (-0,36 ) KPACK 7842 (20,00 ) MASTERPLAST 535 (-0,56 ) MOL 23550 (0,73 ) MTELEKOM 479 (-0,21 ) NORDTELEKOM 15 (15,38 ) NUTEX 86 (-2,27 ) OPIMUS 201 (-0,50 ) OTP 10345 (0,10 ) OTT1 50 (4,17 ) PANNERGY 443 (1,14 ) PVALTO 1725 (2,99 ) RABA 1289 (-0,77 ) RICHTER 6660 (0,68 ) WABERERS 5065 (-0,49 ) ZWACK 16850 (-0,30 )