2024 április 27

Ezt eszi, aki fogyna – Több milliárdra hízott a piac

A fogyasztószerek kiskereskedelmi eladásában kiemelkedő szerepet játszanak a patikán kívüli üzletek, a forgalom 51 százalékát ezekben érték el.

A piackutató témában kiadott közleménye idézi Osztoics Bernadettet, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját, aki elmondta: egyre inkább a kapszula és tabletta formátumú termékeket keresik a vásárlók mind a gyógyszertárakban, mind a patikán kívüli üzletekben. A kapszula és tabletta formájú termékek aránya az értékben mért teljes eladásból 65 százalékról 73-ra emelkedett az elmúlt egy évben. Kisebb lett viszont az ízesített – például eper, csoki, vanília – por állagú termékek és a folyékony, főleg shake formátumú fogyasztószerek súlya: piaci részesedésük 30 százalékról 23-ra csökkent – tette hozzá.

A Nielsen felmérése szerint a 60 vagy annál kevesebb darabot tartalmazó dobozok kiskereskedelmi eladása valamivel több, mint 1 milliárd forintot ért el 2013. július-2014. június között, ami 49 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A nagyarányú növekedést a kategóriába újonnan belépő szereplők generálták. A 60 darabosnál nagyobb egységek forgalma közben 700 millió forint alá került, ami 14 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.

A fogyasztószerek reklámjára listaáron 4,2 milliárd forintot fordítottak a vállalatok az idei első fél év alatt, a tavaly január-június között mért összeg több mint dupláját, 212 százalékát – közölte a Nielsen.