Ezekben a webáruházakban költjük a legtöbb pénzt

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Továbbra is az Extreme Digital vezeti a hazai webáruházak listáját - derült ki a GKI Digital felméréséből.

 

Az első 10 kereskedő adja a forgalom 35 százalékát

A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 110 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel 2016-ban a TOP10 már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 35 százalékért felelt, melyhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.

Csökkent a TOP10 lendülete

Bár 2016-ban tovább nőtt az első 10 e-kereskedő forgalomarányos súlya, a bővülés dinamikája mégis lassul. Míg 2014-ről 2015-re az első 10 szereplő átlagos bővülése 73 százalékvolt, addig ez a mutató 2015-ről 2016-ra 20 százalékra csökkent.

Ez összhangban van a teljes hazai kiskereskedelmi piac lassuló növekedési ütemével, ugyanakkor a toplistán több olyan szereplő is van, aki tavaly a teljes piac 18 százalékos bővülésénél kisebb mértékben tudott nőni.

Változás a dobogón

A lista első helyére harmadik alkalommal is az Extreme Digital került, ezzel továbbra is Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.

A dobogó második fokát továbbra is az eMAG birtokolja, amely a toplista szereplői közül kimagaslóan a legnagyobb éves forgalombővülést érte el 2016-ban.

A képzeletbeli dobogó harmadik szintjére – a 2016-os eredményei alapján egy helyet javítva – a Media Markt online áruháza került. Ezzel a műszaki áruházlánc a 2013-as indulást követően 2016-ra az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplőjévé nőtte ki magát.

4-7-ig

Negyedik helyen zárt a 2016-ban tulajdonos-váltáson átesett MALL.hu. A cseh hátterű webshopnak vitathatatlan érdeme van abban, hogy az elmúlt években hazánkban is népszerűvé vált a webpláza-modell.

Piacvezető online FMCG szereplőként, az idei rangsorban is az ötödik helyet foglalja el a TESCO online áruháza. Egy helyet javítva, az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként hatodik lett az iPon. Szintén egy helyet előre lépve, hetedikként zárta az évet az Aqua Electromax, mely mára a legnagyobb, 90-es évek végén alapított webáruház Magyarországon.

8-10-ig

Nyolcadikként, a ranglistán új szereplő a 220volt, ezzel a legnagyobb, dedikáltan fotózásra szakosodott online áruház hazánkban.

A lista kilencedik helyét a Libri-Bookline – az ország „kultúráért felelős” webshopja – foglalja el. Bár idén 3 helyet visszaestek, az online vásárlók továbbra is náluk adták le a legnagyobb számú rendelést 2016-ban.

A listát, tizedik helyen változatlanul a Tchibo webáruháza zárja, ami figyelemre méltó teljesítmény, hiszen a TOP10 közül egyedüliként ők foglalkoznak szinte kizárólag saját márkás termékek értékesítésével.

A GKI Digital 2015. óta készít forgalmi adatokon alapuló, nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb e-kereskedőiről. A lista kiinduló alapját ez alkalommal is a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, negyedéves rendszerességű Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozata, valamint szakértői modellezése és nyilvános adatok másodelemzése adta. A végső eredmények egymástól függetlenül, de minden érintett szereplővel egyeztetésre kerültek, így azok a valós forgalmi sorrendet tükrözik.

Hirdetés
Melyik a legjobb lakáshitel?
Brexit

Theresa May szerint a már Nagy-Britanniában élő külföldi EU-polgárok a Brexit...

Megállapodott a kormányzati együttműködésről a brit Konzervatív Párt és a DUP.

Forex mazsoláknak

Mik voltak a főbb szempontok? A keresés végére több is volt, de a kezdeti...

Szavazz!

Nagy pénz, nagy foci?

Az andorrai fiaskó óta megint sokat emlegetik itthon a magyar futball néhai...

Szétesik a parlamenti patkó?

A frissen megválasztott francia elnök alig egyéves pártja utcahosszal nyerte...

Hirdetés
Befektetés

Nem kerülhetjük el a törvényszerűségeket tőzsdézésnél

Mit nézzünk, ha részvényekbe fektetünk?

Ömlött a pénz a befalapokba

A befektetési alapok vagyona 44 milliárd forinttal, 0,7 százalékkal nőtt...

Új amerikai részvényalap indult

Az idén 25 éves Budapest Alapkezelő Budapest USA Részvény Alap néven új...

Ezt olvasta már?

A közösségi média elárulja vásárlási szokásainkat »